Povești reale în șapte portrete publicate pe Instagram, ChangeforBetter

Povești reale în șapte portrete publicate pe Instagram, ChangeforBetter
Kudika
8 Martie 2021

Astăzi, de Ziua Femeii, pe canalul de Instagram al Lavazza va fi lansat un reportaj internațional, Change for Better, în care artistul Saddo va picta portretele a șapte femei care contribuie la construirea unui viitor mai bun. Inspirația lui vine din curajul și implicarea lor în proiecte de dezvoltare durabilă, promovate de Fundația Lavazza.

comunicat de presa

Șapte povești distincte despre emanciparea femeilor, fiecare capabilă să inspire femeile din întreaga lume să continue lupta pentru independență și egalitate de gen, prin intermediul limbajului universal al artei. Ambrosía din Republica Dominicană, Carmen din Columbia, Doña Rina din Honduras, Isabel din Guatemala, Nadia din Perù, Pinki din India și Sheila din Uganda nu numai că și-au schimbat propriile vieți, dar au și demonstrat, în comunitățile lor, importanța abilitării femeilor în contextul dezvoltării durabile.

Lumea cultivării cafelei, în care au crescut cele șapte protagoniste, este formată din 12,5 milioane de producători sub forma afacerilor familiale. Contribuția adusă de femei este adesea subevaluată sau ignorată, în ciuda faptului că femeile joacă un rol major în menținerea comunității unite și în gestionarea resurselor naturale: până la 70% din munca necesară pentru recoltarea boabelor este realizată de femei, dar doar 20% dintre ele dețin terenul pe care muncesc.

„Lavazza crede cu tărie în promovarea egalității de șanse ca factor de schimbare menit să accelereze tranziția către o dezvoltare durabilă și o creștere economică responsabilă, în întreaga lume și nu numai în țările producătoare de cafea. În acest sens, Obiectivul 5 - Egalitatea de gen este unul dintre cele patru obiective prioritare de dezvoltare durabilă ale Grupului Lavazza și un pilon pentru oamenii companiei și operațiunile afacerii. De aceea, promovarea drepturilor femeilor este esențială pentru multe dintre proiectele de dezvoltare ale Fundației noastre”, a declarat Mario Cerutti, Șeful relațiilor instituționale al Grupului Lavazza și Responsabilul cu Sustenabilitatea

Fundația Lavazza, înființată în 2004, gestionează în prezent 24 de proiecte în 18 țări, de pe urma cărora beneficiază peste 97.000 de persoane. Abilitarea femeilor este vizată prin obiective interdisciplinare: de la promovarea practicilor agricole sustenabile până la lupta împotriva schimbărilor climatice. La acestea, se adaugă proiecte de formare profesională și de afaceri, scheme de formare menite să încurajeze încrederea în sine, care este adesea primul pas către independenţă.

Începând cu 8 martie și până la începutul lunii aprilie, Change for Better va fi online pe canalul oficial Lavazza, de pe Instagram, comunicând cele șapte povești, atât în imagini, cât și audio.

Portretele au fost pictate manual de către Saddo, artistul născut în România, folosind acrilice pe hârtie, cu scopul de a evidenția frumusețea și puterea fiecărei personalități. Rama din jurul portretului a fost folosită pentru a sugera poveștile lor, folosind detalii expresive și simboluri, precum elementele din flora și fauna locală sau arta decorativă a țării de origine a subiectului, dar și indicii din icoanele ortodoxe sau elemente populare. Având sediul în București, Saddo pictează ilustrații, lucrări pe pânză și picturi murale imense din întreaga lume. A participat la numeroase expoziții colective internaționale și a susținut trei expoziții personale în Viana do Castelo (Portugalia), Berlin (Germania) și București (România).

Lavazza crede în ideea de „artă pozitivă și durabilă” sau, altfel spus, artă responsabilă, care poate inspira și sensibiliza oamenii. Este un concept de artă care, prin cunoaștere și mindfulness, promovează o schimbare pozitivă, așa cum este exprimat și în numele reportajului, „Change for Better”.

Dintre cele șapte povești, trei se remarcă în mod special, de pe trei continente diferite:

  • Pinki este o tânără din India care a trebuit să abandoneze școala de mică, pentru a lucra, să-și ajute financiar familia. Și chiar și când frații ei s-au împotrivit, ea nu a ezitat când a avut șansa de a se înscrie la un curs de formare, organizat în Kolkata, de către Lavazza împreună cu Salvați Copiii, partenerul companiei de peste douăzeci de ani. Drept urmare, ea și alți 45 de tineri din medii dificile sunt acum calificați profesional pentru a lucra ca barista. Acest lucru a fost realizat prin proiectul „A Cup of Learning”, un program internațional de formare organizat de Grupul Lavazza, în cadrul căruia experții companiei și-au oferit cunoștințele, timpul și energia pentru a pregăti tinerii, în cazul de față, într-una dintre cele mai defavorizate zone ale lumii.

Pinki a participat la prima ediție a proiectului „A cup of learning”, organizat în India în 2017. Proiectul a fost ulterior extins pe tot globul, cu numeroase cursuri de formare în beneficiul a peste 120 de persoane din alte opt țări: Italia, Brazilia, Republica Dominicană, Haiti, Cuba, Ecuador, Albania și Regatul Unit.

  • După aproape 10 ani ca director național al Sawa World, Sheila a devenit nu numai o expertă în a ajuta tinerii din țara sa de origine, Uganda, ci și o inspirație pentru multe tinere ugandeze. Numai în 2020, proiectul Ujana Coffee, promovat de Fundația Lavazza, a încurajat antreprenoriatul în rândul a peste 300 de tineri, ajutându-i să își transforme ideile de afaceri pentru producția locală de cafea în 300 de microîntreprinderi și să le promoveze pe canale digitale, drept inspirație pentru peste 4.000 de tineri, permițându-le astfel să își ajute financiar familiile, puternic afectate de impactul crizei medicale Covid-19. Sheila a provocat schimbări semnificative în Uganda rurală, dovedind importanța instruirii și a tehnologiei.
  • Isabel din San Lucas, Guatemala, are 55 de ani și este una dintre cele mai mature femei din comunitatea mayașă Poqomchi, care astăzi este alcătuită în cea mai mare parte din femei, după 36 de ani de război civil și epurare etnică, care a decimat populația și a sărăcit zona. Proiectul „Coffee to be Reborn”, care oferă instruire în bune practici agricole, promovat de Fundația Lavazza cu ONG-ul Verdad y Vida, a creat din 2016 condițiile pentru ca un grup de femei curajoase și capabile să-și relanseze afacerile familiale de cultivare a cafelei. Astăzi, 140 de femei ca Isabel nu numai că au început din nou să producă cafea de înaltă calitate, dar au făcut și pași mari în promovarea colectivă, îmbunătățindu-și propriile vieți, dar și pe cele ale oamenilor din comunitate.

***

Angajamentul asumat de Lavazza pentru sustenabilitate

Calea către sustenabilitate aleasă de Grupul Lavazza are la bază o strategie inspirată din sentimentul profund de responsabilitate pe care compania îl simte de peste 120 ani, față de comunitățile în care își desfășoară activitățile, și în mod speciale, față de cultivatorii de cafea, angajați și consumatori. Bazat pe principiile Agendei 2030 susținute de Lavazza din 2017, această strategie identifică cei patru piloni prioritari de durabilitate pe care trebuie să ne concentrăm în anii următori: Obiectivul 5 - Egalitatea de gen, Obiectivul 8 - Creșterea economică, Obiectivul 12 - Consum și producție durabile și obiectivul 13 - Schimbările climatice.

Aceste patru Obiective de Dezvoltare Durabilă au fost alese pentru a promova un echilibru între obiectivele sociale (8 și 5) și cele de mediu (12 și 13), precum și pentru a reprezenta cele patru principii de bază ale Manifestului Sustenabilității, declarația care stabilește strategia Grupului în acest domeniu. Toate sunt reunite sub propriul „Obiectiv Zero” al Grupului, conceput de Lavazza pentru a promova mesajul celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă în toate relațiile de afaceri ale companiei. Din 2016, în cadrul Obiectivului Zero, Compania a dezvoltat un program de activități pentru a întări sentimentul de responsabilitate în jurul Obiectivelor și astfel a pus în mișcare motorul schimbării. Raportul de sustenabilitate 2019 este structurat în jurul celor patru obiective prioritare și al Obiectivului Zero, cu un capitol dedicat fiecăruia dintre ele, plus un capitol care analizează mai detaliat activitatea Fundației Lavazza.

Fundația Lavazza

Compania a înființat Fondarea non-profit Giuseppe e Pericle Lavazza Onlus în 2004 pentru a coordona și implementa proiecte de durabilitate. În prezent, susține și finanțează, atât în ​​mod independent, cât și în colaborare cu organizații publice și private, 24 de proiecte în 17 țări de pe 3 continente în beneficiul a peste 97.000 de cultivatori de cafea. Principalele obiective ale proiectelor sprijinite de Fundația Lavazza sunt îmbunătățirea randamentului și calității producției de cafea și, în același timp, încurajarea unui spirit întreprinzător în rândul producătorilor, dar și îmbunătățirea condițiilor lor de viață. Abordarea Fundației este de a sprijini autonomia comunităților locale, creând mediul pentru femei de a lucra avantajos și de a implica noile generații, prin schimbul de bune practici agricole și prin introducerea de instrumente tehnologice pentru combaterea efectelor schimbărilor climatice. Activitățile sale încurajează, de asemenea, diversificarea culturilor pentru a inversa sărăcirea solului și reîmpădurirea, un proces indispensabil pentru restabilirea sănătății ecosistemului. Implementarea tuturor acestor activități este atribuită actorilor locali, ceea ce sporește angajamentul comunităților agricole și creează relații de încredere între diferitele părți implicate.

Despre Grupul Lavazza

Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Considerat unul dintre cei mai importanți prăjitori de cafea din lume, Grupul operează în prezent în peste 90 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 70% dintre venituri generate de către piețe externe Italiei. Lavazza are aproximativ 4.000 de angajaţi și o cifră de afaceri de 2,2 miliarde EUR înregistrată în 2019.

Companiile care fac parte din Grupul Lavazza includ Carte Noire Franța și ESP (achiziționată în 2016 și respectiv în 2017), Merrild Danemarca (2015), Kicking Horse Coffee din America de Nord (2017), Nims din Italia (2017) și Blue Pod Coffee Co din Australia (2018). La finalul lui 2018, ulterior unei achiziții, divizia Lavazza Professional a fost creată, incluzând Office Coffee Sector (OCS) și sistemele de vending Flavia și Klix.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri