Anca Maftei, psihoterapeut: Cum împăcăm viața personală cu cea profesională?

Anca Maftei, psihoterapeut: Cum împăcăm viața personală cu cea profesională?
Kudika
5 Iunie 2020

Așadar, cum reușim să avem și o carieră de succes, dar să ne păstrăm și echilibrul în viața personală?

-Articol realizat de Anca Maftei, psihoterapeut, hipnoterapeut și facilitator de constelații sistemice

În secolul vitezei, locurile de muncă nu mai reprezintă doar un angajament de 8 ore pe zi, ci ocupă mai mult timp în viețile noastre, chiar și luând în considerare drumul parcurs până la job și înapoi. Aglomerația marilor orașe ne determină să mai rupem câteva ore din timpul personal pentru a ajunge la timp la job. De asemenea, cu trecerea timpului, job-urile se mută din ce în ce mai mult în online, astfel, email-urile primite dupa terminarea programului, task-urile din weekend-uri și alte atribuții specifice poziției ocupate la serviciu, ajung să ne acapareze și viața personală, care presupune grija de sine, practicarea hobby-urile noastre și timpul petrecut cu cei dragi.

Așadar, cum reușim să avem și o carieră de succes, dar să ne păstrăm și echilibrul în viața personală?

În primul rând, este important să conștientizăm felul în care stilul nostru de viață este adaptat la nevoile noastre din prezent. Deși poate avem diferite planuri în carieră și considerăm a fi important să investim foarte multe resurse pe acest plan, e important să îți amintești că fără un suport real în rutina de zi cu zi, bateriile tale se vor termina rapid, iar scopurile tale profesionale vor fi și mai dificil de atins. Tocmai de aceea, pentru a putea ajunge acolo unde îți dorești în carieră, baza cea mai solidă o construiești în viața personală, spațiul în care îți acorzi timp să stai cu tine, să te îngrijești, să te bucuri de activitățile care îți fac plăcere și să hrănești frumos și relațiile semnificative, cu partenerul de viață, cu rudele, cu prietenii. Astfel, bateriile tale vor fi încărcate pentru a investi efort de calitate în muncă.

Odată ce ai luat în considerare grija de sine, atunci înseamnă că ești pregătit să îți faci un plan și un program de lucru pe care să îl respecți. Acest plan presupune nu doar reguli pe care să le respecți tu, ci și limite pe care să le respecte atât colegii de la muncă, cât și persoanele din viața personală. Asta presupune să încerci să tai orele în plus petrecute la serviciu, să îți faci un program în care răspunzi la email-uri, dar și să le prezinți celor dragi noul tău program. Aceste limite despre care vorbim nu au scopul de a le impune reguli celorlalți, ci efectul lor este acela de a crea un spațiu de siguranță în care fiecare să își dea voie să facă ceea ce îl mulțumește și împlinește.

De asemenea, viața personală nu presupune doar relaxare, ci și responsabilități: plătirea facturilor, curățenia în casă, iar dacă ai copii, atunci mai ales îngrijirea emoțională și fiziologică a copiilor. Așadar, o intervenție în acest sens care te poate ajuta să împaci viața profesională cu cea personală, este să ai o discuție deschisă cu partenerul tău, astfel încât să vă împărțiți într-un mod eficient treburile casnice. Să găsiți soluții care funcționeaza bine pentru amândoi, nu doar că vă ajută să vă acordați sprijinul necesar pentru ca fiecare să se dezvolte profesional, dar și voi doi veți avea mai mult timp la dispoziție pentru cuplul vostru și pentru familie.

Astfel, dezechilibrele dintre aceste două părți importante ale vieții noastre pot fi reglate odată ce ne ordonăm la nivel mental și conștientizăm nevoile noastre reale, din prezent, dar ne și disciplinăm pe noi înșine astfel încât să putem satisface aceste nevoi. Ordinea și disciplina aduc deseori mai multă libertate decât ar putea să pară că aduc limitele prea flexibile, munca în exces sau delăsarea și neglijarea unor aspecte foarte importante pentru sufletul nostru.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri