Top 5 descoperiri ale telescopului Hubble

Un instrument astronomic performant este sortit sa faca descoperiri importante. Un telescop spatial va face descoperiri revolutionare.

4. Exoplanetele In 1995 nu se cunostea nici o planeta care se roteste in jurul altor stele. De atunci insa, s-au descoperit sute, iar Hubble a facut observatii nepretuite. In primul rand a reusit sa observe compozitia a doua exoplanete. Prima (HD 209458b) contine sodiu, oxigen, carbon si hidrogen iar a doua (HD 189733b) dioxid de carbon, apa si metan. In al doilea rand, s-a reusit captarea directa a luminii unei exoplanete, observatie pe care numai telescopul Hubble o poate realiza.

5. Materia intunecata Stim ca 23% din materia din Univers este materie intunecata, iar acest lucru s-a putut afla cu ajutorul observarii lentilelor gravitationale. Masa imensa a roiurilor de galaxii foarte indepartate curbeaza spatiul, permitand luminii din spatele acestora sa apara in lateral sau chiar in fata. Imaginile „fantoma” au primit numele de „lentile gravitationale”. Forma pe care o au lentilele gravitationale permite calcularea masei roiurilor de galaxii. S-a obsevat astfel ca ceea ce se vede reprezinta doar 4,6% din materie. 23% este materia intunecata care poate fi detectata numai prin gravitatia pe care o are.