“Antichrist”-ul lui Lars von Trier vine si la noi in cinematografe incepand de maine, dupa ce s-a mai stins din vacarmul starnit de capodopera – sau rasunatorul chix, juriul inca delibereaza – lansata la Cannes anul trecut. Eu l-am vazut pe vremea aceea, in cadrul TIFF-ului transportat la Bucuresti, cand ochiul furtunii de critica revoltata era inca larg deschis si furibund. Si, ca sa vedeti pe ce aleg sa-mi concentrez atentia, va spun din sapou ca scurgerea publicului din Noul Cinematograf al Regizorului Roman, om cu om pe usa-afara, inaintea genericului de final, mi-a intors stomacul pe dos mai mult decat filmul in sine – ceea ce, veti vedea daca va luati inima-n dinti sa o faceti, e o realizare si jumatate.
Realizat de Ioanina
Eu n-o sa incerc sa va conving ca oricare dintre aceste doua optiuni ale dilemei este de preferat celeilalte, pentru ca imi este clara reticenta spectatorului non-cinefil de a-si incheia ziua de munca in fata unui film care-i da de furca mai mult decat cel mai mofturos sef. Cand intri in sala de cinema si pui la bataie pretul biletului, te astepti la entertainment – daca ruleaza “Antichrist”-ul, urmeaza inevitabil dezamagirea. Von Trier stia, din experienta, ca nu de la musterii multumiti isi va scoate profitul sau pecetea aprobatoare care sa-i dea ghes pe partia de lansare a altui film (urmeaza “Melancholia”, conform IMDb.com). Asadar, a mizat – cu succes evident – pe nisa subtirica de fani ai sado-maso-artisticului, si, mai ales, pe valul de controversa care vuieste inca si va mai vui, ca replicile unui cutremur, prin mapamond.- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Premieră pentru România: „CATANE”, filmul regizat de Ioana Mischie, nominalizat la Hollywood Music in Media Awards!
- PREMIERĂ: Monster – un dialog sincer între generații
- Premiera spectacolului „Carmen” de G. Bizet, în regia Adei Hausvater, a deschis stagiunea 2025–2026 a Operei Naționale București