Cum să eviți accidentele când practici sporturi de iarnă

Cum să eviți accidentele când practici sporturi de iarnă
Kudika
1 Noiembrie 2020

Sporturile de iarnă (schi sau snowboarding) implică anumite riscuri de accidentare. Astfel de evenimente imprevizibile se pot produce din varii motive, precum lipsa atenției și a experienței, forțarea până la limită a mușchilor sau din cauza oboselii. Înainte să te aventurezi pe pârtie, gândește-te că nu adrenalina, ci siguranța ta primează. De aceea, pentru a evita anumite incidente, trebuie să îți iei toate măsurile de precauție. Deci, care ar fi acestea?

Încălzirea înainte de activitatea sportivă face diferența

Înainte să ieși pe pârtie, nu uita să-ți faci încălzirea. Ia-ți minimum zece minute ca să îți pui sângele în mișcare și să îți pregătești mușchii pentru efortul care va urma. Astfel vei evita febra și întinderile musculare, eventualele entorse sau chiar fracturi. În cazul în care nu îți pregătești corpul îndeajuns de bine, s-ar putea ca reflexele tale să nu fie la capacitate maximă, iar din această cauză să apară accidentările. Cu siguranță nu îți dorești să stai cu piciorul sau mâna în ghips, ori să fii nevoită să apelezi la cârje.

Un echipament de calitate te scutește de probleme

Dacă practici sporturi de iarnă, ai nevoie de un echipament de calitate, datorită căruia să fii protejată din toate punctele de vedere, atât de obstacole, cât și de condițiile meteo. Ai nevoie de clapari, ochelari de protecție, cască, mănuși, geacă și pantaloni impermeabili. Cu ajutorul lor vei rămâne teafără și te vei bucura din plin de adrenalina oferită de sporturile de iarnă. Este foarte important ca înainte să te lansezi pe pârtie să mai verifici încă o dată echipamentul, să vezi dacă e în stare bună, cât de strânși sunt clăparii, dacă ochelarii îți oferă vizibilitatea dorită, iar casca să nu fie fisurată. Echipamentul de protecție joacă un rol foarte important atunci când vrei să micșorezi riscul de traumatisme.

Un instructor calificat te va învăța toate regulile de bază

Apelează cu încredere la un instructor calificat și ascultă cu atenție toate sfaturile pe care ți le oferă. Chiar dacă ai ceva experiență, nu îți strică nişte informații în plus. În felul acesta vei ști ce reguli trebuie respectate. De exemplu, cum e indicat să cazi, în ce poziție să îți ții corpul, cum să virezi, cum să frânezi. Astfel, riscul de a te accidenta scade considerabil. Plus că, odată ce o să aplici aceste sfaturi timp îndelungat, vei fi la rândul tău capabilă să îți ajuți prietenii neexperimentați să învețe să schieze sau să folosească placa de snowboard.

Nu practica sporturi de iarnă dacă ești obosită

Chiar dacă vrei să-ți iei doza de adrenalină aferentă sporturilor de iarnă, în cazul în care ești obosită sau simți vreun disconfort fizic, evită orice fel de activitate. Rămâi în cabană sau hotel și odihnește-te. Bea un ceai și încearcă să dormi, astfel încât organismul tău să se refacă și să ajungă din nou la capacitate maximă. Dacă totuși nu vrei să dormi, ieși pe pârtie și stai pe margine, alături de prietenii sau familia ta. Mai bine previi decât să tratezi, pentru că o clipă de neatenție provocată de oboseală poate avea urmări grave. Nu înseamnă, implicit, că dacă vei sta câteva ore sau chiar o zi pe bară îți vei strica vacanța.

Deci, dacă vrei să rămâi în siguranță atunci când practici sporturi de iarnă, precum schiul sau snowboardingul, ține cont de toate aspectele. Încălzește-te înainte, pune-ți sângele în mișcare, obișnuiește-ți corpul pentru efortul ce va urma. În felul acesta vei evita febra musculară. Poartă echipament de calitate și verifică-l constant. Îmbracă-te potrivit, pentru a reduce riscul de hipotermie. Participă la cursuri specializate pentru a câștiga experiență. Dacă o să respecți toate regulile, probabilitatea de a te accidenta scade la minimum.

Sursă foto: pexels.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Setari Cookie-uri