Setari Cookie-uri

Carrefour România lansează un program de folosire responsabilă a plasticului și introduce plata cu PET-ul

Anul trecut, românii au reciclat aproape 200 de tone de plastic prin intermediul stațiilor SIGUREC din zonele Carrefour și au ales să folosească 20 de milioane de pungi biodegradabile. 

comunicat de presa

  • Jean Richard de Latour, CEO Carrefour România: Anul trecut, românii au reciclat aproape 200 de tone de plastic prin intermediul stațiilor SIGUREC din zonele Carrefour și au ales să folosească 20 de milioane de pungi biodegradabile.
  • Grațiela Gavrilescu, Ministrul Mediului: Vom urmări strict agenda Uniunii Europene, pentru ca în 2025 România să îndepărteze complet produsele de plastic de unică folosință.
  • Dan Petre, Sociolog: Interacționăm zilnic cu o formă de plastic. Soluția nu este să-l transformăm în dușman. Sunt acțiuni care trec neobservate – de la ce sticlă de apă alegem, la ce tacâmuri luăm la picnic. Românii au la îndemână soluții pentru a reduce consumul de plastic, fără a-și modifica stilul de viață.

Carrefour România a lansat astăzi, 9 iulie, “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare.

Citește și:

Vom urmări strict agenda Uniunii Europene, pentru ca în 2025 România să îndepărteze complet produsele de plastic de unică folosință. Suntem aici să ajutăm companiile și românii să facă din economia circulară o realitate.”, a declarat Grațiela Leocadia Gavrilescu, Ministrul Mediului, prezentă la eveniment.

“ Anul trecut, românii au reciclat aproape 200 de tone de plastic prin intermediul stațiilor SIGUREC din zonele Carrefour și au ales să folosească 20 milioane de pungi biodegradabile. Avem motive să credem că suntem pregătiți, companii, autorități și clienți să luăm plasticul în serios. Introducerea plasticului într-un traseu circular, prin reciclare, refolosire și reducere, este o mare oportunitate pentru România, atât din punct de vedere economic, cât și pentru creșterea calității vieții românilor.”, a declarat Jean Richard de Latour, CEO Carrefour România.

Citește și:

Programul “Punem preț pe plastic” propune acțiuni concrete și modele pentru a reduce, refolosi și recicla plasticul și alte deșeuri, orientate atât către business, cât și către clienți și parteneri.

În 2019, Carrefour introduce în premieră în România două campanii prin care oferă clienților modalități plăcute și ușoare de a folosi plasticul într-un mod responsabil:

  • Plata cu PET-ul: Un program pilot, de tip experiment, prin care Carrefour transformă PET-ul în monedă și încurajează un comportament responsabil. Astfel, între 9 și 14 iulie, clienții Carrefour Băneasa pot achiziționa fructe și legume cu PET-uri. Fiecare PET valorează un fruct sau o legumă!
  • Vino cu caserola ta de acasă! - un program prin care clienții hipermarketurilor și supermarketurilor Carrefour pot achiziționa produse din zona de Gastronomie în propriile caserole. Compania încurajează astfel refolosirea produselor de plastic, pentru diminuarea consumului. Anul trecut, clienții Carrefour au folosit peste 5 milioane de caserole de plastic pentru zona de Gastronomie, caserole care devin de cele mai multe ori de unică folosință.

În ultimii 2 ani, acțiunile Carrefour România în direcția introducerii plasticului într-un traseu circular (reducere, refolosire, reciclare) au fost următoarele:

Citește și:
  • 125 de stații inteligente SIGUREC – în total, în cei 6 ani de la introducere (în 2013), au fost colectate peste 9.000.000 de kilograme de deșeuri (PET, sticlă, aluminiu, carton, DEE)
  • Prezența unei game extinse de produse biodegradabile, în toate hipermarketurile și supermarketurile – de la tacâmuri, la pungi și saci menajeri, Carrefour oferă clienților alternative pentru consumul de plastic
  • Acțiuni de educație pentru clienții Carrefour și nu numai - În fiecare an, în toate orașele în care Carrefour este prezent cu stațiile SIGUREC, retailerul a derulat campanii de conștientizare și încurajare a colectării selective dedicate consumatorilor, alături de autoritățile și partenerii locali, a lansat concursuri pe tema reciclării între magazine și a organizat vizite la stațiile de reciclare din țară.
  • Colectare selectivă în birourile Carrefour România
  • Carrefour a fost primul retailer care a introdus, în iunie 2018, punga biodegradabilă de cumpărături. Până acum, au fost folosite peste 23 de milioane de pungi biodegradabile.
  • Carrefour a fost primul retailer care a introdus sistemul de acceptare a produselor cu ambalaj reutilizabil cu reținere de garanție, în toate magazinele cu suprafață de peste 400mp.

***

Citește și:

    Despre Carrefour:

    În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele 358 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro, de unde clienţii din Bucureşti pot achiziţiona produse alimentare din secţiunea „Supermarket Online”, dar şi produse nealimentare din secţiunea Carrefour&Partenerii, cu livrare oriunde în ţară sau cu ridicare de la punctele „Click&Collect” din hipermarketurile Carrefour.

    Mai mult, prin platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, Carrefour le oferă clienților din cele 23 orașe: București, Cluj, Constanța, Pitești, Buzău, Brăila, Galați, Focșani, Brașov, Piatra Neamț, Iași, Botoșani, Suceava, Timișoara, Ploiești, Târgu Jiu, Drobeta, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Roman, Baia Mare, Satu Mare și Oradea posibilitatea de a face cumpărături din peste 50.000 de produse la preț de hipermarket, livrate în 90 de minute. De asemenea, prin intermediul Gurmandio, clienții din Baia Mare, Botoşani, Brăila, Buzău, Drobeta-Turnu Severin, Focşani, Galaţi, Iași, Oradea, Suceava, Piatra-Neamț, Târgu Jiu, Ploieşti, Râmnicu Vâlcea, Roman și Ștefăneștii de Jos pot comanda o varietate mare de preparate, atât din secțiunea de gastronomie a Carrefour, cât și de la restaurantele locale, livrare gratuită și multiple metode de plată (cash, card, tichete de masă).

    Citește și:

      Carrefour a dezvoltat pentru clienții săi mijloace inovatoare de plată, precum aplicația „Carrefour Pay”, prin intermediul căreia aceștia pot verifica preţurile din magazin sau plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat. Continuând seria inovațiilor, anul trecut, Carrefour a lansat în hipermarketul Carrefour Băneasa, serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, prima casă de marcat unde clienții au posibilitatea să scanze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate.

      Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

      Citește și:

        Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

        Vizionare placuta


        Kudika
        9 Iulie 2019
        Echipa Kudika
        Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

        Ti-a placut acest articol?

        Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.