Setari Cookie-uri

Parerea lui: Ce-am gasit al meu sa fie

Exista o diferenta subtila si importanta intre antimarketing si demarketing. De exemplu, avem doua produse din aceeasi categorie, sa zicem detergenti. Daca detergentul A spune ca scoate bine petele, iar detergetul B scoate si mai bne petele, asta este concurenta directa (antimarketing). Daca detergentul A spune ca scoate petele iar detergentul B spune ca lucrul cel mai important referitor la un detergent este sa miroasa parfumat, asta e concurenta laterala (demarketing). Care este principiul? Fiecare persoana are niste criterii dupa care cumpara ceva (o idee, un produs, un serviciu, etc.). Antimarketingul propune recunoasterea ca front comun a acelorasi criterii de baza ale unui client si promovarea unor performante mai bune pe acele criterii. Demarketingul abordeaza o tactica laterala, incercand sa identifice segmente de piata care au necesitati diferite, propunand criterii diferite sau altfel ierarhizate.

Pe de o parte, exista persoane care reusesc sa descopere in noi adevarata fiinta care asteapta sa-si impartaseasca sentimentele si dorintele cele mai profunde. Pe de alta parte, exista persoane cu care putem sa stam in casa ani de zile, sa ne impacam, sa ne cunoasca in cele mai marunte detalii vietile si obiceiurile noastre si sa nu aiba nici o idee despre sufletele noastre.

Chiar si asa, sa zicem ca cineva care descopera acea latura ascunsa intr-un partener... is it enough? Is it... finder's keeper's? Din propria experienta, pot sa spun ca nu.

Si atunci, ce este sigur in iubire? Pe ce isi iau oamenii angajamente? Lumea poate parea, din aceasta perspectiva, infricosatoare si plina de neprevazut, cerand siguranta, protectie. Dupa cum scriam si in articolul "Frica vs. iubire (a.k.a. Dragobetele lui D.)", Andre Moreau, psihoterapeutul francez de renume european, a afirmat intr-una din cartile sale despre iubire si relatii „Eu sunt eu, iar tu esti tu. Eu sunt aici ca sa traiesc dupa asteptarile mele, iar tu esti aici ca sa traiesti dupa asteptarile tale. Daca din intamplare sau din dragoste ne regasim, atunci e minunat.”

Ca sa-l citez pe Einstein, "o problema nu poate fi rezolvata la nivelul de inteligenta la care s-a produs"... the solution is to upgrade. Dar nu ma refer doar la un nivel superior, ci la o noua dimensiune, adica 2D vs. 3D. Numai ca oamenii nu isi doresc cu adevarat sa inteleaga problemele lor, pentru ca omul este mai degraba o fiinta rationalizatoare, nu o fiinta rationala si este mai usor si pe deasupra tentatia de a cadea prada emotiilor negative este prea mare. It takes self-discipline to understand anger. Furia nu poate fi controlata, ea poate fi inteleasa si directionata.

Intorcandu-ma la discutia de care aminteam in deschidere si trecand prin filtrul celor comentate pana aici, o abordare laterala poate fi tocmai intelegerea in locul rationalizarii, abordarea de noi perspective in locul cantonarii in vechile tipare emotionale, directionarea emotiilor in locul inhibarii/controlarii lor, o abordare laterala poate fi o viziune n+1 dimensionala in loc de n-dimensionala: care este dimensiunea care lipeste in relatia ta?
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
21 Mai 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.