Kudika
31 Octombrie 2014

Autorul acestui CD, Hedi Hoka, este doctor in psihologie, psiholog specialist in dezvoltare personala, antreprenor si autor de carti inspirationale cu o abordare moderna si realista.

Comunicat de presa

Renașterea și Centrul pentru Inovație în Medicină lansează un Apel pentru îmbunătățirea managementului cancerului mamar

Autorul acestui CD, Hedi Hoka, este doctor in psihologie, psiholog specialist in dezvoltare personala, antreprenor si autor de carti inspirationale cu o abordare moderna si realista. Primul CD mindfulness din Romania "Relaxeaza-te" a inregistrat un record: s-a vandut in aproape zece mii de exemplare. Este primul din colectia "Health and Science". Al doilea urmeaza sa fie publicat in curand si va avea titlul sugestiv "Accepta".

"Este foarte important sa avem grija de mintea noastra, este cea mai pretioasa resursa.Dar nu avem grijă de ea, aproape deloc. Iar consecinta acestui lucru este că devenim foarte stresati. Fiecare dintre noi reactioneaza diferit la stres. Unii devin imobilizati si nu mai fac nimic. Altii devin dependenti de munca. Unii devin supraprotectivi cu membrii familiei. Altii dezvolta dependenta la alcool, tigari, droguri, sex in exces sau medicamente. Dar cu totii putem sa invatam sa traim in prezent", este de parere Hedi Hoka.

Reactia la stres este responsabila pentru bolile cardiovasculare, atacuri de cord, cerebrale, infectii, dureri de spate, stari de anxietate, depresie, migrene, ulcer gastric, afectiuni ale muschilor si oaselor, cancer ori decese premature. Poti sa controlezi raspunsul pe care-l ai in relatia cu stresul: adica mintea, gandurile tale. Acest lucru este la indemnana oricui, pentru ca este o forma de meditatie. Constientizarea deplina a stării prezente se numeste mindfulness (atentia constienta). Mindfulness este un concept psihologic, o stare constienta in care esti prezent aici si acum.

Mindfulness este o tehnica simpla si accesibila. Cateva minute de meditatie activa pe zi pot reduce considerabil nivelul de anxietate, mai eficient decat o fac medicamentele si fara efecte secundare.
Aceasta consta in concentrarea asupra respiratiei si senzatiilor corporale, fara trecerea lor prin filtrul ratiunii.

Meditatia de tip mindfulness poate fi integrata chiar si in rutina zilnica: in timp ce astepti undeva sau chiar daca esti la o sedinta de lucru. Pentru ca respiratia este cel mai important element din mindfulness. In timpul meditatiei mindfulness, creierul secreta substante care stimuleaza starea de bine. Rezultatul? Inseamna reducerea stresului intr-un procent considerabil. Meditatia mindfulness te ajuta sa te descoperi si sa te cunoști mai bine. Insa pentru a avea rezultate trebuie sa practici zilnic cel putin 5 minute pe zi.

Cercetatorii au descoperit multiple beneficii pe care meditatia mindfulness le aduce celor care o practica: scade tensiunea arteriala, intareste sistemul imunitar, reduce durerea cronica, creste vitalitatea organismului, reduce starile deprimante chiar si depresia, scade anxietatea, amelioreaza starile obsesiv compulsive.

Psihologii dezvăluie cele patru lucruri PRIMORDIALE care ne fac cu adevărat fericiți

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: