100 de ani Panasonic! O moștenire de excepție pentru un viitor de neegalat

100 de ani Panasonic! O moștenire de excepție pentru un viitor de neegalat

Prezentând noi produse și unități de business, Panasonic a lansat la Convenția Panasonic din Palma de Mallorca seria de evenimente care marchează aniversarea a 100 de ani de existență.

O istorie orientată spre viitor

La Convenţia Panasonic a fost explorată o perspectivă unică asupra istoriei Panasonic dar şi asupra viitorului său. De la înfiinţarea companiei, lumea s-a schimbat într-un mod impresionant însă principiile Panasonic au rămas aceleaşi. Panasonic s-a concentrat întotdeauna spre „O viaţă mai bună, o lume mai bună” atât pentru indivizi, cât şi pentru societate în întregul ei. Modul în care compania desfășoară colaborările se bazează pe acest etos, după cum o demonstrează parteneriatele încheiate de Panasonic în vederea dezvoltării unor proiecte vizionare, așa cum sunt smart city-urile.

„Nimeni nu ştie cu exactitate ce se va materializa, însă ce ştim noi cu certitudine este că nu ne dorim să reacţionăm pur şi simplu la evoluţie; ne dorim să devenim un facilitator implicat activ în promovarea dezvoltării”, continuă Laurent Abadie.

Panasonic a fost înfiinţată în 1918 de către Konosuke Matsushita. În acel an, Panasonic a lansat o dulie îmbunătăţită. Următorul produs a fost un soclu duplex care a permis alimentarea lămpilor şi a echipamentelor electrice de la o singură sursă. Ideile par neînsemnate astăzi, însă produsul a oferit o nouă dimensiune a confortului şi a oportunităţilor, făcând posibilă utilizarea fierului de călcat în acelaşi timp cu lumina aprinsă.

De la lansarea Panasonic acum 100 de ani, compania se mândreşte cu numeroase momente de pionierat: (https://www.panasonic.com/global/100th.html)

  • 1927: Panasonic a lansat primul său produs electrocasnic, un fier de călcat electric
  • 1937: Uscătoarele de păr Panasonic au fost printre cele preferate în întreaga lume de la lansarea primului model al companiei
  • 1952: Panasonic a lansat primul său televizor 1958: Panasonic a lansat primul său aparat de aer condiţionat de cameră
  • 1965: Panasonic a lansat primul său produs sub marca Technics
  • 1977: Panasonic combină un cuptor cu microunde cu un cuptor cu convecţie
  • 1982: Panasonic a lansat prima cameră video pentru uz privat, cu recorder portabil
  • 2008: Panasonic a lansat Lumix G – primul aparat de fotografiat mirrorless, o invenţie care a transformat dramatic lumea fotografiei
  • 2018: Panasonic introduce comanda vocală pentru sistemele de divertisment din autovehicule

A cincea eră de evoluţie a omenirii

„În prezent, continuăm să abordăm dezvoltarea produselor în acelaşi mod în care a făcut-o fondatorul nostru, Konosuke Matsushita, acum 100 de ani,” a declarat Laurent Abadie. „Privim lucrurile din perspectiva modului în care evoluează societatea şi a avantajelor de care se vor bucura consumatorii. Dând curs dorinţelor lor în acest mod, va fi posibil să ne adaptăm şi să creştem odată cu schimbarea nevoilor în viitor; în special acum, când tehnologia este integrată în vieţile noastre” a dăugat acesta.

Ridicându-se la așteptările acestei ocazii speciale, Dr. Ayesha Khanna, CEO al ADDO AI şi un futurolog de prestigiu a ținut un discurs la evenimentul aniversar de 100 de ani. Dr. Khanna a explorat modul în care Era informaţiei deschide în prezent calea spre Era hibridă, a cincea eră majoră de relaţii socio-tehnice din istoria omenirii. Era hibridă se caracterizează prin îmbinarile rapide ale tehnologiilor, combinate pentru a se integra în vieţile noastre, astfel încât să se dezvolte o conectare din ce în ce mai profundă cu tehnologia. De exemplu, rolul roboţilor în locuinţele noastre şi în industrie, impactul tehnologiei asupra dezvoltării aptitudinilor şi noile profesii ale viitorului, precum şi transformarea infrastructurii necesare pentru a susţine conectarea şi integrarea tehnologiilor în vieţile noastre.

Dr. Khanna a adăugat: „Păşim într-o nouă eră a civilizaţiei uman-tehnologice, , o fază de tranziţie în care trecem pragul spre un nou mod de organizare a societăţii globale. E nevoie ca noi să ne schimbăm radical atitudinea faţă de modul în care tehnologia poate fi utilizată pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii tuturor, într-un mod echitabil."

Dr. Khanna a dezvoltat tema evoluţiei oraşelor smart ca dovadă esenţială a acestei tendinţe – un subiect relevant pentru Panasonic datorită implicării companiei în numeroase proiecte smart city pe întreg mapamondul.

Un exemplu de proiect de pionierat este proiectul smart city pentru oraşul sustenabil Fujisawa. Acest proiect a fost conceput pentru a oferi rezidenţilor un mod de viaţă smart, conectat şi sustenabil. Un alt proiect de oraş smart în care Panasonic a fost implicat ca şef de proiect a fost realizat în Tsunashima. Tsunashima are în vedere colaborarea între companiile private şi guvernul local pentru a crea un nou oraş sustenabil care să includă, printre altele, o staţie de gaz hidrogen, un tip de centru comercial avansat şi unele unităţi de cercetare ale unui producător important multinaţional de tablete şi smartphone. Oraşul va fi finalizat în acest an, pentru a coincide cu aniversarea centenarului Panasonic. Ca participant la proiect, Panasonic se concentrează pe îmbunătăţirea siguranţei şi a securităţii prin reducerea consumului de energie şi apă.

Zonele de dezvoltare care determină inovația

Privind spre viitor, Panasonic identifică două zone clare de dezvoltare susținută şi schimbare fundamentală. În primul rând, electrificarea tuturor aspectelor existenţei noastre - a caselor, locurilor de muncă, fabricilor, vehiculelor - electrificarea societăţilor per ansamblu, aşa cum o demonstrează unele dintre proiectele smart city dezvoltate de Panasonic în Fujisawa şi Tsunashima.

În al doilea rând, Panasonic consideră că evoluţiile rapide din domeniul mobilităţii sunt un alt punct cheie care ne va propulsa spre viziunea societăţii moderne şi a realităţii hibride.

Laurent Abadie continuă: „În următorii 10 ani vom observa mai multe inovaţii în domeniul mobilităţii decât am trăit în ultimii 100 de ani! Electrificarea, conectivitatea şi automatizarea vor fi elemente centrale ale acestei evoluţii majore. Prin deschiderea spre schimbare, ne vom menţine dedicarea constantă faţă de profesionalism, performanţă şi stil, ca dovadă a angajamentului nostru absolut de a crea O viaţă mai bună, o lume mai bună.”

Panasonic: o cronologie a inovaţiei

De la lansarea Panasonic acum 100 de ani, compania se mândreşte cu numeroase momente de pionierat:

1918: Panasonic ia fiinţă ca Fabrica de echipamente electrice Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works

1918: Lansarea duliei şi a soclului electric duplex

1923: Lansarea lămpii în formă de glonte

1927: Lansarea lămpii cu formă pătrată

1929: Au fost stabilite obiectivele principale de management / crezul companiei

1931: A fost lansată bateria de celule uscate

1931: A fost lansat aparatul radio cu 3 tuburi

1932: A fost anunţată misiunea corporaţiei

1934: A fost fondat institutul de formare a angajaţilor

1935: A fost înfiinţată Matsushita Electric Trading Company

1937: A fost lansată bateria pentru industria auto

1951: Konosuke Matsushita a efectuat prima sa vizită în Statele Unite

1952: A fost încheiat un acord de cooperare tehnică împreună cu Philips

1952: A fost lansat aparatul radio portabil

1952: A fost lansat televizorul alb-negru

1955: Firma Panasonic lansată ca și marcă de boxe

1956: Au fost construite fabrici moderne în Japonia

1957: Canalele de vânzări au fost consolidate în Japonia

1957: A fost lansat primul aparat radio FM

1959: Au fost înfiinţate primele companii de vânzări în America de Nord

1960: A fost lansat televizorul color

1961: A fost înfiinţată prima companie de producţie în Asia de Sud-Est

1962: Povestea lui Konosuke Matsushita a fost publicată internaţional, în revista Time

1962: A fost înfiinţată prima companie Panasonic din Europa

1963: A fost lansată cea mai durabilă baterie cu celulă uscată din lume

1964: Povestea lui Konosuke Matsushita a fost publicată internaţional, în revista Life

1964: A fost lansată prima consolă stereo “Asuka”

1965: A fost instaurată săptămâna de lucru de cinci zile în prima companie din Japonia

1965: A fost înfiinţată prima companie de producţie în Africa

1966: A fost înfiinţată prima companie de producţie în America Latină

1968: A început construcţia fabricilor în zone subpopulate din Japonia

1970: A fost lansat primul pick-up

1972: A fost înfiinţată prima companie de producţie în India

1973: A fost înfiinţată prima companie de producţie în Orientul Mijlociu

1974: A fost lansat radiocasetofonul

1975: Sistem de 3 boxe cu 3 căi in faza liniară

1977: A fost lansat sistemul de înregistrare şi redare video VHS

1979: Konosuke Matsushita a vizitat China, ceea ce a determinat dezvoltarea rapidă a activităţii de business

1979: Recorder VHS cu capacitate de înregistrare de şase ore

1981: Aniversarea a 50 de ani a misiunii corporaţiei

1982: A fost lansată prima cameră video pentru uz privat, cu recorder portabil

1985: Promovarea instituirii fundaţiei pentru Premiul Japonia

1985: A fost lansată camera “MACLORD MOVIE”

1988: Fuziune cu Matsushita Electric Trading – a început parteneriatul olimpic valabil la nivel mondial

1988: A fost lansată camera cu stabilizator optic de imagine 1989: Konosuke Matsushita a trecut în nefiinţă

1991: A fost stabilită politica de bază pentru managementul mediului (Carta de mediu Matsushita)

1991: A fost lansat televizorul HD 1994: Panasonic a dezvoltat bateriile reîncărcabile cu ioni de litiu

1996: A fost lansat primul DVD player 2001: A fost lansată aparatul de fotografiat digital “LUMIX”

2002: Achiziţia dreptului de proprietate de 100% asupra a cinci companii din cadrul grupului

2002: Discul Blu-Ray stabilit ca standard

2003: Unificarea sub marca globală “Panasonic”

2003: A fost lansat televizorul cu plasmă HD

2004: A început un parteneriat complex cu Matsushita Electric Works

2007: Declaraţia “Idei Eco”

2008: A fost lansată camera digitală fără oglindă “LUMIX G”

2008: Numele companiei a fost schimbat de la Matsushita Electric Industrial Co., Ltd în “Panasonic Corporation” iar corporaţia a stabilit “Panasonic” ca marcă globală

2010: A fost stabilit parteneriatul cu Tesla Motors

2013: A fost implementat un nou sistem de divizii cu patru companii interne

2013: Stabilirea sistemului B2B perfecţionat

2014: Oraşul smart sustenabil SST marchează marea deschidere

2015: Panasonic Appliance Asia Pacific îşi stabileşte cartierul general în Malaezia

2016: A fost stabilit conceptul Panasonic Global: O viaţă mai bună, o lume mai bună

2016: A fost lansat sistemul HiFi Premium All-In-One “OTTAVA”

2016: A fost lansat player-ul Blu-ray UB900 Ultra HD

2017: A fost lansat 4K OLED TV

2017: A fost lansat pick-up-ul SL1200G

2017: A fost lansat sistemul cu comandă vocală GA10

Sursa Foto Front Page: Shutterstock/By Cineberg

Vizionare placuta


Kudika
1 Martie 2018
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri