Adele: Capitolele 1 si 2 - Behind the scenes. Sex scenes...

Adele: Capitolele 1 si 2 - Behind the scenes. Sex scenes...
Kudika
11 Noiembrie 2013

Adele (Adele Exarchopoulos) are 15 ani si un lucru il stie sigur: fetele ies cu baieti.

Adele: Capitolele 1 si 2 - Sinopsis

Adele (Adele Exarchopoulos) are 15 ani si un lucru il stie sigur: fetele ies cu baieti.

Insa viata ei se schimba complet in momentul in care o intalneste pe Emma (Lea Seydoux), o tanara cu parul vopsit in albastru. Emma ii va permite Adelei sa descopere dorinta, sa inceapa sa-si asume conditia de femeie si adult.

Sub privirile celorlalti, Adele se maturizeaza, se cauta, se pierde si se descopera.


Adele: Capitolele 1 si 2. In spatele scenei. De sex

Adele: Capitolele 1 si 2 (La Vie d'Adele: titlul original, Blue Is The Warmest Color, titlul in limba engleza), castigatorul Palme d’Or 2013, a starnit o serie de controverse inca de la terminarea filmarilor, avand in vedere subiectul, dar si declaratiile actritelor despre cum au lucrat pentru rolurile lor. Pelicula a intrat in urma cu o saptamana in cinematografele din Romania, distribuit de Independenta Film.

Lungmetrajul regizat de Abdellatif Kechiche spune povestea de dragoste dintre doua adolescente interpretate de actritele Adele Exarchopoulos si Lea Seydoux (Mission Impossible: Ghost Protocol, Inglorious Basterds, Robin Hood, Midnight in Paris).

Dupa castigarea celui mai important premiu la Cannes 2013 (Palme d’Or-ul), intrebarile presei s-au concentrat, spre nemultumirea regizorului, pe scena de sex dintre cele doua personaje principale interpretate de Adele Exarchopoulos si Lea Seydoux. Mai precis, pe declaratiile facute de acestea intr-un interviu pentru “The Daily Beast” si apoi pe iesirile emotionale pe care actritele le-au avut fiecare la conferinta de presa asociata premierei filmului din Los Angeles, SUA.

“Regizorul ne-a avertizat ca va trebui sa ne dedicam integral si sa avem incredere oarba in el. Facea un film despre pasiune, asa ca a vrut sa contina si scene de sex, dar fara coregrafie… un fel de scene de sex mai special. Ne-a spus ca nu vrea ca personajul sau sa-si ascunda sexualitatea, pentru ca asta este o componenta importanta in orice relatie”, a povestit emotionata Adele Exarchopoulos.

“Apoi, insa, cand am inceput filmarea propriu-zisa la acea scena, mi-am dat seama ca el chiar vrea sa-i dam totul… Multi regizori nici nu ar fi avut curajul sa aduca vorba despre lucrurile pe care el ni le-a cerut sa le facem la filmari!”, a dezvaluit Adele.

Cealalta actrita, Lea Seydoux a povestit plangand: “Mi-am sacrificat un an din viata pentru acest film si nu am avut viata personala in timpul filmarilor. Am dat tot ce-am avut. Eu nu critic regizorul, doar reclam metoda. Era visul meu sa lucrez cu el, pentru ca in Franta este unul din cei mai buni regizori ai momentului. Familia mea nu m-a ajutat niciodata! Hai sa nu mai vorbim de privilegii aici!”, a exclamat actrita, care intamplator este si nepoata lui Jerome Seydoux, CEO-ul companiei de film Pathe, una dintre cele mai mari companii de productie si de distributie de film din Franta.

Cele doua au recunoscut impreuna ca lucrul cu regizorul a fost deosebit de dificil, si au jurat ca n-ar mai face-o niciodata.

La un moment dat, regizorul Abdellatif Kechiche chiar a considerat ca La Vie d'Adele nici nu ar trebui lansat deocamdata, din cauza ca discutiile din jurul sau vor afecta felul in care publicul va aprecia filmul in sine. Ulterior, el a revenit si si-a corectat declaratia, referindu-se apoi si la alegatiile controversate ale actritelor de la conferinta de presa.

“Mi-a fost teama ca discutiile din jurul filmului vor impiedica oamenii sa mearga si sa vada cu ochii lor ce a declansat aceste discutii”, a spus regizorul francez de origine tunisiana intr-un interviu acordat Indiewire.com.

Kechiche a precizat ca perceptia ca actritele erau furioase dupa filmari a fost gresita. Si ca s-au folosit termeni improprii. “Am discutat cu Adele Exarchopoulos si mi-a fost clar ca ceea ce a spus atunci nu a intentionat sa sune asa cum a sunat in urechile celor de la conferinta de presa”, a nuantat regizorul. Cat despre Lea Seydoux (Mission Impossible: Ghost Protocol, Inglorious Basterds, Robin Hood, Midnight in Paris), actrita deja celebra in Franta, Abdellatif Kechiche a fost de parere ca ea pur si simplu “s-a razgandit” dupa criza de nervi de la conferinta.

“A avut o atitudine destul de contradictorie. Am vazut-o (pe Lea - n.red) la Cannes cat de fericita era, asa ca mi-am imaginat ca s-a razgandit. Cred ca e posibil sa fi fost persoane in jurul ei care sa o fi manipulat, sa o fi montat impotriva mea, ca sa ma submineze. Si in nici un caz nu ma refer aici la bunicul ei, presedintele companiei de distributie Pathe. N-are de-a face cu el, sa fie foarte clar!”, a spus Kechiche.

Adele: Capitolul “Clarificari, nuantari, erate”

Ulterior, si Adele Exarchopoulos a nuantat lucrurile intr-un interviu din 25 octombrie. Intrebata fiind daca nervozitatea afisata in discutiile care au urmat premierei a fost cauzata de expunerea ei in film, si nu neaparat numai in scenele de sex, Adele a raspuns:

“Da, a fost si asta. Tatal meu a venit si el la prima proiectie. Toata lumea mi-a zis sa nu-l aduc, insa m-am gandit ca poate nici nu va mai exista un alt film in care sa ma vada. Asa ca am vrut sa ma vada in asta. Iar el a fost mandru de mine. A zis ca, pe alocuri, nici nu m-a recunoscut.”

Dupa terminarea filmarilor, actrita recunoaste ca a avut nevoie de un repaos total: “Am mers o saptamina in Tailanda impreuna cu prietenul meu. Asta m-a ajutat mult. Pur si simplu mi-am spalat creierul. Fara telefoane, fara cineva care sa-mi zica <<fa asta sau aialalta!>> sau <<loveste-o din nou!>>. Am facut masaje si am fumat iarba!”

In legatura cu interviul si declaratiile de la care a pornit tot scandalul, Adele Exarchopoulos a spus:

“Cred ca este foarte rau ca lumea a vorbit despre asta atat de mult. Chiar daca poate noi i-am provocat. A fost ceva naiv din partea mea si a lui Lea. Noi doar am povestit niste lucruri adevarate de la filmari, insa ei au ales doar partile negative.”

Si tot ea spune: “Am invatat atit de mult facand acest film… Normal ca nu te poti exprima corect cand ai trecut printr-o aventura cum a fost turnarea acestei pelicule. Noi trei am tot cautat directii impreuna, am lucrat la asta impreuna. E normal sa fie si ceva conflicte... Am ales sa fac acest film in felul in care l-am facut. Si mi-a placut la nebunie. Mi-e greu sa vorbesc despre asta, dar nu pentru ca vreau sa ascund niste secrete, ci pentru ca totul a fost atat de intens.”

Film controversat = succes la box office

De cele mai multe ori, controversele iscate in jurul unui film se concretizeaza prin incasari la casele de bilete. Este si cazul lui Adele: Capitolele 1 si 2 / La Vie d'Adele.

Aproape 50.000 de spectatori au venit sa vada filmul lui Abdellatif Kechiche numai in prima zi in care acesta a intrat in cinematografele din Franta. Weekend-ul premierei (9-13 octombrie) a totalizat peste 250.000 de spectatori. In primele 5 zile, circa 260.000 de spectatori au intrat in cinematografe pentru a vedea cistigatorul Palme d’Or 2013, La Vie d'Adele.

Desi putini s-ar fi asteptat, avind in vedere scenele din film si publicul traditional american, si in SUA lucrurile au stat bine la vanzari: 100.000 $ incasati numai in primul weekend in patru cinematografe din New York si Los Angeles. Asadar, o medie de 25.000 $ / cinematograf, depasindu-l pe castigatorul Palme d’Or-ului de anul trecut, filmul Amour (2012), in regia lui Michael Haneke (si acesta distribuit in Romania tot de Independenta Film), care a adunat numai 22.750 $ / cinematograf numai in primul weekend. Dar care, ulterior, a strins 6,7 milioane $ din bilete si a fost nominalizat la mai multe sectiuni la Oscar.

Adele nu merge la Oscar

In ceea ce priveste participarea lui Adele: Capitolele 1 si 2 / La Vie d'Adele la premiile Oscar 2014, sectiunea “Cel mai bun film strain”, asa cum l-ar fi asteptat multi, se pare ca aceasta nu se va intampla. Pentru ca filmul francez sa fi fost eligibil pentru Premiile Academiei, ar fi trebuit sa fie lansat in Franta intre 1 noiembrie 2012 – 30 septembrie 2013, conform regulamentului Academiei Americane. Distribuitorul francez Wild Bunch a ales insa sa respecte strategia lansarii filmului in Franta si sa mentina data de 9 octombrie ca ziua premierei.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.



Setari Cookie-uri