Atunci cand marile case de moda isi prezinta colectiile Haute Couture, cei mai multi necunoscatori se declara oripilati de creatiile extravangante ale designerilor. Putini stiu ce inseamna mai exact Haute Couture si care este rolul sau in lumea pretentioasa a modei.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

Camera de Comert si Industrie a Modei, cu sediul la Paris, este institutia care desemneaza, prin lege, casele de moda care au dreptul de a realiza si lansa colectii Haute Couture. Acest termen a devenit cunoscut in lumea burgheziei inca din secolul 17, cand doamnele instarite plateau sume considerabile pentru rochii realizate din cele mai scumpe si pretioase materiale ale vremii.

Casele privilegiate sa lanseze colectii Haute Couture folosesc cele mai luxoase si pretentioase materiale, de la matasuri fine, casmir, piele pana la blana naturala, iar de cele mai multe ori, culoarea si designul unui material sunt rezervate unei singure case de moda.

Pretul unei piese Haute Couture se stabileste in functie de prestigiul casei de moda, pornind de la 10.000 de euro si depasind, in cele mai multe cazuri, 100.000 de euro. Din cauza preturilor exagerate, creatiile Haute Couture isi gasesc rar cumparatori. Cele mai fidele cliente sunt vedetele de cinema care apeleaza la designul extravagant si socant al unei vestimentatii Haute Couture pentru covorul rosu. Desi au averi de milioane de dolari, starurile nu se incumeta sa cumpere aceste adevarate opere de arta, ci doar le inchiriaza.

In 1945, Camera de Comert si Industrie a Modei a stabilit regulile ce trebuie indeplinte de o casa de moda care doreste sa lanseze colectii Haute Couture.

Numarul angajatilor care lucreaza in atelierele Haute Couture nu trebuie sa fie sub 20, iar de doua ori pe an, marile case de moda sunt obligate sa lanseze doua colectii care trebuie sa cuprinda cel putin 50 de piese vestimentare.

Ne mandrim cu ea: Cristina Craciun si colectia African Sound!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: