Eti cam argoasa in ultimul timp? Poate fi din cauz c nu dormi destul. Munceti mult, ai responsabiliti mari i acas i la servici, ai copii, deci ai toate condiiile s nu poi dormi linitita. Nu poi scpa de factorii de stres din jurul tu cu un somn linitit dar cu siguran poi gsi mai uor rezolvarea problemelor. Incearc urmtoarele sugetii cel puin una, dou sptmani dac ai probleme cu adormitul: - culc-te cam la aceeai or in fiecare sear, chiar i in weekend-uri. Dormind dup un program ii obinuieti organismul cu ciclul somn-veghe i asta te poate ajuta s dormi mai bine. - nu manca i nu bea mult inainte de culcare. Cina trebuie s fie uoar i trebuie luat cu cel puin dou ore inainte de culcare. Dac ai arsuri de stomac evit alimentele picante i grase care ii pot provoca arsuri pe parcursul nopii i ii pot deranja astfel somnul linitit pe care i-l doreti. De asemenea nu consuma multe lichide inainte s te culci pentru ca s nu faci excursii repetate pan la baie pe tot parcursul noptii - evit nicotina i cafeina. Aceste stimulente te pot ine treaz. Evitai cafeaua cu cel puin 8 ore inainte de culcare. Organismul nu stocheaz cafeina dar are nevoie de multe ore pentru a o elimina. - f exerciii fizice. Activitatea fizic regulat, mai ales exerciiile de aerobic, v pot ajuta s adormii mai uor iar somnul va fi mult mai odihnitor. In orice caz s nu facei exerciii fizice cu mai puin de dou ore inainte de culcare. Exerciiile fizice efectuate chiar inainte de culcare pot ingreuna adormirea. - in dormitor trebuie s fie rcoare, intuneric, linite i comfort. Folosete perdele inchise la culoare, masc pentru ochi, dopuri pentru urechi i orice alt accesoriu care s ii creeze condiiile care i se potrivesc cel mai bine! - dormi doar noaptea. Dormitul in timpul zilei ii pot fura ore bune de somn din noapte. Limiteaz-i somnul de la pranz la mai puin de o or i nu dormi dup ora 3 PM. Dac lucrezi noaptea, ine perdelele trase astfel incat lumina care ii ajusteaz ceasul interior s nu ii intrerup somnul. Dac ai o slujb de zi i dormi noaptea dar tot ai probleme cu trezitul de diminea, las perdelele netrase astfel incat s te trezeasc razele soarelui. -alegei o pern i o saltea confortabil. Un pat bun inseamn altceva pentru fiecare dintre noi. Dac ii impari patul cu cineva, ai grij s fie loc destul pentru amandoi. Copii i animalele de cas ii pot deranja somnul aa c trebuie s le stabileti limite in ceea ce privete cat de des pot dormi cu tine. -f-i o rutin "de relaxare" inainte de a te culca: f o baie cald sau un du reconfortant, citete o carte sau ascult muzic. Vei adormi cu siguran mai uor! -culc-te cand eti obosit i stinge lumina! Dac nu adormi in 30 de minute ridic-te din pat i f altceva. Intoarce-te in pat doar cand eti obosit. -pastilele pentru somn sunt ultima soluie. Intreab-i medical inainte s iei orice fel de pastille de somn. Dac suferi de vreo boal pentru care iei medicamente, medical este singurul in msur s ii spun dac pastilele pe care vrei s le iei nu interacioneaz cu medicaia de baz. Dac iei pastile pentru somn, redu treptat doza lor dac vrei s renuni la ele i nu le amesteca niciodat cu alcool. Dac te simi ameit sau adormit pe parcursul zilei, vorbete cu medical tu s ii modifice dozele. Sursa: sfaturimedicale.ro
5 solutii Feng shui care iti asigura un somn linistit chiar si atunci cand esti predispusa la insomnii crancene
Cum sa ai un somn linistit? Alimentele pe care nu trebuie sa le mananci inainte de culcare
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: