Setari Cookie-uri

Cum sa organizezi un festival... in stil romanesc

Pana acum nu foarte mult timp trebuie sa recunosc faptul ca nu ma prea indemnam sa merg la festivalurile care aveau loc in fiecare an pentru a sarbatori progresul muzicii. Atunci cand intrarea este conditionata de o suma considerabila stii ca vor fi acolo doar cei care apreciaza cu adevarat evenimentul si fac un efort financiar pentru a fi acolo si cei care au atat de multi bani incat platesc numai pentru a fi vazuti (care in general nu sunt chiar atat de suparatori pentru ca stau la canapele si beau bauturi colorate). Dar bineinteles ca nu poti reprosa unui festival ca este gratis.

ecran-cu-keduri Au mai fost si alte premii neortodoxe, precum Cea mai rapida ascensiune in topul Radio Vacanta, dar macar aici vorbim totusi de muzica.Cand construiesti o scena pentru un eveniment, intrucat pregatesti un spectacol si nu un priveghi te straduiesti sa faci totul rezistent incat sa permita dansatorilor si solistilor sa sara, sa se agite sa danseze si sa nu se simta ca pe o epava in mijlocul furtunii. Desigur, daca scena incepe sa se desprinda la repetitii, nici acesta nu este un semn bun. Nu cred ca multor artisti ar trebui sa li se faca toate nazurile dar o scena care sa nu le puna in pericol viata cred ca este o mare necesitate. Probabil cel mai mult m-a amuzat totusi faptul ca desi scena este mai mare sau mai lunga, artistilor li se sugereaza sa stea mai in spate pentru ca acolo este mai stabila. Abia astept momentul in care festivalurile se vor tine intr-o cladire cu bulina rosie sau pe un teren minat. Pana atunci, insa avem parte de senzatii tari pe scene facute in graba.

Acum un repros pe care as vrea sa-l aduc unor soliste scena mai blonde si mai putin interesate de cantat: daca ti-ai petrecut intreaga zi lucrand la machiajul tau, in timpul in care altii faceau probe de sunet, poate ar trebui sa-ti cauti un loc de munca de stilista. Si daca totusi esti mai presus de aceasta munca si vrei sa fii o solista, atunci nu vorbi in timp ce cd-ul cu vocea ta merge. Oricum, mi se pare ca atunci cand un artist nu este capabil sa faca nici macar playback ar trebui sa se reorienteze in cariera: poate sa danseze, sa jongleze sau sa fie model, oricum , numai sa nu cante. O surpriza placuta, pe de alta parte au reprezenat-o pentru mine fetele de la Rallsa. Cu toate ca nu mi-a placut prea mult rutina lor de dans, am apreciat faptul ca ore bune au facut probe de sunet, au exersat dansul iar la eveniment chiar au cantat, ceea ce denota ca isi doresc cu adevarat sa ajunga cunoscute. Desigur, ar fi putut sa se multumeasca sa fie trei blonde cu haine interesante, dar s-au straduit sa aiba mai mult si merita respectate pentru asta.Intrucat a venit vorba de artisti, as vrea sa adaug aici si plangerea unui fotograf: la Covorul Rosu se sta, pentru ca nu este un maraton ci un concert. Acesta este intreg scopul Covorului Rosu cu un panou publicitar in spate: sa se faca poze in dreptul lui. Nimeni nu vrea sa pozeze covorul sau panoul. Toata lumea vrea sa pozeze artistii si artistele pentru ca ei sunt cei care sunt importanti. Desigur, daca vreun artist sufera de timiditate este de inteles dar oare toti sa aiba exact aceeasi problema? Greu de crezut, mai ales cand vezi ca in orice club de fite si orice restaurant select, orice cantaret quasi-necunoscut ar face orice numai sa fie remarcat si pozat. Ar fi si pacat ca un fotograf sa aiba numai poze cu netalentati si nu cu artisti de prestigiu pentru ca acestia prezinta un caz misterios de timiditate.O alta problema suparatoare de care m-am lovit a fost organizarea evenimentului in sine. Mereu se incepe cu cate un warm-up de care de obicei se ocupa un dj ce de cele mai multe ori nu are nici o legatura cu ce se intampla in jurul lui. Ca sa fie clar, un om care stie sa foloseasca la minim un soft de sound mixing nu este un dj.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
5 August 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: