Setari Cookie-uri

Advertorial Tendințele din make-up și starea de bine

   Subiectul discuției noastre este machiajul și gradul său de relevanță în astfel de vremuri. Trăim vremuri complexe, care ne obligă să ne adaptăm unei noi realitați: petrecem mai mult timp online, unde ne expunem mai mult, socializarea în afara locuinței s-a diminuat etc. O parte dintre obiceiurile noastre vechi au dispărut (de exemplu, nu mai testăm produsele cosmetice pe piele, în magazin), altele au evoluat (cumpărăm mai mult online). 

Deși la prima vedere machiajul pare o dorință și nu o necesitate, depinde foarte mult cum privim și cum abordăm acest ritual de îngrijire. Dacă machiajul are doar scopul de a ne masca, poate fi privit ca un act frivol, însă machiajul, privit ca parte normală din ritualul nostru de îngrijire, contribuie decisiv la felul în care ne percepem imaginea de sine și stima de sine. Faptul că nu renunțăm la unele obiceiuri pre-pandemice ne ajută uneori să ne simțim mai bine cu noi înșine, la fel și faptul că persoana din oglindă ne zâmbește îngrijită și relaxată de acest mic răsfăț.
Putem vorbi despre o modă a machiajului actual, nascută din stilul nostru de viață schimbat. Dacă studiem stilurile de machiaj practicate cu cinci ani în urmă și le compăram cu felul în care arată azi machiajul, vedem în primul rând faptul că sprâncenele au un aspect mult mai aerat (se disting firele de păr pieptanate în unghi de 45 de grade), sprâncenele nu mai au aspect intens, geometric, nu mai sunt fardate compact. Nu întâmplător strâncenele sunt trăsăturile care dau expresie feței, ele ne ajută să transmitem supărare, mirare sau bucurie. Prin marcarea lor într-un mod mai natural, mai puțin dramatic, înlăturăm o anumită tensiune din make-up-ul nostru final.
Acum cinci ani erau la modă rujurile mate și glossurile de buze, acum sunt foarte apreciate balsamurile hidratante, colorate, cu aspect cremos. Deci tot o tendință spre natural, spre un machiaj confortabil, mai ușor de obținut, dar și de purtat.
Astăzi se pune mai mult accentul pe pielea care respiră, care este hidratată și care are un aspect mătăsos, un mod de a ne apropia unii de alții chiar și prin camera de la laptop sau telefon. Acum cinci ani, tutorialele promovau machiajele spectaculoase, teatrale, compacte, care acopereau pielea în straturi groase de primer din silicon, fond de ten cu putere mare de acoperire, contur, pudră matifiantă, pudră sidefată iluminatoare și blush.
Putem spune că machiajul de bază, folosit uzual în anul 2021, este mai degrabă gândit ca să estompeze semnele de oboseală, ridurile și cearcănele și ca să ofere acel strop de rumeneală sănătoasă în obraji, nu ca să ascundă trăsăturile unei persoane. Machiajul actual conține hidratare în profunzime, factor de protecție și potențează mai mult frumusețea naturală.
O altă tendință în machiaj, în acest sezon se referă la exprimarea artistică prin farduri în culori vii și linii grafice, în combinație cu o piele cu aspect mătăsos. Remarcăm machiajul smokey colorat, sau cat eye în culori pastelate sau vibrante, în amestec cu linii grafice care conturează ochii, astfel încât ochii arată precum aripile fluturilor. Pentru astfel de machiaj sunt folosite toate culorile din paleta ROGVAIV, în stare pură, dar cu un grad de transparență și irizație care conferă machiajului un aspect diafan.
Sprâncenele care completează acest machiaj au un aspect natural, îngrijit, hidratat. Acest machiaj pune accentul exclusiv pe ochi, buzele nu ies în evidență mai tare ca ochii, dar sunt conturate discret și hidratate cu balsam colorat, care se armonizează cromatic cu nuanțele folosite pe pleoape.

Valentina Bălașa Ario este fost model, consultant de stil și lector la Fundația Calea Victoriei unde susține Cursul Online de Machiaj.


Kudika
27 Ianuarie 2022
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.