"In timpul verii, organismul uman consuma un surplus de energie, in comparatie cu restul anului. Astfel, corpul nostru are nevoie de un boost de vitamine si de energie. Legumele si bauturile naturale sunt cele mai bune surse de suplinire a acestor pierderi. Astfel, o atentie sporita la meniul zilnic va asigura necesarul de nutrienti atat de important organismului.”, spune Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.


Legumele vedeta ale sezonului cald: rosiile si castravetii

Cu un nivel caloric redus, rosiile contin cantitati importante de vitamina C si A, cat si saruri minerale precum fier, calciu, potasiu, fosfor, magneziu, iod. De asemenea, cu o compozitie de 95% apa, castravetii reprezinta surse excelente de vitamine, precum cele din complexul B: B3, B9 si B6, cat si vitaminele A si E. Castravetii contin si enzime benefice digestiei.

Bauturile verii: berea si sucurile naturale din fructe

Berea este una dintre cele mai iubite bauturi, in special pe timpul verii. Cu un continut redus de alcool, berea poate contribui nu doar la o buna hidratare a organismului, in completarea consumului de apa, dar poate aduce organismului o parte din vitaminele necesare mentinerii in forma.

Reguli de nutritie si hidratare in perioada verii

Fiind fabricata doar din ingrediente naturale - cereale, hamei, drojdie de bere si apa -, berea pastreaza o parte importanta din proprietatile acestora. Pe langa fibrele provenite din cereale si antioxidantii cedati de hamei, berea are si un continut important de vitamine, in principal cele apartinand complexului B - B3, B2, B6, B9.

Astfel, in completarea unei diete echilibrate pe timpul verii, berea poate fi consumata zilnic de catre persoanele sanatoase intr-o cantitate moderata, echivaland 660 ml/zi pentru barbati si 330 ml/zi pentru femei.

In topul celor mai apreciate bauturi pe timpul verii se numara si sucurile naturale din fructe. Astfel, fructe care contin o cantitate mare de apa, cum sunt pepenele rosu, pepenele galben, zmeura, capsunele, afinele, ciresele, zmeura si piersicile se pot transforma in sucuri cu un aport important de vitamine, precum: A, C, D si E, cat si vitamina B6.

Dr. Corina Zugravu: 4 metode simple pentru a combate astenia de primavara
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: