Nuanța de coral viu „Living Coral” Pantone 16-1546 „ne îmbrățișează cu căldură și ne hrănește confortul și vioiciunea în mediul nostru în continuă schimbare”, conform institutului care a desemnat-o drept culoarea anului 2019.

Ce reprezintă roz corai viu - culoarea anului 2019?

O culoare a explorării lumii adâncurilor, iată, a ecosistemului mărilor și oceanelor, rozul coral amintește și de cămașa mătăsoasă, fluidă și primăvăratică din dressingul tău, de piersica aromată din livada copilăriei. Sau poate fi un pulover călduros și mătăsos, pastelat și pufos.

Dar e și un ton cromatic al ludicului, al oniricului, al infantilului, trimițând la farmecul jeleurilor, înghețatei, prăjiturilor, bezelei. Yummyy!

"Culoarea este o lentilă egalizatoare prin care ne confruntăm cu realitățile noastre naturale și digitale, iar acest lucru este valabil mai ales pentru Living Coral", a declarat Leatrice Eiseman, director executiv al Institutului Pantone Color, într-un comunicat de presă. "Cu consumatorii care doresc interacțiunea umană și conexiunea socială, calitățile umanizatoare și îndurătoare afișate de Living Coral au lovit o coardă receptivă a publicului, în general."

Este "o nuanţă corai care animă şi este plină de viaţă, cu irizaţii aurii pe alocuri în unele cazuri, care energizează şi atenuează uşor orice alt stres". Culoarea simbolizează optimism, liniște, pasiuni îmbucurătoare şi dorinţa joc, de ludic. amintește de copilărie, dar și de o femeie stilată și romantică a anilor 50-60.

Cum se alege culoarea anului 2019 de către Institutul Pantone?

Acest ton cromatic de roz corai contrastează puternic cu Ultraviolet, nuanţa anului care tocmai se încheie, foarte întunecată şi mohorâtă, puternică și impunătoare.

Iar designerii de ambalaje, în special, ar trebui să ia aminte la asta și la culoarea anului 2019, rozul coral. Este o culoare plăcută de majoritatea, atractivă, empatică, plină de căldură. Poate că ne va ajuta să trecem mai ușor peste mult prea... înflăcăratul an care a fost 2018.

Încă din 2000, Institutul american de cercetare a culorilor și efectelor lor, Pantone, specializat în producţia de lacuri şi vopsele inițial, dezvăluie anual nuanţa reprezentativă următoarelor 12 luni / anului următor în industriile modei, obiectelor decorative şi produselor cosmetice și de machiaj. Dar sunt întregi strategii de marketing și publicitate care se creează în jurul acestei culori desemnate ca simbolică pentru anul respectiv.

Selectarea culorii anului se face în funcție de nenumărate criterii, în urma unor studii amănunțite și nu este nicidecum realizată la întâmplare.

Pantone studiază influenţa culorilor în plan mondial, la toate nivelurile, chiar și utilizarea lor în cinematografie şi divertisment, în colecţii de artă mondiale, dar şi în ceea ce priveşte destinaţiile de vacanţă în vogă. Există și criterii tehnice în acest sens, în funcție de cum influențează textura și combinarea de culori în anumite industrii tehnologice.

Surse info și foto: beta.thedieline.com; pantone.com

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: