Câte calorii are pepenele roșu și cât este de sănătos să îl consumăm?

Suntem în plin sezon când ne putem bucura de gustul și aroma pepenelui roșu (pepene verde). Zemos, răcoritor și dulce, pepenele roșu concurează cu un desert delicios și poate fi consumat în orice moment al zilei. Dar câte calorii are o porție de pepene roșu? Persoanele cu diabet zaharat pot consuma pepene verde? Vă prezentăm în acest articol toate informațiile pe care ar trebui să le știți despre pepenele roșu, precum și beneficiile pe care acesta le aduce sănătății noastre.

Câte calorii are pepenele roșu?

Chiar dacă se spune că este foarte bogat în zaharuri, totuși pepenele roșu are foarte puține calorii, aproximativ 30 la 100 de grame de pulpă de pepene.

Cu un conținut de 90% apă, pepenele verde prezintă ca și conținut nutritionalla 100g:

  • Carbohidrați - 7.6 g, 6 %
  • Proteine - 0.6 g, 1 %
  • Grăsime totală - 0.15 g, 0.5 %
  • Colesterol - 0 mg
  • Acid folic 3 mcg;
  • Niacina 0,2 mg;
  • Acid Pantotenic 0,22 mg;
  • Piridoxina 0,5 mg
  • Tiamină 0,3 mg;
  • Vitamina A 570 UI;
  • Vitamina C 8 mg;
  • Vitamina E 0,05 mg;
  • Sodiu 1 mg;
  • Potasiu 112 mg;
  • Calciu 7 mg;
  • Cupru 42 mcg;
  • Fier 0,25 mg;
  • Magneziu 10 mg;
  • Mangan 0,38 mg;
  • Zinc 0,1 mg;
  • Licopen 4500 mcg

Este pepenele roșu bun de consumat și în cazul celor care suferă de diabet zaharat?

Multă vreme pepenele roșu a fost arătat cu degetul ca fiind sursă de carbohidrați, cu risc de creștere a glicemiei. În esență însă, consumat cu moderație, pepenele roșu nu ar duce la creșterea valorilor glicemiei, susțin studiile.

Retail jobs

Ba chiar mai mult, studiile au demonstrat că pepenele roșu joacă chiar rol antidiabetic, ajutând la revenirea valorilor deteriorate de către boală diabetică, ducând inclusiv la scăderea glicemiei. (1), (2).

Pepenele roșu slăbește?

Deși unele studii au demonstrat efectele benefice ale suplimentelor cu pepene verde asupra bolilor metabolice, cele mai recente studii au explorat si mecanismul potențial prin care consumul de pepene verde îmbunătățește gestionarea greutății corporale.

Mai multe studii medicale au demonstrat că consumul zilnic, în sezon a pepenelui roșu duce atât la scăderea în greutate, cât și la scăderea glicemiei, a indicelui de masă corporală și a tensiunii arteriale, având rol în prevenirea și ameliorarea bolilor cardiovasculare. (3).

Mai mult decât atât, pepenele verde are foarte puține calorii, astfel că, consumându-l, ne simțim plini, fiind sățios și totodată ne hidratăm corespunzător, mai ales în sezonul cald.

Dacă doriți să vă bucurați și pe vreme rece de pepene roșu, puteți alege să consumați iarna pepene roșu murat – este delicios!

Îți recomandăm și: DIETA FULGER DE DETOXIFIERE IN 7 ZILE CU PEPENE ROSU

Gasesti cele mai bune diete de slabire si detoxifiere pe: diete.kudika.ro

Beneficiile pepenelui roșu pentru sănătate

Pepenele verde este unul dintre cele mai hidratante alimente de pe planetă. Este format din 92% apă și este plin de electroliți precum potasiul și magneziul. Pepenele verde are un conținut scăzut de calorii și bogat în vitamine și minerale. Este o sursă bună de vitamine A, B6 și C, precum și de licopen, un antioxidant important. Pepenele verde este un aliment ideal de introdus în dietele de slăbire. Este sățios și conține o serie de nutrienți despre care s-a demonstrat că reduc grăsimea de pe abdomen.

Pepenele verde este bun pentru inima ta. S-a demonstrat că licopenul din pepene verde scade tensiunea arterială și îmbunătățește nivelul de colesterol.

Vă invităm să descoperiți mai jos mai multe beneficii foarte importante pentru sănătate pe care pepenele roșu pe prezintă.

calorii pepene rosu si beneficiiFoto: nblx/ shutterstock.com

Beneficii pepene roșu: puternic efect antioxidant și anticancerigen

Pepenele roșu conține o cantitate mare de antioxidanți, cel mai cunoscut fiind licopenul. Aceștia neutralizează radicalii liberi de oxigen, reduc stresul oxidativ și riscul de afectare ADN, scăzând astfel și riscul de apariție a cancerului.

Beneficii pepene roșu: menține sănătatea inimii și a aparatului cardiovascular și scade tensiunea arterială

Așa cum am arătat mai sus, mai multe sudii medicale au investigat posibilele beneficii ale pepenelui roșu pentru sănătatea cardiovasculară. Rezultatele au fost minunate: pepenele roșu ajută la scăderea tensiunii arteriale, când este consumat zilnic, fiind totodată un factor pozitiv în prevenția bolilor cardiovasculare în general.

Beneficii pepene roșu: poate ajută la reducerea inflamației și durerii asociate cu artrită

Prin efectele sale antiinflamatorii, consumul de pepene roșu sau suplimente concentrate de pepene roșu conduc la scăderea inflamației cronice și la reducerea durerilor articulare.

Beneficii pepene verde: poate ajută la îmbunătățirea funcției creierului și la protejarea împotriva bolii Alzheimer

Prin conținutul mare de antioxidanți, proteine din semințe și prin capacitatea de a scădea inflamația cronică din organism, pepenele roșu contribuie la protejarea împotriva degenerării sistemului nervos, astfel că bolile neurologice degenerative, demențele și chiar Alzheimer pot fi prevenite. Desigur, întreg stilul de viață este important, cum ar fi sportul, somnul, restul de activități profesionale prin reducerea riscului de expunere la noxe toxice, evitarea poluării etc.

Beneficii pepene roșu: Semințele de pepene verde sunt o sursă bună de proteine și fibre și pot ajuta la îmbunătățirea digestiei

Semințele de pepene roșu sunt bogate într-o varietate de proteine și aminoacizi, nutrienți importanți pentru menținerea sănătății generale. De asemenea, semințele de pepene roșu sunt foarte bogate și în fibre, combătând constipația și ajutand la reglarea tranzitului intestinal.

Vă recomandăm să citiți și: DE CE SA MANANCI SEMINTELE DIN PEPENE: BENEFICII PENTRU CREIER SI INIMA

Așadar, mâncați pepenele verde cu tot cu semințe, merită!

Beneficii pepene roșu: coaja de pepene ajută în creșterea imunității

Obișnuim să consumăm în special pulpă roșie a pepenelui verde, însă am putea să ne tăiem în farfurie și zona aceea mai verde, dinspre coaja pepenelui. Aceasta are un gust foarte bun, fiind însă mai puțin dulce.

Sfatul nutriționiștilor este să consumați și zona verde de lângă pulpă pepenelui, aceasta fiind bogată în nutrienți care susțin sistemul imunitar și ne apară de infecții.

Beneficii pepene roșu: previne soteoporoza, reduce durerile musculare și ajută în menținerea sănătății oaselor

Magneziul din pepene verde poate ajuta la îmbunătățirea sănătății oaselor și la reducerea riscului de osteoporoză. Pepenele verde poate ajută la ameliorarea durerilor musculare, acest lucru se datorează aminoacidului L-citrulină, care se găsește din belșug în pepene. Potasiul din pepene verde poate ajuta la reducerea inflamației și a durerii.

Pepenele verde este un fruct gustos și hrănitor care poate fi savurat în multe feluri. Indiferent dacă îl mâncați că atare, într-o salată sau amestecat într-un smoothie, pepenele verde este o modalitate excelentă de a vă bucura de o porție de sănătate.

Referințe:

  1. Antioxidative and antidiabetic activities of watermelon (Citrullus lanatus) juice on oxidative stress in alloxan-induced diabetic male Wistar albino rats
  2. Antidiabetic activity of watermelon (Citrullus lanatus) juice in alloxan-induced diabetic rats
  3. Effects of Fresh Watermelon Consumption on the Acute Satiety Response and Cardiometabolic Risk Factors in Overweight and Obese Adults

Sursa foto articol: Africa Studio/shutterstock.com

Vizionare placuta


Kudika
10 Iulie 2022
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri