Trucuri pentru combaterea risipei alimentare

Trucuri pentru combaterea risipei alimentare
Kudika
8 Ianuarie 2021

Află care sunt pașii pe care îi poți face pentru a nu mai risipi mâncarea și pentru a economisi bani

Începutul fiecărui an este un prilej bun pentru a ne stabili noi obiective pe plan personal, iar în actualul context social, câteva dintre aceste noi scopuri personale pot fi extinse pentru a avea un impact pozitiv asupra comunităților în care trăim, precum și asupra planetei. Dacă ar fi să alegem o lecție pe care să o luăm cu noi din 2020, atunci aceasta ar trebui să fie importanța implicării sociale, a cooperării și a empatiei. Trebuie să îl transformăm pe ”eu” în ”noi” și să parcurgem împreună câțiva pași mici, dar importanți prin care ne putem aduce aportul la schimbările pozitive din jurul nostru. Tocmai de aceea, Kudika și LIDL au demarat împreună proiectul Sărbători Sustenabile în cadrul căruia am prezentat doar câteva dintre acțiunile mici cu impact mare pe care le putem face ca să contribuim la construirea unui viitor mai curat.

Putem construi un viitor mai bun prin acțiunile noastre, prin implicarea noastră continuă. Pentru că responsabilitatea stă în acțiune, nu în vorbe goale, sau în speranțe deșarte, și faptele sunt cele care au puterea de a genera schimbarea și viitorul pe care ni-l dorim pentru noi și pentru copiii noștri.”, este îndemnul pe care l-a lansat LIDL în ultimul raport de sustenabilitate. Descoperă AICI care sunt toate măsurile adoptate de companie pe perioada 1 martie 2019 – 29 februarie 2020.

De asemenea, astăzi te invităm să descoperi câteva mici trucuri care te pot ajuta să contribui și tu la diminuarea risipei alimentare, un fenomen cu un impact global și personal surprinzător de mare. Prin adoptarea acestor noi obiceiuri, vei lua parte la încetinirea și diminuarea acestui fenomen și vei observa, de altfel, că poți face astfel inclusiv economii în ceea ce privește bugetul familiei.

1. Nu te duce la cumpărături atunci când îți este foame

Oamenii de știință au ajuns la concluzia ca atunci când mergem la cumpărături, comportamentul nostru este influențat de acest lucru. Când ți-e foame, ești mai tentat să încarci coșul de cumpărături cu mai multe decât ai nevoie de fapt. Aproape inevitabil, o bună parte din mâncarea cumpărată astfel ajunge la coșul de gunoi. De asemenea, un alt truc la fel de util este întocmirea unui meniu pe o întreagă săptămână, iar când mergi în magazin, să cumperi doar acele produse pe care nu le ai deja acasă.

2. Donează alimentele neperisabile

Alimentele neperisabile sunt acelea care au un termen foarte lung de valabilitate. De regulă, aici intră conservele (fructe, legume, carne, pește), dulciurile tari, pastele, orezul, mălaiul sau mierea. Pe parcursul lui 2020, în contextul pandemiei, mulți dintre noi am prins obiceiul să ne supra aprovizionăm și astfel să facem cheltuieli inutile, burdușind cămara. În cazul în care ai mai multe astfel de produse în casă despre care nu știi când și dacă le vei mai consuma, le poți dona către o organizație caritabilă , iar de aici vor fi redirecționate către oamenii care chiar au nevoie de acestea. Înainte să faci acest lucru, verifică termenele de valabilitate și asigură-te că produsele sunt bune de consum în perioada imediat următoare.

3. Reinventează rețete

Fiecăruia dintre noi i s-a întâmplat să arunce mâncare din frigider pentru simplu fapt că s-a plictisit de același preparat. În loc să faci acest lucru, cu un pic de imagine, poți transforma un fel de mâncare în cu totul altceva. Descoperă aici câteva trucuri și rețete care te vor ajuta să reduci cantitatea de mâncare aruncată prin reinventare și depozitare corespunzătoare.

4. Păstrează mâncare corespunzător

În funcție de specificul fiecărui tip de produs, mâncarea trebuie păstrată într-un fel anume pentru a evita deteriorarea prematură, în special în cazul produselor perisabile. Prin urmare, conservele de orice fel pot fi păstrate la temperatura camerei și mutate în frigider abia după ce au fost desfăcute. Descoperă aici mai multe detalii despre când, cum și cât să depozitezi mâncarea în frigider pentru a diminua risipa.

În schimb, nu pune niciodată în frigider alimente ca roșiile, castraveții, ceapa, cartofii sau usturoiul. Pe acestea le poți păstra la temperatura camerei.

Un alt aspect de care trebuie să ții cont în acest sens este faptul că atunci când păstrezi împreună anumite fructe sau legume, în urma proceselor naturale, acest lucru poate accelera deteriorarea lor reciprocă. Prin urmare, bananele, avocado, roșiile, pepenele galben, piersicile și perele trebuie păstrate separat de cartofi, mere, salată verde și ardei.

5. Nu îți burduși frigiderul

De câte ori ți s-a întâmplat să deschizi frigiderul și să simți că ai în față un puzzle pe care trebuie să îl asamblezi pentru a ajunge la ceea ce îți dorești de fapt pentru că e foarte, foarte plin? Când ții frigiderul foarte încărcat, uiți sau pur și simplu nu mai vezi alimentele care trebuie consumate rapid și care se alterează neconsumate, chiar dacă le păstrezi la temperaturi scăzute. Prin urmare, dacă ții cont de primele noastre 4 sfaturi, îți va fi mult mai ușor să depozitezi corect mâncarea în frigider și să eviți aruncarea unor preparate sau produse pentru că nu erau la îndemână.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri