Incepand cu iunie 2014, Always si-a propus sa schimbe prejudecatile resimtite de fetele din intreaga lume. Atunci a lansat Campania Always #CaOFata, ce a fost inspirata de ideea ca inceputul pubertatii reprezinta momentul in care fetele au cel mai scazut nivel de incredere, precum si de faptul ca anumite cuvinte ofensatoare pot spori declinul increderii in sine. In 2015, un studiu* Always a dezvaluit ca 72% din fete considera ca societatea le limiteaza spunandu-le cum ar trebui si cum nu ar trebui sa fie. Din dorinta de a schimba aceastp stare de fapt, Always a lansat campania De Neoprit #CaOFata, incurajand toate fetele sa arate intregii lumi ca pot sa-si urmeze visurile.

Jumatate din fete renunta la sport pana la finalul pubertatii

Acum, in 2016, un nou studiu** Always realizat la nivel global arata ca pana la finalul pubertatii, jumatate din fetele chestionate (51%) renunta la sport. Un lucru intr-adevar ingrijorator avand in vedere numeroasele beneficii pe care sportul le are asupra bunei dezvoltari a fetelor. In afara de o dezvoltare armonioasa a corpului si un plus de sanatate, fetele intervievate considera ca trei dintre cele mai importante beneficii ale sportului sunt increderea sporita, aptitudini de lucru in echipa si aptitudini de conducere.

Asadar, desi sunt perfect constiente de efectele benefice ale practicarii unui sport, multe fete aleg sa renunte la sport. De ce? Pentru ca, desi foarte importanta, sustinerea familiei nu este de ajuns. Conteaza enorm si aprecierile venite de la cei din jur, iar 67% dintre fetele chestionate considera ca societatea nu le incurajeaza sa practice sport.

Fetele nu au o atleta preferata

La nivelul tarii noastre***, proportia fetelor care s-au gandit sa renunte la sport in perioada pubertatii se mentine asemanatoare cu cifrele de la nivel global, insa procentajul fetelor care nu se simt sustinute de cei din jur este mult mai mare in Romania: 85% dintre adolescente cred ca societatea nu le incurajeaza pe fete sa faca sport. In plus, fetele resimt si o puternica lipsa de modele din zona sportului. 75% dintre acestea nu au nominalizat o femeie ca atlet preferat.

Continua sa Lupti #CaOFata

Andreea Chitu, cea mai buna sportiva a Romaniei in anul 2015, vice-campioana mondiala si campioana europeana la judo se alatura campaniei Always #CaOFata pentru a-si impartasi propria poveste si pentru a incuraja fetele sa continue sa practice sport. „Fetele ar trebui sa faca sport pentru ca sunt mult mai puternice decat cred si sportul le dezvolta abilitatea de a face absolut tot ce isi propun. Au un corp mai sanatos, armonios, puternic si un psihic pe masura, se simt mai stapane pe ele in tot ceea ce fac, au o atitudine pozitiva si o stare de spirit mult mai buna. Nu am avut mereu incredere in mine, dar sportul m-a invatat ca lipsa increderii te poate face sa ratezi momente unice in viata”.

Always va invita sa va alaturati acestei miscari pentru a sustine fetele sa continue sa faca sport. Urmariti videoclipul Always Continua Sa Lupti #CaOFata.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Continua sa lupti #CaOFata si incurajeaza si alte fete sa faca acelasi lucru. Incarca o poza, un videoclip sau posteaza pe Facebook cu hashtag-ul #CaOFata pentru a-ti arata sprijinul si pentru a inspira fetele de pretutindeni sa continue sa practice un sport.

Metodologie:

* Studiul Always Confidence & Puberty Wave III a fost realizat in SUA, fiind folosite paneluri Research Now la care au participat 1.800 de persoane (1.300 de femei cu varste cuprinse intre 16-24 de ani si 500 de barbati din aceeasi categorie de varsta). Studiul a fost derulat pe un esantion reprezentativ la nivel national de 1.000 de femei si 500 de barbati, precum si pe un esantion aditional de 150 de femei afro-americane si 150 de femei hispanice. Sondajul a fost realizat in perioada 30 aprilie 2015 - 8 mai 2015.

** Studiul Always Confidence & Puberty Wave IV a fost realizat in SUA, fiind folosite paneluri Research Now la care au participat 1.514 de persoane. Studiul a fost derulat pe un esantion reprezentativ la nivel national de 1.006 de femei cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani si 508 de barbati din aceeasi categorie de varsta. Sondajul a fost realizat in perioada 30 decembrie 2015 – 7 ianuarie 2016.

*** Sondajul Always in Romania a fost realizat in luna iunie 2016, online, prin metoda CAWI, pe un esantion de 314 respondenti de sex feminin, cu varste cuprinse intre 13-18 ani.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: