Vitamine de toamna

Vitamine de toamna
Kudika
30 Septembrie 2010

Odata cu venirea toamnei incepe lupta organismului cu riscul de imbolnaviri cauzate de temperaturile in scadere si vantul tot mai puternic.

Odata cu venirea toamnei incepe lupta organismului cu riscul de imbolnaviri cauzate de temperaturile in scadere si vantul tot mai puternic.

Dar tot toamna ne ofera si cele mai bune resurse pentru cresterea imunitatii si, prin urmare, pregatirea scutului in fata schimbarilor vremii.

Dr. Luigi Gratton, Vice President Medical Affairs & Nutrition Education in cadrul Herbalife Ltd. si membru in „Programul de analiza a obezitatii ca factor de risc” derulat de Centrul pentru Nutritie Umana din cadrul Universitatii din Los Angeles (UCLA), ne prezinta cateva dintre legumele si fructele bogate in rezerve de vitamine si minerale necesare organismului in lunile de toamna.

Strugurii contin unul dintre cei mai eficace antioxidanti recunoscuti la momentul actual, flavonoidele (lupta impotriva radicalilor liberi, incetinesc imbatranirea celulelor si stimuleaza imunitatea organismului), si contin potasiu, avand valoare energetica importanta.

Marul are efect depurativ pentru sange (scade colesterolul), tonic pentru nervi si muschi, prevenind instalarea infectiilor intestinale, bronsice, reumatismale.

Prunele au efect decongestionant pentru ficat, stimulent al functiilor nervoase.

Nucile asigura un aport de grasimi nesaturate, minerale, vitamina E, sulf si arginina, mentinand arterele flexibile si inima intr-o stare buna de functionare.

Varza si ardeiul ocupa primele locuri in topul legumelor care contin vitamina C. Pentru a obtine doza zilnica de vitamina C este suficient un ardei gras proaspat sau 200 de grame de varza proaspata.

• Pentru rezervele de vitamina A avem nevoie de morcovi. Un pahar de suc de morcovi pe zi are efect antiseptic, anti-inflamator, cu efecte impotriva cancerului si revigoreaza culoarea pielii.

• Vitamina E este cel mai puternic antioxidant natural. Vitamina E se gaseste din abundenta in uleiurile vegetale (de floarea soarelui, masline, migdale).

• Vitamina B6 este o vitamina speciala pentru imunitate si se gaseste in mai multe legume: cartofi, morcovi, varza, pastai, boabe.

„Nu va faceti griji ca au trecut zilele de vara. Vremea este in continuare de partea voastra, oferindu-va resurse de sanatate. Profitati de legumele si fructele parfumate ale toamnei, in toata splendoarea lor coloristica si a compozitiei, pentru a va intari organismul si a fi pregatiti pentru o lupta si mai apriga, cand se apropie lunile de iarna”, a adaugat dr. Luigi Gratton.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri