Cum să îți crești șansele de a rămâne însărcinată

Cum să îți crești șansele de a rămâne însărcinată
Kudika
15 Septembrie 2020

Uite ce ai putea face pentru a-ți crește șansele de a rămâne însărcinată. S-ar putea ca unele simple modificări în stilul de viață să poată face diferența.

Text de Andreas Vythoulkas, medic specialist obstetrică-ginecologie, cu supraspecializare în infertilitate.

Deși ești nerăbdătoare să devii mămică, parca acest lucru nu se întâmplă atât de repede pe cât îți dorești. Ai impresia că instalarea unei sarcini ține doar de un singur lucru și ai controlul asupra lui. În realitate nu este chiar așa. Mai trebuie luați în calcul și alți factori care pot zădărnici concepția. Uite ce ai putea face pentru a-ți crește șansele de a rămâne însărcinată. S-ar putea ca unele simple modificări în stilul de viață să poată face diferența.

Obține/menține o greutate corporală sănătoasă

Dacă trebuie să slăbești câteva kilograme, acum este cel mai bun moment să o faci. Să fii supraponderală poate avea un impact negativ asupra șanselor tale de a rămâne însărcinată. La fel și a fi subponderal, mai ales dacă ai un ciclu neregulat. Acest lucru se explică prin faptul că celulele grase sunt legate de producția de estrogen și, dacă nivelul acestui hormon este prea mare sau prea mic, influențează ovulația. Discută cu medicul tău dacă greutatea ar putea fi o problemă. Vestea bună este că pierderea kilogramelor în plus îți poate îmbunătăți starea generală de sănătate și îți poate crește șansele de a concepe.

Lasă-te de fumat!

Da, poate părea un leitmotiv, ai auzit această recomandare de zeci și sute de ori. Dar studiile arată clar că femeile care fumează rămân mai greu însărcinate și au un risc crescut de infertilitate. De asemenea, fumatul crește în mod dramatic riscul de avort, sarcină ectopică și complicații în timpul sarcinii. Așa că mai bine lasă-te de fumat acum. Și ar fi bine ca și partenerul să facă același lucru, pentru că nicotina afectează calitatea spermatozoizilor. Și-apoi, pentru tine, expunerea la fumul de țigară este la fel de dăunătoare pentru fertilitate ca și fumatul.

Renunță la alcool

Chiar și dacă doar ocazional consumi alcool, e de preferat să te abții. Cu atât mai mult dacă încerci să alungi în fiecare seară stresul cu un pahar de vin... Alcoolul este dăunător și fertilității, și sarcinii, consecințele fiind cu adevărat grave. Chiar și partenerul ar fi ideal să renunțe la consumul de alcool pentru că acesta influențează nivelul de estrogen și producția de spermatozoizi.

Alungă stresul

Tocmai pentru că încerci să rămâi însărcinată și nu se întâmplă acest lucru, îți poate crește nivelul de anxietate. Exact când este mai important ca niciodată să ții stresul sub control... Există sudii care arată că stresul afectează ciclul menstrual la femei și capacitatea spermatozoizilor de a se maturiza, la bărbați. În plus, reduce și dorința sexuală. Chiar dacă nu vei putea elimina total stresul din viața ta, măcar îl poți controla. Masajul, yoga, meditația sau acupunctura ți-ar putea fi de mare folos.

Pune preț pe mișcare

Să fii într-o formă fizică bună îți va ajuta corpul să fie mai pregătit pentru sarcină și să o duci mai ușor după ce se va instala. În vederea asigurării condițiilor unei concepții, mișcarea fizică mai oferă și avantajul pierderii în greutate. Deci lucrurile se leagă, cumva...

ATENȚIE! Dacă timp de un an ai avut contacte sexuale regulate, nu ai folosit nicio metodă contraceptivă și totuși nu ai rămas însărcinată, e cazul să te adresezi unui specialist în infertilitate.

Featured foto by lassedesignen via Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri