Săptămâna 17 de sarcină: cum se dezvoltă bebelușul în burtica mamei și ce simptome prezintă gravida

În săptămâna 17 de sarcină bebelușul continuă să crească accelerat în lungime și în greutate, iar tu vei începe să resimți anumite simptome specifice acestei perioade. Te invităm să descoperi cum se dezvoltă bebelușul intrauterin și ce modificări va suporta corpul tău în săptămâna 17 de sacină.

Săptămâna 17 de sarcină: dezvoltarea intrauterină a bebelușului

Micuțul are acum dimensiunea unei pere, cântărind aproximativ 140 g și măsurând de la creștet la călcâie aproximativ 19 cm.

Pe măsură ce micuțul se dezvoltă, cordonul ombilical se îngroașă și devine tot mai puternic. Dacă până în această săptămână pielea bebelușului era translucidă, acum începe să se dezvolte grăsimea subcutanată și astfel se formează primele depozite adipoase. Acestea au un rol termoreglator deosebit de important și vor ajuta ca bebelușului să își păstreze temperatura corpului constantă după naștere.

Tot la nivelul pielii încep să se dezvolte glandele sudoripare. Tot în această săptămână la nivelul măduvei și a sistemului nervos începe să se dezvolte teaca de mielină, un strat neuroprotector. Creierul începe să preia controlul asupra inimii, tocmai de aceea începând cu această săptămână nu prea vor mai exista bătăi aleatorii ale inimii bebelușului tău.

Retail jobs

Cu toate acestea, cordul bebelușului va produce 140- 150 de bătăi pe minut, aproximativ dublul inimii unui adult.

Scheletul este și el conturat, deși osificarea este departe de a fi completă, astfel că oasele sunt mai degrabă asemănătoare unui cartilaj.

Dacă nu ai aflat până acum sexul copilului și dorești să îl ști, o ecografie în această săptămână s-ar putea aduce răspunsul.

Săptămâna 17 de sarcină: ce se întâmplă cu corpul mamei

Pentru că bebelușul crește accelerat în trimestrul 2 de sarcină, acesta va continua să își modifice poziția la nivelul uterului, unde mai pui că este și deosebit de activ și are tot felul de mișcări din ce în ce mai complexe în lumea lui intrauterină. Tocmai de aceea este posibil ca uneori centrul tău de greutate să se destabilizeze, iar tu să simți că te dezechilibrezi fără un motiv anume. Este recomandat să eviți orice activitate care crește riscul de căzătură, chiar și o banală urcare pe scaun.

Pentru că burtica a devenit destul de mare, este posibil ca medicul să îți recomande să nu mai dormi pe spate, pentru că într-o astfel de poziție burtica va apăsa pe anumite vase de sânge aflate spre coloana vertebrală, cum ar fi vena cavă. O astfel de situație te va face să ai o stare de leșin, de slăbiciune sau să simți că amețești brusc.

Este recomandat să încerci să dormi pe o parte, cel mai bine pe partea stângă, chiar dacă peste noapte te vei muta de câteva ori și pe partea dreaptă. În timpul somnului încearcă să ai o pernă în spatele toracelui și una pe care să o ții în brațe, ca sprijin, iar o alta între genunchi, ca să simți șoldurile relaxate. Dacă poți, o pernă de alăptare mare ar putea fi o opțiune bună, aceasta putând fi așezată în tot felul de poziții care să-ți vină în ajutor. Ideal ar fi să ai și o pernă sub tălpi, ca să facilitezi întoarcerea venoasă, descărcarea edemelor și să scazi riscul de formare a varicelor.

Mai poți dormi și cu trunchiul ridicat pe patru-cinci perne, în poziție semișezândă. Această poziție va fi de preferat când sarcina va fi și mai mare, cum ar fi în trimestrul 3, când vei observa că va fi destul de dificil să te odihnești noaptea.

Încearcă să faci plimbări în fiecare zi, dar și exerciții fizice ușoare destinate gravidelor, pentru a-ți menține forma fizică și ajuta circulația sângelui.

Evită sporturile care implică efort fizic intens, ridicarea de greutăți ori au risc de căzătură.

Continuă să iei suplimentele prenatale și dacă nu ai făcut-o încă, programează-te la ecografia materno fetală de trimestrul 2.

Sursa foto articol: Natalia Deriabina/ shutterstock.com

Vizionare placuta


Kudika
3 Noiembrie 2022
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri