O lansare mai putin conventionala, in caz ca nu esti la curent cu eforturile laudabile ale clubului Control de a-si stabili un nume printre focarele de cultura hip din Capitala. Aceasta a fost deci locatia aleasa de editura Polirom pentru evenimentul de vineri, 9 octombrie, cand s-a dat sfoara-n tara ca, la doar o luna dupa lansarea mondiala a romanului The Death of Bunny Munro, el devine disponibil si tradus in romana. Am fost acolo de la 21:00... pregatita pentru o ora de culturalizare in regim organizat, care s-a redus, in cele din urma, la jumatate dar experienta in sine, sau concentratul de experienta, a meritat drumul, in ciuda duratei neindestulatoare.
Daca ne luam dupa reactia lui (absolut una de fan inrait) la aflarea vestii ca Nick Cave ar putea ateriza si pe meleagurile noastre, nu incape indoiala ca omul era sincer. Reactia cu pricina, à la groupie, m-a binedispus total, poate mai mult din cauza vestii in sine, care a fost anuntata de directorul editorial al Polirom, Bogdan-Alexandru Stanescu. El va cina cu rocker-ul si romancierul Cave vineri, 16 octombrie, prilej cu care ii va arata materialul filmat la lansarea din Control – acesta a fost momentul prinz din zbor de domnul Gheorghe, care a vrut sa-i transmita lui Cave, prin obiectivul camerei, ca toata lumea il iubeste aici. Probabil ca un sondaj pe strada l-ar contrazice, dar e o iluzie frumoasa oricum.
Nu stiu daca fanii lui Cave vor aprecia tipul lui de naratiune – dupa cum chiar s-a afirmat vineri, una postmodernista – pentru ca, da, nici eu nu am citit “Moartea lui Bunny Munro”. Dar cum cel mai recent album al lui Nick Cave e marketat ca soundtrack al romanului, este de dorit, daca nu chiar inevitabil, sa punem cu totii burta pe carte, macar pentru experienta multimedia.
Un articol realizat de Ioanina