Setari Cookie-uri

Circuitul energiei la Liveland Festival

I s-a rezervat nu o scena, ci o arena, iar magicienii line-up-ului ii urzisera nume serioase pe afis. Noapte de noapte, de joi si pana sambata, coloanele Arenelor Romane aveau sa ia prin invaluire mai bine de-o duzina de trupe si sutele de fani aferenti lor, din peisajul muzical alternativ international. Si totusi, festivalul de muzica Liveland s-a dovedit a fi prea de nisa pentru publicul romanesc - razletii din public, cateva zeci, n-au coagulat, atmosfera s-a legat greu, invitatii, in mare parte, si-au recitatat poezia snur, ca la o repetitie generala. Sau poate a fost vina climatului, nu a populatiei: cand cerul a batut gongul dinaintea furtunii multi dintre spectatorii scontati s-au lepadat de trupa favorita de dragul unui acoperis deasupra capului.

In orice caz, desi calitatea muzicii ar fi asigurat, teoretic, un succes rasunator, cum impatimitii rock-ului, sau ai electro-ului alternativ nu au fost de gasit pe teatrul de-operatii, initiativa a esuat, si probabil va trece mult pana sa mai cuteze cineva sa investeasca in imprevizibilul public romanesc. Insa cei cativa care am fost prezenti am apreciat Liveland-ul la adevarata lui valoare, a ceea ce ar fi putut fi daca... Si ne-am simtit bine in prezenta talentatilor artisti care altundeva ar fi umplut arena, si ne-am prefacut ca nu le vedeam dezamagirea cand se uitau in zare, la randurile goale. A fost o vraja de care si noi, si ei, am tinut cu dintii pana ce-a iesit.

Realizat de Ioanina

Laetitia Sadier, in schimb, fosta solista a post-rock-erilor de la Stereolab, m-a dezamagit crunt la capitolul muzica, desi maniera sa de-a-si apropia publicul a fost binevenita. Cantareata, inzestrata cu o voce extra-lumeasca si descinsa pe scena cu o chitara si atat, a laudat ceaiul bio incropit la unul din stand-uri, s-a plans – cu stil si explicatii impaciuitoare – de aparatele de fum care, intr-adevar nepotrivite in fundalul muzicii ei, ii distrageau atentia, s-a luat singura peste picior, si a povestit despre mai toate cantecele sale. Insa acestea (“Ceci est le coeur”, “Where Did I Go”, “Statues Can Bend’, “Becoming” etc.) se diferentiau prea putin, ca sound si versuri, de tentativele anxioase ale unei incepatoare cu voce tremuranda.

Vizionare placuta


Kudika
24 Iunie 2010
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.