Si tocmai de aceea, astazi voi vorbi despre feminitate si feminism, vorbind despre istoria casei de moda Dior de la Christian Dior, fondatorul casei de moda si un designer de renume mondial, pana la colectia actuala de toamna-iarna 2017-2018, dar si despre cele mai cunoscute vedete ce poarta Dior pe Red Carpet si nu numai!

Casa de moda Dior a inventat feminitatea o data cu New Look in anii ‘50

Colectia de toamna-iarna 2017-2018 semnata Dior a fost dominata de denim si jeans. Cu un puternic look parizian, si cu linii extrem de actuale (spun extrem de actuale intrucat a fost criticat de stilul young!) Dior din acest sezon nu seamana deloc cu Dior de la inceputuri, cel putin pe parte de pret a porter. Creatiile haute-couture raman la fel de spectaculoase si impunatoare ca acelea de la inceputuri.

La inceputuri, Christian Dior a lucrat pentru Robert Piguet pana in 1942, cand s-a alaturat celebrei case de moda Lucien Lelong unde a fost designer alaturi de Pierre Balmain. In 1946 Dior a fondat casa de moda Dior.

Prima sa colectie prezentata in 1947 s-a numit Corolle dar a ramas celebra sub numele de New Look, denumire data de redactorul-sef al revistei de moda Harper’s Bazaar de atunci. Astfel Christian Dior devine designer de renume mondial. De ce New Look, totusi?

Pentru ca promova haine extrem de feminine, in care intrau mult metraj de material, haine extrem de diferite de tinutele de dupa razboi, austere si saracacioase. Casa de moda Dior a ramas faimoasa pentru modul in care a promovat silueta feminina prin New Look, cu talie accentuata prin corsete, bust proeminent cu bustiere, solduri ample cu ajutorul fustelor in stil floare (de unde si Corolle) ce amplificau zona aceasta, simbol al feminitatii. Casa de moda Dior va da Parisului numele de capitala mondiala a modei dupa Cel De-al Doilea Razboi Mondial.

La casa de moda Dior a lucrat si Yves Saint Laurent care a creat the Beat Look, inspirat de clientii boemi ai cafenelelor din Saint-Germain des Pres si de cluburile de jazz. Intrucat nu era tocmai look-ul luxos al casei de moda, YSL a fost inlocuit de Marc Bohan. Lui Bohan ii urmeaza un alt designer de renume mondial: Gianfranco Ferre, ce propune un stil rafinat, sobru. Lui ii urmeaza John Galliano, Raf Simons – care va aduce si targetul young aproape, alegand vedete pentru imaginea Dior precum Jennifer Lawrence sau Rihanna. Locul sau este ocupat de prima femeie creative director la casa de moda Dior: Maria Grazia Chiuri, de la Valentino.

Ador creatiile Dior pentru ca sunt purtate de vedete “cu continut” pe Covorul Rosu

De ce mai iubesc casa de moda Dior? Fiindca Christian Dior a fost acela care a readus veselia – fie si frivola – dupa razboi. Tinutele de seara au devenit importante din nou, devenind prilejul perfect ca femeile sa expuna asemenea creatii fabuloase. Tot in perioada aceasta se creeaza si rochia de cocktail. Dior va ramane un designer de renume mondial tocmai pentru simbolurile feminitatii pe care le-a lasat posteritatii.

Acest detaliu de fastuos, de pretios, de “femeia trebuie sa fie show-stopper” cand apare la un evneiment se pastreaza si acum, daca observi cu atentie Covorul Rosu dominat de vedete ce poarta Dior. De ce poarta Dior? Pentru ca ies in evidenta prin feminitate, senzualitate rafinata, texturi pretioase si o alura misterioasa dar atat de sexuala!

Casa de moda Dior a avut mereu staruri inteligente drept imagine

De ce mai iubesc casa de moda Dior? Pentru imaginea Dior. Pentru faptul ca doar starurile destepte, staturile cu continut au ales sa endorseze colectiile Dior sau sa fie imagine pentru parfumuri, cosmetice sau accesorii. Si nu sunt putine nici doamnele de la Hollywood, nici domnii care s-au lasat fotografiati cu Dior.

Jennifer Lawrence, Marion Cotillard, Charlize Theron, Natalie Portman, Robert Pattinson, Johnny Depp, Bella Hadid, Cara Delevingne, Rihanna, Gwyneth Paltrow, Mila Kunis sunt doar cateva dintre vedetele ce au fost ori sunt imaginea Dior.


Sunt indragostita de Dior pentru ca sustine miscarea feminista

Daca la inceput casa de moda Dior imbraca femeile barbatilor cu bani (la tinutele de zi intrau pana la 20 de metri de material si exista tinute de seara construite din pana la 70 de metri!), in timp Dior a inceput sa fie despre feminitate si despre puterea femeii.

Jachetele scurte pe talie, cu umerii rounjiti, talia de viepse, fustele ample pana la jumatatea pulpei, tocuri inalte completau noul look din 1947. Acum femeia Dior se identifica cu seria de vedete ce poarta Dior pe Covorul Rosu: vedete de calitate, vedete cu continut.


Acum femeia Dior este feminista fara sa-si piarda din feminitate. Iar cel mai elocvent exemplu in acest sens este tocmai colaborarea cu Emma Watson, activist puternic in miscarea feminista. Mai mult, Dior fair-play si de asta m-a convins postarea de mai jos in care il omagiaza pe regretatul Azzedine Alaia, pentru faptul ca ajutat prin creatiile sale sa le faca pe femei invincibile. Minunat, nu?

Dior sustine frumusetea fara discriminare

Urmaresc cu atentie conturile de social media ale celebritatilor si caselor de moda, iar contentul Dior este unul bazat mult pe “miez”. Altfel spus, pe langa colectiile actuale sau creatiile vintage din expozitii – la care ador sa ma uit minute intregi – gasesc mereu pe conturile Dior si un puternic suport pentru frumusete, indiferent cum arata acea frumusete. Dovada este aceasta:

Colectia Dior pentru toamna/iarna a adus feminitatea in zona urbana, young

Da, spuneam mai sus ca elementele din colectia de toamna-iarna 2017-2018 sunt altfel. Sunt young. Sunt urbane. Sunt mai degraba working class, decat rafinate si ladylike. Si as indrazni sa spun ca sunt ladylike, dar altfel.

Denimul a dominat aceasta colectie creata de Maria Grazia Chiuri pentru casa de moda Dior. Denim completat insa de detalii eminamente feminine si simboluri ale feminitatii: pantofi stiletto, camasi din satin, clasicele genti Lady Dior.

Sursa foto front page – Pagina oficiala de facebook Dior, Marion Cotillard by Jean-Baptiste Mondino, instagram

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: