Setari Cookie-uri

IKEA si IKEA Foundation invita lumea intreaga sa se joace mai mult pentru o viata de zi cu zi mai buna

Un nou studiu IKEA Play Report 2017 care identifica cinci motivatori principali pentru care ne jucam este lansat astazi, alaturi de campania „Ne jucam pentru dreptul la joaca” in magazinele IKEA din lumea intreaga.

comunicat de presa:

Joaca si abordarea jucausa a vietii oferta posibilitati infinite. Joaca inseamna mai mult decat jucarii si jocuri. inseamna creativitate, invatare, dezvoltare si gasirea bucuriei in toate activitatile si ajuta la crearea unei vieti de zi cu zi mai bune. Pentru a sarbatori joaca, IKEA Foundation lanseaza campania anuala „Ne jucam pentru dreptul la joaca” si studiul global despre joaca „IKEA Play Report 2017”. in plus, pe 11 si 18 noiembrie 2017, magazinul IKEA din Baneasa introduce experiente de joaca noi si activitati interactive si invita copiii si adultii sa se bucure de joaca.

Campania „Ne jucam pentru dreptul la joaca” se desfasoara pentru al doilea an consecutiv si sprijina dreptul copiilor de a se juca. Cu ajutorul unui fond de 45 milioane de Euro la nivel global, IKEA Foundation sprijina şase organizatii partenere: Handicap International, Salvati Copiii, Special Olympics, Room to Read, UNICEF si War Child, si isi doreste sa ii ajute pe cei mai vulnerabili dintre copii sa se joace in siguranta şi sa se poata dezvolta la capacitatea lor maxima.

Citește și:

„Fiecare copil are dreptul la joaca. Stimularea prin joaca este o parte esentiala din dezvoltarea emotionala a copiilor,” spune Per Heggenes, CEO IKEA Foundation. „Din pacate, in foarte multe locuri din lume, contextele nefavorabile ii impiedica pe copii sa isi traiasca copilaria. Prin campania „Ne jucam pentru dreptul la joaca” vrem sa inlaturam barierele care impiedica joaca si dezvoltarea prin joc a unora dintre cele mai vulnerabile comunitati din lume, contribuind totodata la crearea unei miscari globale in jurul jocului.”

Colectia SAGOSKATT sprijina dreptul la joaca

La nivel local, IKEA Romania va sprijini Asociatia MagiCAMP prin vanzarea jucariilor de plus din colectia SAGOSKATT 2017. MagiCAMP ajuta copiii diagnosticati cu cancer sa depaseasca prin joaca lupta lor cu boala si sunt alaturi de ei dupa depasirea acestei etape. Pentru copii si pentru familile lor, cancerul inseamna o schimbare radicala a stilului de viata. Prioritatea devine supravietuirea, iar toate celelalte activitati trec in plan secund. Copiii petrec multe ore in cabinetele medicale, fac diverse analize, lipsesc de la scoala sau de la alte evenimente cu prietenii si familia. Asociatia incearca sa le redea copiilor unul dintre lucrurile care le lipsesc şi care ii ajuta in dezvoltarea lor: joaca.

Citește și:

Jucariile ajung in magazinul IKEA

Pentru a sarbatori importanta jocului in viata de zi cu zi, magazinul IKEA din Baneasa va fi scena pe care vor debuta personajele de poveste preferate ale copiilor. Pe 11 si 18 noiembrie, in zona de canapele din showroom, actori costumati vor citi povesti din cartile pentru copii, vor anima vizitatorii si le vor propune sa isi formeze experiente de viata noi prin joaca.

Despre Studiul IKEA Play Report 2017

De-a lungul timpului, IKEA a acumulat tot mai multe cunostinte despre rolul jocului. in 2009, am realizat interviuri despre joaca si dezvoltare cu 10,000 de parinti si copii din 25 de tari. in 2014, am continuat seria de interviuri cu un numar de aproximativ 30,000 parinti si copii in 12 tari pe aceleasi subiecte, incluzand si perceptia adolescentilor despre viata de acasa a familiilor lor.

in 2017, am continuat sa exploram lumea jocului, prin cercetarea importantei jocului pentru adulti si copii. Studiul IKEA Play Report 2017 are ca scop intelegerea rolului pe care jocul il are sau ar putea sa il aiba pentru o viata de zi cu zi mai buna pentru adulti si copii. Temele abordate trateaza importanta jocului in diferite contexte (ex. in activitatile de acasa, la serviciu) si cu diferite personae (ex. cu familia, prietenii, colegii).

Citește și:

IKEA Play Report 2017 este un studiu calitativ realizat pe un esantion de 300 persoane din China, Germania si SUA, si a folosit o metodologie mixta de vizite de joaca: un chestionar desfasurat timp de 7 luni intr-o comunitate online si workshop-uri de co-creare intre designeri de produs IKEA si consumatori, pentru a descoperi detalii despre atitudinile, credintele si comportamentele legate de joaca ale respondentilor.

Dupa finalizarea studiului, oamenii au generat o definitie despre joaca: „Joaca sau a fi jucaus inseamna sa fii implicat intr-o activitate vesela, care este si satisfacatoare si spontana in acelasi timp”.

Studiul, care a inclus un grup divers de oameni cu varste cuprinse intre 2 si 90 de ani, a identificat cinci motivatori universali pentru care ne jucam – pentru a relationa, pentru a exprima, pentru a explora, pentru a indrepta si pentru a evada – si beneficiile mentale si emotionale inerente. Mai mult, din studiu au reieşit o serie de inhibitori principali care impiedica joaca, cum ar fi ca, mai degraba, joaca este o activitate pentru copii decat o mentalitate care aduce bucurie in viata de zi cu zi, sau perceptia ca o atitudine jucausa coincide cu un comportament social nepotrivit.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
30 Octombrie 2017
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.