Kudika
9 August 2013

Conform unui studiu realizat de Scandia Sibiu pe tema obiceiurilor alimentare, 74% dintre romani sunt preocupati de dieta si de propria greutate. O simpla cautare pe internet folosind cuvantul cheie „dieta” genereaza aproape 90.000.000 rezultate in 0.20 secunde. Mediatizarea unor retete de succes privind alimentatia echilibrata sau dietele recomandate pentru scaderea rapida in greutate si vizibilitatea unor personalitati publice a caror silueta sugereaza perfectiunea au fundamentat o preocupare crescanda a romanilor fata de greutatea ideala.

comunicat de presa

Peste 68% dintre romani considera important ca produsele cumparate sa nu contina aditivi alimentari

Conform unui studiu realizat de Scandia Sibiu pe tema obiceiurilor alimentare, 74% dintre romani sunt preocupati de dieta si de propria greutate. O simpla cautare pe internet folosind cuvantul cheie „dieta” genereaza aproape 90.000.000 rezultate in 0.20 secunde. Mediatizarea unor retete de succes privind alimentatia echilibrata sau dietele recomandate pentru scaderea rapida in greutate si vizibilitatea unor personalitati publice a caror silueta sugereaza perfectiunea au fundamentat o preocupare crescanda a romanilor fata de greutatea ideala.

Pentru ca romanii sunt din ce in ce mai preocupati de o dieta echilibrata si sunt ingrijorati de prezenta aditivilor alimentari in produsele consumate, Scandia Sibiu relanseaza o noua gama de pate-uri cu o noua reteta, curata, care nu contine E-uri. Noile pate-uri sunt realizate din ficat integral de pui, porc, gasca, rata sau curcan dupa o reteta clasica din 1922 pe care Josef Theil, cel care a deschis fabrica Scandia in Sibiu o prepara. Produsele sunt disponibile la raft incepand cu aceasta luna, iar romanii se pot bucura de acelasi gust bun al pate-ului Scandia Sibiu cu mai multa grija pentru alimentatia lor.
Studiul arata ca 7 din 10 romani citesc etichetele atunci cand cumpara un produs nou lansat pentru piata. Printre informatiile verificate pe eticheta pe primul loc se afla numarul de calorii, urmat de aportul nutritiv, dar si beneficiile pentru sanatate.

Mai mult de jumatate din romanii intervievati sunt foarte preocupati de existenta aditivilor alimentari in produsele existente la rafturi. La nivelul populatiei studiate nu este clara distinctia intre aditivii naturali, fara efecte negative asupra sanatatii si cei artificiali, nerecomandati pentru o alimentatie echilibrata. In consecinta, 3 din 10 oraseni sunt de parere ca toate E-urile dauneaza grav sanatatii in timp ce 4 din 10 oraseni inteleg ca exista aditivi alimentari fara efecte negative asupra sanatatii. Persoanele din mediul urban dezaproba adaugarea aditivilor pentru culoare sau aroma mai placute ori pentru a mentine prospetimea produsului, dar tind sa fie mai indulgenti cu aditivii adaugati pentru a reduce numarul de bacterii daunatoare din alimente. Astfel, 50% dintre acestia afirma ca adaugarea aditivilor pentru a reduce numarul de bacterii daunatoare din anumite produse este un lucru bun in timp ce aproximativ trei sferturi resping includerea aditivilor pentru un aspect mai placut (78%) sau pentru potentarea aromei (74%).

Scandia Sibiu vine in intampinarea tendintelor romanilor de a fi mai atenti la ce consuma cu o inovatie: reteta de pate-uri fara E-uri si alti aditivi. In ceea ce priveste metoda de conservare aceasta este una traditionala: procedeul de sterilizare, fiind fierberea in abur a recipientului ermentic inchis si este asemanatoare cu bain marie-ul, metoda folosita in gospodariile romanilor pentru gemuri sau conserve de toamna.

Noile retete care nu contin niciun aditiv, E, colorant sau conservant, pastreaza cu rigoare gustul de pate cu care Scandia Sibiu si-a obisnuit consumatorii.

Metodologie

Studiul a fost realizat de EXACTCC pentru Scandia Sibiu in perioada 23-24 iulie pe un esantion de 448 de respodenti cu educatie superioara, varste intre 25-45, rezidenti in orase cu mai mult de 50.000 de locuitori. Sondajul a fost lansat prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview), respondentii fiind selectati aleatoriu din panelul EXACTCC de peste 20.000 de respondenti. Marja de eroare este de +/-4.6% la un nivel de incredere de 95%. Datele au fost ponderate prin metoda RIM (Ponderare proportionala iterativa) fiind asigurata reprezentativitatea esantionului pentru intreaga populatie cu acces la internet.

Despre Josef Theil si Scandia Sibiu

Unul dintre cele mai longevive branduri romanesti, Scandia Sibiu s-a remarcat inca de la infiintare datorita tehnologiilor performante folosite, produselor de cea mai buna calitate si bunei desfaceri a acestora. Pilonii care au consacrat fabrica lui Josef Theil in 1922 sunt respectati cu sfintenie si in prezent. Asadar retetele unice, savoarea gustului, ingredientele de cea mai buna calitate, la care se adauga ambalajul elegant si portofoliul variat de produse, sunt atribute care se regasesc si astazi in ADN-ul brandului Scandia Sibiu.
1922 - Josef Theil - cetatean german recunoscut in breasla producatorilor de mezeluri din Sibiu, infiinteaza fabrica de preparate si conserve din carne Theil. Fabrica Theil isi castiga celebritatea in scurt timp, datorita tehnologiilor moderne folosite, produselor de cea mai buna calitate si bunei desfaceri a acestora pe o piata in crestere.
1929 - 1935 - Activitatea companiei Theil este in continua crestere: reprezentanti locali in fiecare mare oras din tara, distributie prin mijloace proprii de transport, extinderea portofoliului de produse de la salam - sortimentul principal - la: mezeluri, specialitati, conserve de carne (sunca, leber, pate de ficat, gulas, carnaciori in conserva). Fabrica Theil isi mentine standardele si capacitatile in ciuda crizei economice inregistrate la nivel mondial.
1941 - Fabrica Theil devine Scandia Romana
1990 - 1996 - Perioada de tranzitie - fabrica exporta in exclusivitate in tari precum U.S.A., Marea Britanie, Germania, fosta Uniune Sovietica si Japonia, pana in 1996, cand reia productia pentru piata din Romania.
2001 - In urma unei licitatii publice compania este preluata de actualii actionari, devenind o companie privata 100%
2010 – Scandia devine Scandia Food, in urma unuia dintre cele mai ......

Despre Scandia Food

Scandia Food este lider pe piata conservelor pe baza de carne din Romania, avand o cota de piata in volum de peste 50% (sursa: Nielsen, februarie-martie 2013 si un portofoliu variat, prezent in categorii precum: pate carne, pate vegetal, carne si mancare la conserva. Marcile cu renume care poarta umbrela Scandia Food sunt: Scandia Sibiu, Bucegi, Sadu.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: