Setari Cookie-uri

Câte calorii are omleta în funcție de numărul de ouă și alte ingrediente? Este sănătos să mâncăm omletă la micul dejun?

Mulți dintre noi iubim să consumăm omletă la micul dejun sau chiar la altă masă din zi. Ouăle sunt gustoase, sățioase și ne conferă energie, fiind totodată o bună sursă de minerale și vitamine. Omleta poate fi preparată în multe variante, tocmai de aceea, când vorbim despre calorii, trebuie să punctăm unele aspecte privind ingredientele. Vă invităm să aflați câte calorii poate avea omleta în funcție de ingrediente și numărul de ouă folosite, dar și cât este de sănătos să consumăm acest preparat la micul dejun.

Câte calorii are omleta simplă?

O omletă simplă, obținută dintr-un singur ou, condimentată cu puțină sare și piper și preparată într-o tigaie antiaderentă (deci cu un conținut foarte mic de ulei) conține, în medie, 70-80 de kcal.

Desigur, dacă vom crește cantitatea de ulei, va crește și numărul caloriilor – caloriile pot urca până la 130-150.

Dacă vom folosi mai multe ouă, desigur că va crește numărul de calorii astfel:

- Omletă simplă din 2 ouă va conține 150 de calorii;

- Omletă simplă din 3 ouă va conține 210-240 calorii;

Câte calorii are omletă cu mai multe ingrediente?

Desigur că numărul caloriilor va crește odată ce adăugăm și alte ingrediente în omletă. În funcție de gusturi, putem pune ciuperci, șuncă, ceapă, morcov, verdeață, măsline, mezeluri și alte tipuri de carne, smântână, lapte, brânzeturi și cașcaval etc.

Citește și:

Cu cât conținutul în produse de origine animală este mai mare, cu atât numărul de calorii crește mai abrupt.

Este important de menționat că legumele aduc un port ridicat de fibre, de minerale și vitamine, iar nutriționiștii chiar recomandă să consumăm omletă cu legume: fie amestecate în omletă, fie separat, sub formă de salată sau legume gratinate.

Iată câteva tipuri de omletă și numărul de calorii la 100 de grame:

- Omletă cu brânză: 180 calorii;

- Omletă cu cașcaval: 195 de calorii;

- Omletă cu bacon: 195 calorii;

- Omletă cu ciuperci 120 calorii;

- Omletă cu verdeață și ceapă verde: 100 calorii;

calorii omleta Foto: koss13/ shutterstock.com

Este sănătos să consumăm omletă?

Oul este considerat un aliment complet și conține cele mai bune proteine: proteine de clasa I. Este bogat în aminoacizi, dar și în vitamine și minerale.

Citește și:

Descoperă câte calorii are oul și conținutul nutrițional.

Oul este benefic sănătății și, contrar miturilor, nu contribuie la creșterea colesterolului rău din sânge.

Proteinele din ou conțin toți aminoacizii esențiali, iar dacă vorbim despre oul de prepeliță, acesta nu conține histamină.

Oul mai conține calciu, magneziu, fier, potasiu, fosfor, sodiu, zinc, cupru, mangan, seleniu, dar vi tinamine: A, E, D, K vitamine din complexul B (B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12), dar și DHA și acid arahidonic.

Oul, atât de bogat în vitamine din complexul B, dar și în DHA, susține sănătatea creierului atât la adulți, cât și la copii. Celor mici consumul de ou le susține buna dezvoltare a sistemului nervos.

Oul este util și în menținerea sănătății ochilor, aducând un aport important de carotenoide, care susțin acuitatea vizuală și ajută în prevenția bolilor degenerative ale ochiului.

Citește și:

Ouăle sunt recomandate și în dietele de slăbire. Nu doar că au un conținut scăzut în calorii, dar oferă sațietate, deci vei mânca mai puțin și totodată au conținut ridicat în proteine, iar metabolizarea acestora consumă multe energie.

Ouăle sunt recomandate și în perioadele de stres intelectual sau fizic. Acestea susțin puterea de concentrare și memorare, dar totodată ajută și mușchii să funcționeze mai bine, prin conținutul de calciu, megneziu și proteine.

Așa cum spuneam mai sus, oul este considerat un aliment complet sau super-aliment, iar specialiștii recomandă să îl consumăm săptămânal. Chiar și în dietele bazate pe alimentație vegetală, regimul ovo-vegetarian rămâne considerat sănătos, dacă este potrivit persoanei respective.

Citește și:

Sursa foto articol: siamionau pavel/ shutterstock.com


Kudika
12 Februarie 2023
Echipa Kudika
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Top 5 alimente de post pe care le poți mânca fără să te îngrași


Pentru ca demersul să fie mai ușor, specialistul nutriționist Wasim Nazer a întocmit un top 5 alimente de post pe care le poți mâncare fără să te îngrași. În... Kudika


Calorii SUSHI: un preparat delicios și sănătos totodată

Câte calorii are sushi?

Acest preparat japonez a devenit foarte popular în lumea întreagă, iar în țara noastră este tot mai servit.

Termenul de... Kudika

Câte calorii are drobul de pui sau de porc și cât de sănătos este să consumăm acest preparat?

Câte calorii are drobul de pui?

O porție standard de drob de pui (aproximativ 100 de grame) poate furniza în jur de 200-250 de calorii. Cu toate acestea, datorită... Kudika


Câte calorii au ficățeii de pui? Este sănătos să îi consumăm?

Câte calorii au ficățeii de pui?

Modul de preparare este important, pentru că adăugarea de uleiuri sau alte ingrediente va duce la creșterea numărului de calorii.

...
Kudika

Câte calorii are piftia de pui sau de porc + rețetă delicioasă de piftie

Câte calorii prezintă piftia de porc?

Piftia este pe cât de gustoasă, pe atât de săracă în calorii. 100 de grame de piftie de porc poate ajunge până la... Kudika

Câte calorii are cozonacul? Plus o rețetă delicioasă

Câte calorii are cozonacul?

Ei bine, având în vedere ingredientele pe care cozonacul le conține, nu este de mirare că e un desert foarte caloric.

100g de... Kudika