Setari Cookie-uri

Silviu Faiăr despre viralizarea lui Călin Georgescu pe TikTok

IN ACEST ARTICOL:

”Când campaniile devin greu de explicat, trebuie să ne întrebăm ce mecanisme sunt cu adevărat în joc”

Silviu Istrate, cunoscut sub numele de Faiăr, un vlogger cu sute de mii de urmăritori în mediul online, a adus în discuție viralizarea fulminantă a candidatului independent Călin Georgescu pe TikTok. El susține că ascensiunea acestuia în mediul digital, care l-a propulsat până în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, ridică multe semne de întrebare, mai ales în contextul în care Georgescu a afirmat că nu a investit bani în campania sa.

Viralizarea inexplicabilă a campaniei lui Călin Georgescu

Invitat la Digi24, Silviu Faiăr a declarat că succesul lui Călin Georgescu pe rețelele de socializare pare să fie de neînțeles. „Nu există nicio explicație logică pentru viralizarea lui. Trebuie să fie ceva la mijloc”, a spus vloggerul, subliniind că, în mod normal, o asemenea amploare nu poate fi atinsă fără resurse financiare semnificative.

Citește și:

Campania electorală „fără bani” – mit sau realitate?

Călin Georgescu, candidat independent la alegerile prezidențiale, a declarat public că nu a investit niciun ban în campania sa electorală. Totuși, în doar trei săptămâni, mesajele și videoclipurile sale de pe TikTok au adunat milioane de vizualizări, convingând peste 2 milioane de români să iasă la vot.

„Omul ăsta a declarat că n-a investit niciun ban în campania sa, dar totuși a reușit să mobilizeze atât de rapid atât de mulți oameni. Avem partide care investesc zeci de milioane de euro în comunicare, dar iată cum un independent a făcut ceea ce n-au reușit toate partidele la un loc, dacă analizăm impactul mediatic și cel de la urne”, a explicat Faiăr.

Citește și:

Vloggerul a subliniat că o asemenea reușită fără investiții financiare pare improbabilă. „Eu zic că nu se poate fără bani. Dacă o postare a unui utilizator este o promovare plătită, acesta are datoria de a-și marca conținutul ca atare”, a adăugat el.

Impactul asupra creatorilor de conținut și al electoratului

Întrebat dacă acest fenomen afectează imaginea creatorilor de conținut, Silviu Faiăr a declarat că nu, atâta timp cât legea este respectată. Totuși, el a subliniat că atât el, cât și ceilalți cetățeni, resimt efectele acestui fenomen: „La finalul zilei, toți suferim, la fel ca orice cetățean care, până la urmă, s-a trezit cu un legionar putinist în turul doi al alegerilor prezidențiale.”

Faiăr a avertizat că astfel de situații pot schimba modul în care publicul percepe atât politicienii, cât și platformele digitale. „Când campaniile devin greu de explicat, trebuie să ne întrebăm ce mecanisme sunt cu adevărat în joc și dacă acestea respectă transparența și corectitudinea pe care le așteptăm de la o democrație funcțională”, a încheiat vloggerul.

Citește și:

Noemi crede că textele savuroase sunt scrise nud în miez de noapte, cu stiloul pe hârtie și țigară în colțul gurii iar cele mai crude adevăruri sunt spuse în glume și...

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: