La un an de la prima zi în care şcolile din România s-au închis şi educaţia s-a transferat în online, aproape un milion de copii înscriși în învățământul preuniversitar din mediul rural se află în fața unui moment critic, conform organizaţiei World Vision România. Este responsabilitatea noastră, a tuturor, să continuăm să intervenim cu măsuri reale pentru ca aceşti copii să depășească pierderile de învățare acumulate în perioada în care orele s-au desfășurat online. În caz contrar, vom asista, cel mai probabil, la creșterea spectaculoasă a abandonului școlar și, în viitor, la rate-record ale șomajului.
Cifrele ultimelor 12 luni din sistemul românesc de învățământ arată astfel:
-
Alexandra Chivu
Înțelegerea impactului: 5 greșeli ale părinților care duc la...
-
Kudika
She's Next: femeile adună mai ușor oameni în jurul lor. Cum pot...
-
Kudika
Cine ți-a frânt inima o dată ți-o va frânge din nou, dacă ierți și...
-
Kudika
CONFIDENT devine agenția de comunicare a NOTINO în România
-
Alexandra Chivu
De ce fug bărbații de femeile puternice?
-
Kudika
Am de gând să aștept moartea cu fusta șifonată și ușor ridicată, cu...
-
Kudika
Top 3 obstacole cu care se confruntă antreprenorii moderni și cum...
-
Alexandra Chivu
Mesaje de Florii. Cele mai frumoase urări pentru sărbătoriții...
-
Kudika
Îți dorești o femeie frumoasă și deșteaptă, dar ești pregătit...
Aceste date nu surprind însă costurile umane ale pandemiei. Sunt copii care au învățat în condiții precare, în frig, fără niciun fel de resurse. Copii care au folosit telefoane de împrumut ca să transcrie exerciții și apoi să pozeze pagini cu rezolvări. Copii care nu au putut cere ajutorul nimănui la teme. Copii care și-au făcut temele pe burta goală.
Ca răspuns de urgenţă la această criză, World Vision România a realocat fonduri pentru a susţine peste 24.000 de copii cu alimente, produse de igienă, burse şi programe de educaţie remedială, pentru ca aceştia să recupereze materia. Peste 5.000 de copiii au primit tablete şi dispozitive digitale pentru învăţa online, iar 4.000 de elevi susținuți de World Vision au recuperat, în ore ținute în curtea școlii, o parte din materia pierdută.
„Acesta este tabloul general al învățământului din România: cu decalaje în creştere între învățământul de la oraș și cel din mediul rural, între cei care au și cei care nu au acces la resurse, decalaje care practic condamnă aproape un milion de copii la o bătălie pentru viitor în care pornesc cu şanse în minus. Și pe care o pot pierde, dacă nu intervenim cât mai repede și cât mai adaptat nevoilor fiecărui copil”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
Partener media: Dentsu
Spune-ti parerea!