Alpiniștii dar și oamenii care se mută dintr-o țară în alta, folosesc deseori termenul de aclimatizare. Acest termen înseamnă să te adaptezi la mediu și la schimbări.

Același lucru este valabil pentru fiecare dintre noi atunci când începem să lucrăm într-o companie. Avem nevoie să îi înțelegem cultura și obiceiurile. să învățăm să îi vorbim limba. Iată patru trucuri care te vor ajuta să te integrezi cu succes la noul loc de muncă.

1. Învață să-ți gestionezi timpul.

Una dintre cele mai importante strategii care te pot ajuta să duci o viață confortabilă și de succes este managementul timpului. Chiar dacă ai un program de lucru fix, fă-ți o listă cu activitățile pe care le ai de îndeplinit pe parcursul unei săptămâni de lucru și apoi organizează-ți activitățile pe zile. Lasă timp și pentru activități neprevăzute și asigură-te că ai un plan pentru a le gestiona. Altfel riști să intri în panică și să nu dai randamentul adecvat.

2. Ia notițe

Oricât de plictisitoare sau inutilă ți se pare o întâlnire sau lipsită de chef ești, este mai bine să fii prezentă și să te implici în loc să te simți frustrată sau să te gândești la ale tale. Este un momenmt potrivit să îți amintești de perioada școlii, atunci când luai notițe. Ia notițe și acum. Nu numai că vei arăta că te interesează discuția dar își va fi mai ușor să duci la îndeplinire sarcina care îți revine după aceea.

3. Invață din greșeli

A greși este ceva uman și firesc. Important este felul în care ne raportăm la acestea. Invățăm din ele și găsim rapid o cale dea le repara sau ne învinovățim și ne lamentăm? Dăm vina pe coleg sau ne asumăm în totalitate ceea ce am făcut.

Oamenii sunt, în esență buni, iar atragerea unui nou angajat este mai costisitoare decât crerzi. De aceea, asumarea și recunoașterea greșelii îți va aduce puncte în ochii șefului și te va ajuta să îi câștigi încrederea. Asumarea responsabilității te ajută să primești mai ușor criticile și să vezi clar ce anume poți învăța din acestea.

4. Evită comportamentul riscant

Oricât de liberal este mediul de lucru în care activezi, evită să întreci măsura și să te porți ca și cum îți este permis orice. Orice afacere are un singur obiectiv: să facă profit. Iar pentru asta este nevoie de coeziune și armonie în mediul de lucru. Angajatorul preferă o persoană obișnuită, care se integrează în colectiv și își face treaba bine, decât un geniu care dă totul peste cap.

foto main G-Stock Studio, Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: