Deși au trecut aproape 100 de ani de când a scris primele cărți, volumele scrise de Dale Carnegie continuă să se afle pe lista de bestseller de dezvoltare personale. Și asta pentru că deși tehnologia a avansat, construcția interioaă a oamenilor a rămas aceeași.

Trei moduri de a-ți îmbunătăți memoria de la Dale Carnegie

Principiile enunțate de autor se aplică și astăzi și le poți folosi cu succes atunci când ai de susținut o prezentare sau chiar un discurs fie în fața colegilor fie la în cadrul unui eveniment din industrie.

1. Pune-ți în valoare personalitatea. Bineînțeles că talentul,experiența și cunoștiințele tale sunt importante. Insă atunci când vine vorba de afaceri și de public speaking, personaliatea are un rol covârșitor. Oamenii sunt atrași de persoanele care emană încredere, optimism, entuziasm.

2. Umple-ți rezervorul cu energie. Publicul răspunde pozitiv la un speaker plin de energie și vitalitate. Atunci când ai de susținut o prezentare importantă, asigură-te că atunci când apari în fața oamenilor ai un nivel de energie și vitalitate ridicat. Odihnește-te suficient în seara precedentă și evită mesele copioase înainte.

3. Fă impresie bună din prima clipă. Nu începe să turui de îndată ce ți s-a dat cuvântul. In acel moment, tu ești în centru atenției ca un actor pe scenă. Dă-ți câteva secunde pentru a simți publicul, pentru a-i lăsa să te vadă. Zâmbește-le. Chiar și cel mai mare CEO va aprecia asta. Nu te agita. Nu te ascunde în spatele mesei, a scaunului și, în nici un caz, a flip chartului. Fii elegantă.

4. Incepe prezentarea sau discursul într-un mod adecvat. Inceputul - atunci când mintea participanților este proaspătă și finalul sunt momente cheie. In deschidere, folosește de curiozitatea înnăscută în fiecare om pentru a captiva atenția. Spune o poveste relevantă pentru public. Folosește un obiect sau un citat știut de toată lumea. Pune o întrebare. Arată cum subiectul abordat poate afecta viața tuturor.

5. Incheie în nota potrivită. Finalul este elementul cheie într-un discurs sau prezentare deoarece este ceea ce publicul își va aminti pe o perioadă mai lungă de timp. Un final reușit poate include un rezumat al celor mai important puncte ale discursului, un call to action, un compliment sincer făcut publicului, o poantă sau construirea unui punct culminant.

Foto by fizkes via Shutterstock

Patru pași pentru a vorbi cu ușurință în public de la Dale Carnegie
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: