Setari Cookie-uri

Mihaela Berciu: A te informa nu este o rusine!

MIHAELA BERCIU este singurul consultant de imagine din Romania acreditat de Association of Image Consultants International. Absolventa a programului MBA in cadrul American International University in London in 1996, a urmat cursurile de consultanta de imagine ale London Image Institute in 2007 si Holistic Image in Hong Kong, in 2009.

1. Obiectul cercetarii realizate de tine, importanta si eleganta imaginii profesionale, este unul fara precedent la noi in tara. Cum au raspuns romanii demersului tau? S-au aratat interesati de acest aspect?

Cu siguranta au fost atat surprinsi, cat si interesati. Dovada numarul foarte mare al respondentilor, ceea ce inseamna ca subiectul sondajului a fost de interes.

2. Care este legatura dintre cartea Succesul detaliilor si evenimentul recent organizat de tine, cu prilejul caruia Mihai Gadea de la Antena 1 a fost declarat drept jurnalistul de televiziune a carui imagine profesionala si personala este impecabila?

Legatura este oarecum indirecta. Atunci cand am initiat acest sondaj am vrut in primul rand sa aflu daca mesajele transmise de mine - legate de importanta proiectarii unei imagini profesionale corecte - au fost percepute asa cum mi-am dorit. Din rezultatele obtinute as putea spune, fara falsa modestie, ca informatiile transmise au fost si sunt receptate corect de cei care ma asculta si/sau ma privesc. Mai mult, am speranta ca efectele acestor mesaje informative si educative vor fi observate in viata de zi cu zi, in cat mai multe domenii. Singura legatura a sondajului cu “Succesul Detaliilor”, cea mai recenta aparitie editoriala a mea, este faptul ca vizeaza targetul masculin, zona de interes analizata fiind numai imaginea personala si profesionala a barbatilor.

3. In afara de jurnalisti, mai ai in minte reprezentanti de top ai societatii civile din Romania care sa fie inclusi, la un moment dat, intr-o alta cercetare de acest tip?

Sigur ca da! Imi propun sa mai initiez astfel de sondaje, care vor aduce in atentie si femei din arii de activitati cat mai diverse. Din pacate, sunt nevoita sa ma limitez la “nominalizarea” celor care sunt figuri publice, pentru a fi usor de identificat si de evaluat. De fapt acestia, poate fara sa-si dea seama ce grad mare de influenta au, sunt cei care devin modele in societate. E o responsabilitate, indiferent ca le place sau nu; acest lucru trebuie sa-i oblige sa-si cultive o imagine conforma atat cu statutul, cat si cu domeniul in care-si desfasoara activitatea.

4. In carte, toti acestia pot gasi un raspuns sau o rezolvare a potentialelor minusuri ale imaginii?
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
8 Februarie 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.