Cand am citit Aceasta dulce povara, tineretea si nu mi-a placut, toata lumea mi-a zis ca nu aceea este “cartea Cellei Serghi”. Ca daca vreau sa citesc ceva cu adevarat frumos sa citesc Panza de paianjen. De atunci am tot cautat-o, dar in putinele dati in care am si gasit-o, m-am reorientat in ultimul moment catre altceva.
De atunci am tot cautat-o, dar in putinele dati in care am si gasit-o, m-am reorientat in ultimul moment catre altceva.
Am trisat putin pentru ca oricum nu ma asteptam ca la sfarsit sa mi se para ca mi-am pierdut timpul. Am o pasiune pentru literatura noastra interbelica, pentru Bucurestiul de atunci, pentru oamenii si felul cum isi traiau ei viata, iar o poveste de dragoste cu aceste “coordonate” nu avea cum sa nu ma incante.
Nu ma asteptam insa ca Diana Slavu sa ma faca sa ma simt atat de ciudat, sa imi provoace sentimente atat de contradictorii. Cateodata am admirat-o pentru puterea ei de adaptare, altadata m-a enervat insensibilitatea pe care o arata fata de parintii ei atunci cand se plangea de haine si de casele in care locuiau. Mi s-a parut extraordinar felul cum reusea sa arate de fiecare data mai eleganta decat colegele ei cu statut social mai inalt insa as fi repezit-o de cateva ori cand mi s-a parut ca se lamenteaza prea mult.
Pe de alta parte, cand vine vorba de a suferi din dragoste, probabil ca foarte multi dintre noi “se lamenteaza”. Iar in Panza de paianjen cel mai mult impresioneaza cum isi descrie eroina starile sufletesti. Nu prea sunt fana a descrierilor, insa pastrand in minte toate experientele despre care vorbeste Diana, am avut mereu impresia ca este mai batrana. Cine sa creada ca fetiscana care indura un frig cumplit prin tramvaie, numai pentru a putea lucra ca secretara de avocat, are numai 19 ani? Cine sa creada ca romanul se termina cand Diana are 20 si ceva de ani, mai mica decat mine?
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Pe o pânză de păianjen, Dă-i bătaie, Regina mamă și Gaițele, spectacole de comedie și dramă, la început de iulie pe scena TNB
- Aida, Don Quijote, Carmen și La Traviata, patru titluri emblematice pe scena Operei Naționale București la început de noiembrie
- Voicu Pânzar, fostul șofer al Monicăi Gabor, acuzat de violență domestică. Soția sa a cerut ordin de protecție