Setari Cookie-uri

Apel către producătorii de electronice și electrocasnice pentru a reduce consumul de plastic

Cu 12 branduri de electrocasnice în portofoliu, Arçelik și-a luat angajamentul de a pune la dispoziția competitorilor tehnologia de filtrare a microfibrelor. 

comunicat de presa

Arçelik, grup ce deține printre altele și brandurile Arctic, Beko și Grundig, anunță în cadrul IFA 2019 o gamă de inovații lansate în beneficiul utilizatorilor și al mediului înconjurător. În același timp, Arçelik face apel către toată industria producătoare de electronice și electrocasnice pentru un parteneriat care să conducă spre adoptarea unor tehnologii sustenabile prin care să adreseze unele dintre cele mai mari probleme cu care umanitatea se confruntă în ceea ce privește mediul înconjurător.

Cu 12 branduri de electrocasnice în portofoliu, Arçelik și-a luat angajamentul de a pune la dispoziția competitorilor tehnologia de filtrare a microfibrelor.

Compania a dezvoltat de curând prima mașină de spălat din lume prevăzută cu un sistem de filtrare a microfibrelor sintetice, ce urmează să fie disponibilă pe piață începând cu anul 2020. Această nouă inovație a venit în contextul în care fiecare ciclu de spălare a rufelor generează peste un milion de microfibre ce sunt eliberate prin sistemele de scurgere și ajung ulterior în oceanele planetei. Mai apoi, microfibrele sunt înghițite de pești și alte vietăți marine, ca în final să ajungă pe mesele noastre. Această nouă tehnologie va bloca 90% din microfibre să ajungă în sursele de apă, printr-un instrument de filtrare.

Citește și:

Hakan Bulgurlu, CEO-ul Arçelik, a făcut apel către o industrie mai unită prin colaborare și pregătită să-și împărtășească tehnologiile de ultimă generație pentru un viitor mai bun. Bulgurlu a afirmat că umanitatea se confruntă cu o criză globală, intrând în etapa în care distrugem mediul mai rapid decât acesta se poate regenera. “Suntem o companie globală, cu produse și servicii în 146 de țări, și ne-am asumat misiunea de a face tot ce ne stă în putință pentru a produce și pentru a inspira schimbarea. Ca umanitate, timpul se scurge împotriva noastră în această luptă împotriva dezastrelor climaterice. De aceea, credem că industria noastră poate conduce schimbarea și privim acest lucru ca pe o oportunitate esențială, pe care trebuie să o abordăm”, a declarat Hakan Bulgurlu.

Citește și:

Un business condus de un țel, întotdeauna își va depăși așteptările

Bulgurlu susține faptul că utilizatorii nu doar caută produsele care se adresează direct acestor probleme de mediu – ci sunt dispuși să plătească mai mult pentru ele: „Acest lucru susține ideea că o afacere condusă de un țel, întotdeauna va performa mai bine pe termen lung. La Arçelik, ne angajăm să construim brand-uri care au un țel
și ne străduim să ne diferențiem prin produse și tehnologii care susțin sustenabilitatea. Ne concentrăm pe utilizarea eficientă a resurselor și pe soluții economice circulare, cum este și tehnologia de filtrare a microfibrelor. Această tehnologie este una dintre cele mai importante inovații lansate de Arçelik și are un potențial mare în ceea ce privește dezvoltarea și schimbarea mediului în care trăim. Am făcut investiții majore în cercetare și dezvoltare (R&D) și suntem încântați de faptul că vom lucra împreună cu ONG-uri, universități și alți parteneri pentru a extinde acest proiect”, a susținut Bulgurlu în fața audienței de la IFA.

Citește și:

Cuva pentru mașina de spălat, din plastic reciclat

Compania a dezvoltat o cuvă pentru mașinile de spălat ce este fabricată din sticle de plastic reciclate. Un total de 25 de milioane de sticle de plastic (250 de tone) au fost reciclate și transformate în astfel de cuve. Acest lucru a condus către reducerea consumului energetic cu 5,7 milioane de kWh și a redus emisiile de CO2 cu 885 de tone. Acest produs inovator este deja disponibil publicului larg.

Frigiderul Bio

Frigiderul Bio este o altă inovație a companiei și este fabricat cu materiale plastice bio, material de izolație poliuretanică bio și compozit bio fabricat din reziduuri alimentare. Prin creșterea rezistenței materialelor extrase din soia, coajă de ou sau porumb, amprenta de carbon a acestui bioplastic este cu 80% mai mică decât în cazul materialelor plastice convenționale utilizate astăzi.

Citește și:

Plase de pescuit reciclate

Eforturile susținute ale Arçelik sunt îndreptate și către reducerea poluării marine, prin reciclarea plaselor de pescuit. Anual, 640.000 de tone de plase de pescuit și gută se pierd. Aceste echipamente rămân în oceane și mări, iar în multe dintre cazuri păstrează captive animalele marine. Prin reutilizare acestor plase vechi, împreună cu fibre textile reziduale, Arçelik creează un compozit pe bază de nailon. Este un material cu rezistență mecanică și termică ridicată, care este utilizat în confecționarea pieselor pentru cuptoare. Până la sfârșitul anului 2018, 65 de tone din aceste deșeuri au fost recuperate și reutilizare, iar scopul este de a extinde inițiativa. Produsele care conțin plase de pescuit reciclate sunt deja pe piață.

Citește și:

Frigiderul Solar

Alături de acestea, Arçelik și-a concentrat eforturile departamentului R&D în jurul convingerii ferme că tehnologia ar trebui să fie disponibilă tuturor, astfel anunțând noul Frigider Solar. Acest nou produs se adresează crizelor de curent pe care multe țări încă le au. Frigiderul off-grid funcționează cu energie solară. Alimentat cu DC (curent continuu) în loc de AC (curent alternativ), are o amprentă de carbon mai mică și eficiență mai mare decât frigiderele convenționale. Trecerea de la curent alternativ la curent continuu ar putea însemna costuri energetice mai scăzute, eficiență energetică mai mare și risipă alimentară redusă. Produsul va fi gata pentru producție în serie la începutul anului viitor.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
15 Septembrie 2019
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.