Setari Cookie-uri

Wellbeing sau 10 tips&tricks care te vor face să-ți iubești biroul de acasă

Cum să fii bine și la muncă și acasă, când acasă ne-a devenit și birou?

Wellbeing este un concept de care auzim tot mai des în ultimul timp, tot mai mulți oameni fiind preocupați de atingerea unei ”stări de bine”, fie că ne referim la viața profesională sau la cea personală. Pandemia ne-a forțat să ne redefinim prioritățile, să punem preț pe sănătate, familie, liniște și wellbeing în general. Wellbeing înseamnă mai mult decât a fi sănătos- înseamnă a fi bine, și la muncă, și acasă. Dar de vreo doi ani încoace a apărut o nouă provocare. Cum să fii bine și la muncă și acasă, când acasă ne-a devenit și birou?

Un studiu publicat în luna iulie a anului trecut, elaborat de ”Atlassian și PwC Australia” pe un eșantion de 2400 angajați, de toate vârstele, și din toate domeniile, evidențiază exact această tendință. Pentru angajați a devenit prioritar un mediu de lucru în care să se simtă apreciați și fericiți. A trăi o stare de wellbeing detronează dorința de a urca pe scara ierarhică. Companiile știu cât de importantă este starea de bine a angajatului zi de zi la muncă, au înțeles impactul pozitiv pe care acestea îl au asupra angajaților și construiesc o întreagă cultură centrată pe starea de bine a angajatului, de la adaptarea politicilor compensatorii, la micile gesturi zilnice. Fructe proaspete, masaj la birou, un scaun confortabil, un spațiu de muncă amenajat corect, muzică, short Friday- toate ne influenteaza atât sănătatea fizică și psihică, cât și performanța, productivitatea sau relațiile interpersonale.

Citește și:

Și, totuși, acasă, când nu există o persoană desemnată să aibă grijă de starea noastră de bine ca să putem munci eficient și productiv, wellbeing-ul la muncă devine o provocare. Adesea uităm să luăm pauze, de multe ori nu avem un spațiu definit de muncă, lumina nu e bună, iar scaunul de bucătărie pe care stăm de 2 ani aproape, nu e nici pe departe cea mai bună alegere.

Indiferent că se desfășoară de acasă sau de birou, o mare parte din viață ne-o petrecem la locul de muncă, iar un loc de muncă sănătos din perspectiva stării de bine este unul cu o atmosferă pozitivă unde îți face plăcere să lucrezi.

Workspace Studio, Dealer Acreditat al Herman Miller în România, cel mai prestigios producător mondial de mobilier de birou a elaborat o serie de sfaturi și soluții practice, de care trebuie să ținem cont ca să ne fie bine și acasă. Așadar, hai să vedem ce putem face. Ca să ne fie bine!

Citește și:
  1. Definirea spațiului de lucru. Ar fi ideal ca biroul de acasă să fie un loc numai al nostru, chiar dacă este doar un colț dintr-un living. Să fie un loc care să ne inspire și unde să ne simțim bine.

  1. Un birou ordonat. O masă de lucru unde găsim rapid ce avem nevoie crește semnificativ eficiența, productivitatea și starea de bine.

  2. Ventilare corespunzătoare. Studiile au evidențiat necesitatea ventilării spațiului de lucru. Atunci când nu se poate realiza natural, ventilația trebuie să fie corespunzătoare, eventual apelându-se la sisteme de purificare a aerului.

  3. Lumina naturală. Amenajarea unui spațiul de lucru în apropierea unei ferestre are efecte benefice asupra stării de bine. Lumina natural este esențială. Ecranul computerului ar trebui să fie mai luminos decât soarele de afară, așa că reglarea jaluzelelelor pe timpul zilei poate fi necesară.

    Citește și:
  4. Plante în birou. Plasează plantele în apropierea biroului. Vederea lor îți va induce o stare de bine, iar oxigenul pe care îl produc ajută la o mai bună concentrare. În plus, acestea purifică aerul în cel mai natural mod posibil.

  1. Mișcare. La fiecare două ore, ridică-te de pe scaun și mergeți 10 minute. Sau, mai bine, fă niște exerciții de stretching. Te vor face să te simți bine. Dacă apare o senzație de amorțeală în picioare, atunci ar trebui să faceți câteva verificări ale posturii. Adâncimea șezutului ar trebui permită să introduceți 2-3 degete între spatele genunchilor și partea din față a scaunului. Încercați să folosiți un suport pentru picioare sau chiar un teanc de cărți, este recomandarea specialiștilor în ergonomie de la Workspace Studio.

    Citește și:
    • Pauze regulate. O regulă excelentă este 20 - 20 - 20: după 20 de minute de privit monitorul, mută-ți privirea pentru 20 de secunde pe un obiect aflat la o distanță de 20 centimetri.

    • Scaun ergonomic. Este recomandat să aveți un scaun complet ajustabil: pe înălțime, dar și în zona de suport a brațelor sau lombar. De asemenea, ar trebui să vă schimbați postura de-a lungul zilei de lucru și să o ajustați periodic, în funcție de înclinația naturală a corpului. Pentru a ajuta la menținerea unei posturi sănătoase, cel mai potrivit este un scaun de birou cu sprijin lombar. Dacă folosiți un scaun cu spate tare, alegeți unul care să permită genunchilor să rămână la nivelul șoldurilor. Cel mai bun scaun și exponat de muzeu (nu glumesc, chiar este expus în muzeu!) este Aeron, o piesă emblematică Herman Miller.

      Citește și:

      1. Muzică. Studiile au arătat că muzica la birou, oriunde ar fi el, are efecte benefice asupra creativității și productivității.

      2. Monitorul la nivelul ochilor. Folosiți un teanc de cărți sau un braț de monitor, astfel încât monitorul la care lucrați să fie la nivelul ochilor, pentru că dacă ne obosesc ochii nu prea putem atinge starea de bine, nici dacă toate punctele de mai sus sunt bifate.

      Așadar, ce părere aveți? Nu e greu de bifat cele 10 puncte, nu-i așa?

      Dacă mai sunteți în căutare de inspirație, am pus pe DesignTherapy.ro un album generos cu fotografii aici.

      Vizionare placuta


      Fost jurnalist, specialist în design de interior și în stilul de viață hygge, cu abilități de comunicare dublate de experiența profesională acumulată în cei aproape 20 de ani...

      Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

      Ti-a placut acest articol?

      Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.