Electrolux: 70% dintre romani prefera electrocasnicele cu consum redus, nepoluante

Electrolux: 70% dintre romani prefera electrocasnicele cu consum redus, nepoluante
Kudika
29 Iunie 2011

Un studiu efectuat la inceputul lunii iunie, la comanda Electrolux, a relevat ca romanii acorda tot mai multa atentie caracterului econom si eco-friendly al electrocasnicelor achizitionate, in detrimentul celui mai mic pret.

Comunicat de presa

Un studiu efectuat la inceputul lunii iunie, la comanda Electrolux, a relevat ca romanii acorda tot mai multa atentie caracterului econom si eco-friendly al electrocasnicelor achizitionate, in detrimentul celui mai mic pret. Alte aspecte importante pentru romani sunt inovatia tehnologica si designul.

Romanii prefera facturi mai mici, in defavoarea unui pret de achizitionare scazut
Cercetarea derulata de Electrolux Romania in parteneriat cu agentia de market research AD Consulting a evidentiat o noua tendinta in comportamentul romanilor, in ceea ce priveste achizitia de aparatura electrocasnica. Astfel, doar 23% dintre respondenti considera ca pretul cel mai mic este un criteriu important in alegerea aparatelor electrocasnice. Pe de alta parte, majoritatea nominalizeaza consumul redus de energie si de apa (74%), precum si avantajul de a fi nepoluante, eco-friendly (67%), ca aspecte importante in alegerea echipamentelor casnice.

Creste preferinta pentru designul minimalist, modern
Cu toate ca romanii sunt traditionalisti in privinta culorilor aparatelor electrocasnice, 60% preferand culoarea alba si 36% - argintiul, acestia solicita frecvent echipamente minimaliste si cu design futurist, care pot fi integrate in orice spatiu, indiferent de dimensiune. In comparatie cu pretul, designul este cel care primeaza, fiind mentionat de 33% dintre respondenti ca factor decisiv in luarea hotararii de achizitie a unui anumit produs.

Studiul a evidentiat ca romanii nu se mai concentreaza exclusiv pe caracterul practic al electrocasnicelor, ci tind sa acorde o atentie tot mai mare aspectului estetic si multifunctional al acestora. Persoanele cu studii superioare si venituri mari asociaza electrocasnicele inovative cu eficienta energetica, designul futurist si functiile complexe. Tinerii si persoanele cu studii superioare prefera designul futurist, iar femeile, in general, sunt cele care opteaza pentru culori neconventionale, precum rosu, verde, violet sau portocaliu. 10% dintre respondenti au declarat ca si-ar dori ca produsele de pe piata sa nu aiba un design clasic, preferand formele rotunde. Intrebati ce ar imbunatati la designul electrocasnicelor existente pe piata, 12% dintre persoanele intervievate au raspuns ca ar prefera sa aiba dimensiuni mai reduse.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri