Am ajuns sa fim obsedati de timp, sa fim condusi de el...desi nu e niciodata indeajuns. Atunci cand ne grabim sa prindem avionul, sa ajungem la timp la o intalnire sau pur si simplu asteptam pe cineva, cu totii suntem sclavii aceleiasi rutine, aceluiasi reflex: verificarea orei. Si daca tot petrecem atat de mult timp uitandu-ne la ceas, macar sa fie frumos si interesant.

Trendsetteri au decis: ceasurile mari sunt raman in tendinte! Si pentru ca sigur va veti intreba cat de mari, raspunsul acelorasi trendsetteri va fi unul singur: cu cat mai mari cu atat mai bine! Otelul si aurul roz isi pastreaza pozitiile de favorite, alaturi de ceramica si titan. Si diamantele se regasesc in foarte multe colectii pentru dame.

Cu alte cuvinte, cum moda nu s-a schimbat radical in ceea ce priveste dimensiunea, se poate spune ca atat pentru ceasurile de dama, cat si pentru cele barbatesti marimea XXL este alegeerea perfecta: 46-51 mm arata excelent pe mana unui barbat, in timp ce la incheietura reprezentantelor sexului frumos 45 mm sunt suficienti.

E drept ca inca de anul trecut incepusera sa se remarce diametrele din ce in ce mai generoase, iar in 2007 aceasta tendinta a fost continuata cu succes. Movado a mers pana acolo incat a creat un ceas de 60 mm (colosal pentru un ceas de mana), in special pentru a marca cele sase decenii de existenta, dar nu numai.

Producatorii au intuit dorinta femeilor de a purta ceasuri cat mai mari (carora le putem spune cu multa increderea masculine) care sa le afiseze statutul, sa le dea acel sentiment de putere ca o masina de teren, care sa le ajute sa emasculeze si mai mult ce a ramas din barbatul modern. Acest gen de femeie poarta ceasurile pentru El la fel de usor si elegant cum arboreaza un smoching Yves Saint Laurent la cina.

Si cum bine stiti ca nu doar marimea conteaza, pentru a fi in tendinte, ceasul trebuie sa mai posede cateva atuuri: original, colorat (cadranul si cureaua deopotriva), si cu mecanisme complicate cronograf, fazele lunii, tourbillon, minute repeater, calendar perpetuu. Si, daca s-ar putea sa fie inghesuite toate in acelasi ceas, ar fi si mai bine. Ceea ce ne aduce la o alta concluzie, aceea ca si ceasurile sport sunt la mare cautare anul acesta.

Un trend care pare a se transforma deja in traditie este utilizarea materialelor extravagante, hi-tech, cum sunt: fibra de carbon turnata (Audemars Piguet), tantalumul (Hublot), carbonitridul de silicon (Jaeger-LeCoultre), paladiul, grafitul, titanul, ticaliul, si Romain Jerome, cu ale lor ceasuri ce includ otel si carbuni de pe epava Titanicului. Ceramica poate fi deci considerata banala, fiind astazi folosita si de cativa producatori fara traditie in industrie, spre exemplu Chanel, care face de putin timp si ceasuri, asemenea altor nume mari din industria fashion, precum Calvin Klein, Gucci sau Guess (desi trebuie sa recunoastem ca au niste modele extrem de reusite, mai ales din punct de vedre estetic). Mai mult decat atat, Rado, poate cel mai renumit brand i materie de ceasuri din ceramica, a mizat anul acesta pe o nuanta foarte consistenta si cremoasa de alb.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: