Setari Cookie-uri

Sprijina educatia copiilor saraci

In anul 2008 World Vision Romania a strans de la contribuabilii romani, prin campania 2%, 110.000 lei

Conform informatiilor puse la dispozitie de catre Ministerul Finantelor Publice, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, anul trecut 946.000 contribuabili au facut uz de prevedere, cu 14% mai multi decat in anul fiscal 2006. In acelasi timp, suma directionata a crescut la 48 milioane RON, aproape dublu fata de anul trecut cand suma directionata a fost de 28 milioane RON. Judetele Cluj, Iasi, Timis, Brasov si Mures conduc in topul judetelor cu cea mai mare suma directionata.

Din suma stransa in urma campaniei 2% din anul 2007 am reusit sa sprijinim 160 de copii din mediul rural, beneficiari in cadrul programului „Vreau in clasa a noua!”. Cu banii stransi anul trecut din campania 2% vom putea ajuta aproximativ 185 de copii din mediul rural, din cadrul aceluiasi program, sa beneficieze de sprijin educational.

Statisticile din domeniul educatiei raman insa alarmante. Doar 1 din 4 copii din mediul rural continua studiile dupa ce termina clasa a VIII-a (Raportul Comisiei Prezidentiale pentru analiza si elaborarea politicilor din domeniul educatiei – 2007), iar rata abandonului scolar s-a triplat in perioada 2000 – 2007 (Raport asupra starii sistemului national de invatamant – Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului - 2008).

Prin urmare, ca si in anii trecuti, banii stransi in urma campaniei de anul acesta vor fi folositi pentru sprijinirea accesului la o educatie de calitate pentru copiii din mediul rural din cele sase judete in care organizatia isi desfasoara activitatea – Cluj, Constanta, Dolj, Valcea, Iasi si Ialomita.

Campania 2%, care se deruleaza de catre World Vision Romania in 2009, are sloganul „Sa invatam cu 2%”. „Desfasurata in perioada martie – 15 mai 2009, campania se adreseaza atat celor care au mai redirectionat cele doua procente din impozit catre World Vision Romania, cat si celor care nu au facut-o pana acum, dar pe care dorim sa-i convingem sa imbratiseze cauza promovata de catre organizatia noastra – imbunatatirea accesului la educatie pentru copiii din mediul rural. Prin aceasta campanie ne dorim sa strangem fondurile necesare dar si sa mobilizam cetatenii in vederea imbunatatirii conditiilor sociale si de educatie ale copiilor. Este important sa invatam sa daruim celor mai dezavantajati decat noi si credem ca aceasta campanie va face un pas important in acest sens”, a adaugat doamna Adela Simionescu – Manager de marketing si fundraising World Vision Romania.

Pana la 15 mai, fiecare salariat poate ajuta un copil din mediul rural sa mearga la scoala. Cu aproximativ 50 RON se poate asigura transportul unui copil la si de la scoala timp de o luna. Cu aceeasi suma, se pot cumpara rechizitele de baza pentru un copil.

Informatii privind procedura de redirectionare a 2% din impozitul pe venit, precum si formularele necesare, pot fi obtinute de la administratiile financiare sau precompletate cu datele World Vision de pe www.worldvision.ro


Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
10 Aprilie 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.