Kudika
10 Ianuarie 2019

Investițiile în sediu sau în echipamente sunt, desigur, importante, dar nu neglija resursa umană, atât de greu de păstrat într-o piață a muncii mereu schimbătoare.

angajati

Ești preocupată nu doar de performanța financiară, ci și de felul în care se simt angajații tăi? Ți-am pus la punct o listă cu ponturi la îndemână, pentru ca jobul lor să nu devină monoton.

Întâlniri francofone: Broderie, tradiții și antreprenoriat

În sfârșit, visurile tale de antreprenor au prins viață, iar firma în care ți-ai investit toate speranțele are performanțe bune.

Cu toate că viziunea ta a fost cea care a adus rezultatul îmbucurător de azi, știi bine că nu ai fi putut progresa fără angajați dedicați și eficienți, care să meargă în același ritm cu ambiția ta. Totuși, dacă vei dormi pe laurii succesului, ai putea rămâne în urmă mai curând decât crezi.

Investițiile în sediu sau în echipamente sunt, desigur, importante, dar nu neglija resursa umană, atât de greu de păstrat într-o piață a muncii mereu schimbătoare. Oferă-le angajaților tăi acel sentiment că salariul nu este singurul motiv pentru care merită să muncești. Dacă nu știi exact ce beneficii poți alege pentru a-ți surprinde subalternii, iată câteva ponturi utile:

1. Abonament medical la o clinică privată

Asigurarea medicală în sistemul public de sănătate este un sprijin indispensabil în situații de urgență, dar angajații tăi ar aprecia foarte mult un abonament la o clinică privată. Accesul mai rapid la servicii, condițiile de multe ori mai bune decât în sistemul de stat, dar și eliminarea drumului făcut la medicul de familie, salvează timp util și ajută la prevenirea multor afecțiuni.

Performanța și satisfacția celor pe care îi ai în subordine vor avea de câștigat pe termen lung, iar investiția ta se va simți indirect în productivitatea lor. În funcție de pachetul de prevenție ales, subalternii vor putea beneficia de consultații de specialitate, de analize de laborator sau chiar de servicii de imagistică și de intervenții.

2. Vouchere de vacanță

Ce poate fi, oare, mai plăcut decât plecarea într-o vacanță lungă și relaxantă? În cazul angajaților tăi, o vacanță care să nu fie plătită cu bani din propriul cont. Voucherele de vacanță sunt tichete asemănătoare cu cele de masă, dar care se folosesc pentru a cumpăra servicii turistice. Angajații vor putea achita cu ele cazarea, transportul sau masa servită în unitățile turistice agreate.

Acceptate în mii de agenții de turism, în hoteluri, în pensiuni, în sate de vacanță și chiar în unități Spa, tichetele sunt un beneficiu prin care îți poți motiva angajații pe termen lung. Astfel, le vei face tuturor mai plăcute nu doar zilele petrecute pe pârtie sau pe plajă, ci mai ales cele de după sejur, când prinde bine ca o parte importantă din salariu să rămână neatinsă.

3. Masa de prânz oferită la serviciu

Cunoști deja rutina. Imediat cum se face ora 12, toată lumea din birou se întreabă ce să comande de mâncare. Urmează un sfert de oră pierdut până se hotărăsc toți, o oră până la livrare, iar apoi alte 30 de minute petrecute la masă. Cu siguranță, nu asta înseamnă să fii eficient, iar tu îi poți ajuta pe angajați, fără să le răpești bucuria unui prânz savuros.

Cu un efort minim, ai putea să le oferi chiar tu un prânz îndestulător și plin de savoare. Fie că alegi să contribui la incluziunea socială și să oferi un loc de muncă unei persoane defavorizate, care să prepare zilnic prânzul sau doar apelezi la un serviciu de catering, nu vei greși nicicum. Angajații tăi vor aprecia prânzul gratuit, venit ca un bonus direct, dar și beneficiul indirect al timpului câștigat în fiecare zi.

4. Decontarea transportului

Să spunem că sediul firmei tale nu este tocmai în mijlocul orașului sau că o mare parte dintre angajații tăi vin la serviciu de la mare distanță. Un sprijin pentru cei mai mulți dintre ei s-ar putea dovedi decontarea transportului. Pentru subordonații care vin cu mașina, vei deconta combustibilul printr-un contract de comodat încheiat direct între firmă și angajat.

Pentru aceia care vin la sediu cu transportul în comun, vei deconta valoarea abonamentului lunar de transport. Desigur, dacă vrei să faci și mai mult, poți apela la serviciile unei firme de transport privat, care să preia angajații dintr-un loc bine stabilit și să-i aducă la serviciu, după un orar fix. Cu toții vor face un efort mai mic în fiecare dimineață și nu vor mai fi epuizați la finalul zilei.

5. Cărți livrate la birou

Dacă îți place să le dai angajaților tăi inspirație și idei fresh, livrarea de cărți direct la birou le poate da ocazia să învețe mereu ceva nou. Fie că vor alege cele mai noi bestsellere sau cărți legate de domeniul profesional, subalternii tăi vor putea salva timp important, necesar altădată pentru a umbla prin librării.

Odată întorși acasă, se vor putea bucura de cartea lor preferată imediat ce au intrat pe ușă sau înainte de culcare. După terminarea lecturii fiecărei cărți, angajații tăi o vor returna la birou, unde deja îi va putea aștepta următorul volum.

Iată, deci, câteva soluții pentru ca angajați tăi să nu asocieze jobul cu ideea de stres. Indiferent de volumul de muncă de peste săptămână, toate task-urile vor fi livrate mai eficient atunci când angajații sunt mai relaxați. Poate acestea chiar vor fi livrate cu zâmbetul pe buze!

Sursa foto: Shutterstock

Beauty of Entrepreneurship - 9 Noiembrie 2016, o zi care va deveni memorabila pentru antreprenoriatul din Romania!

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: