Setari Cookie-uri

Parerea lui: Ce-am gasit al meu sa fie

Exista o diferenta subtila si importanta intre antimarketing si demarketing. De exemplu, avem doua produse din aceeasi categorie, sa zicem detergenti. Daca detergentul A spune ca scoate bine petele, iar detergetul B scoate si mai bne petele, asta este concurenta directa (antimarketing). Daca detergentul A spune ca scoate petele iar detergentul B spune ca lucrul cel mai important referitor la un detergent este sa miroasa parfumat, asta e concurenta laterala (demarketing). Care este principiul? Fiecare persoana are niste criterii dupa care cumpara ceva (o idee, un produs, un serviciu, etc.). Antimarketingul propune recunoasterea ca front comun a acelorasi criterii de baza ale unui client si promovarea unor performante mai bune pe acele criterii. Demarketingul abordeaza o tactica laterala, incercand sa identifice segmente de piata care au necesitati diferite, propunand criterii diferite sau altfel ierarhizate.

Esti stapanul fiecarei relatii in care te implici. Fiecare este 100% responsabil pentru relatie, pentru ca schimband ceva in sine, poate schimba automat ceva la partener. Dupa cum spune si un principiu din programarea neuro-lingvistica, in relatii, comunicam si actionam prin bucle de feed-back, iar sensul unei comunicari este dat de rezultatul ei. Bineinteles, trebuie sa stii si ce sa schimbi, cum sa schimbi, sa ai si atitudinea si mijloacele necesare.

Mi-am dat seama de cateva lucruri... In primul rand, persoana care se pozitioneaza ca victima, dupa cum scria in "Triunghiul dramatic", conduce jocul puterii, atragand atentia asupra sa. E simplu. Ignora comportamentul de victima, chiar daca asta inseamna sa se rupa relatia. O relatie sentimentala se merita traita ca relatie de iubire, nu de dependenta. Ruperea triunghiului dramatic se face prin constientizare, iertare si iubire. Si cu terapie.

Bineinteles, aceasta abordare este una care implica un anumit angajament in directia unui efort constant. “A iubi inseamna a trudi. Fara truda, iubirea moare, iar fiecare om vrea sa evite asta.” (din Reversal of Fortune, 1991, R. Barbet Schroeder). Liantul dintre doi oameni trebuie sa fie mai puternic decat o masina, o casa sau alte aspecte materiale care au un pret incomparabil cu cel al sufletului, mai ales pus in fata unei situatii decisive in viata.

Si aici ajung la un alt aspect extrem de important: daca vrei sa fii perfect congruent cu tine si extrem de persuasiv, atunci poti sa iei intr-o mana solutia pe care incerci sa o "vinzi" si in cealalta mana opusul ei si in timp ce te uiti la ele, sa-ti dai seama ca esti perfect OK indiferent ce alegere ar lua cealalta persoana. Atunci cand nu iti este cu adevarat indiferent ce decizie ia persoana, ai cedat puterea. A ceda puterea este cea mai mare greseala in persuasiune. Puterea nu se cedeaza cand vine vorba de persuasiune (mai ales in dragoste), puterea se vinde, se cumpara sau se creeaza.

Nu crezi? Te invit sa vizualizezi contraexemplul si sa faci singur legaturile: click aici.

Comportamentele carora le acordam importanta, chiar si prin negare (de fapt, mai ales), se REPETA.

Un articol scris de autorul blogului Din Dragoste pentru D

Articolul original se gaseste aici.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
21 Mai 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.