Setari Cookie-uri

Cine nu are tineri profesioniști în echipă, să angajeze rapid

IN ACEST ARTICOL:

„Angajarea tinerilor nu este doar despre învățarea unor competențe noi, este și despre aducerea unor perspective noi, care ne provoacă pe toți să gândim diferit și să devenim mai inovatori.”

Aceasta este perspectiva CEO-ului Microsoft, Satya Nadella, în ceea ce privește rolul tinerilor într-o companie. În prezent, aproximativ 24% din forța de muncă globală este formată din generația Z, adică tinerii născuți între 1997 și 2012.

Această generație este cunoscută pentru așteptările sale ridicate privind flexibilitatea, dezvoltarea continuă și echilibrul viață personală – viață profesională. În următorii ani, procentul acestora va crește pe măsură ce tot mai mulți tineri din această generație intră în câmpul muncii și încep să influențeze structura și cultura organizațională în mod semnificativ. Ce beneficii aduc aceștia într-o echipă?

Moduri creative noi de a rezolva probleme vechi

Creativitatea și perspectiva inovatoare sunt câteva dintre calitățile ce fac diferența atunci când o echipă include tineri profesioniști. Conform unui studiu realizat de Harvard Business Review, echipele care includ tineri între 22 și 30 de ani au o probabilitate mai mare de a genera idei inovatoare și de a găsi soluții alternative la problemele întâmpinate. „Sunt foarte norocos să am șansa de a fi mereu printre tineri și mă declar de fiecare dată surprins de perspectivele lor interesante, de gândirea laterală foarte bine dezvoltată. Din perspectiva unui antreprenor, skill-urile și suflul nou pe care îl aduc tinerii într-o echipă, sunt esențiale”, a declarat prof. h.c. Dr. Daniel Metz, prorector la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.

Citește și:

Un studiu realizat de Deloitte în 2022 a arătat că 68% dintre companiile care au adoptat programe de mentorat invers, unde tinerii își împărtășesc expertiza tehnologică cu colegii mai experimentați, au avut o creștere semnificativă a ratei de inovare și a eficienței interne. Acest proces îi ajută pe cei din generațiile mai vechi să se adapteze la noile realități tehnologice și să adopte mai ușor instrumente digitale care optimizează procesele. O altă analiză realizată de PwC a arătat că firmele care promovează schimbul bidirecțional de cunoștințe între generații reușesc să păstreze angajații tineri mai mult timp și să scadă rata de fluctuație a personalului.

Schimbări în cultura organizațională

În plus, tinerii profesioniști sunt mai înclinați spre abordări flexibile, ceea ce îi ajută să se adapteze ușor în echipe diverse sau în proiecte de schimbare rapidă. Ei sunt și ambasadori ai unei culturi organizaționale deschise și adaptative. Aceștia vin cu o abordare proactivă în fața provocărilor, pentru că sunt obișnuiți cu ritmul rapid de schimbare caracteristic generației lor. Prin promovarea și implementarea de strategii moderne, aceștia contribuie la crearea unei culturi a inovării, în care adaptarea continuă devine norma. În plus, încurajarea acestui schimb de cunoștințe stimulează angajații să își depășească propriile limite, să învețe continuu și să găsească soluții inovatoare pentru probleme complexe.

Citește și:

Gen Z pun accent pe autenticitate și preferă o comunicare directă și transparentă cu angajatorii. Studiile arată că aceștia caută companii care susțin diversitatea și incluziunea și preferă să lucreze pentru organizații care au un impact pozitiv asupra societății. În plus, ei au tendința să adopte o abordare mai pragmatică și orientată către rezultate, spre deosebire de generațiile anterioare, care se bazau mai mult pe stabilitate și loialitate de lungă durată în relația cu angajatorii​.

sursă foto: unsplash.com


Carmen este redactor-șef Kudika.ro și scrie de când își aduce aminte. A început cu integrame sustrase pe furiș de la tatăl ei și 30 de ani mai târziu se relaxează...

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: