Lavinia Lazăr, Carlette: Femeile nu sunt nici menajate în business, nici ajutate doar pentru că sunt femei

Descoperă povestea Laviniei Lazăr, antreprenoarea care a tradus creativitatea românească în rafinament și precizie elvețiană

Lavinia Lazăr este femeie de afaceri, pragmatică și visătoare, în același timp, așa cum se descrie chiar ea. Din acest amalgam s-a născut brandul Carlette, o inovație elegantă în această nișă. Accesoriile care poartă semnătura Carlette au o particularitate: designul modular care permite personalizarea bijuteriilor și îmbinarea diferitele elemente care formează accesoriile, astfel încât combinațiile să se potrivească în orice situație - la birou, pe stradă, la un eveniment corporate sau informal.

1. Cine e Lavinia Lazăr, omul din spatele numelui Carlette?

Lavinia Lazăr este mamă, soție și femeie de afaceri în același timp. Mă consider totodată un om al ideilor, pragmatic, dar și visător care încearcă tot timpul să descopere noi modalități de a-și depăși limitele. Dacă ar fi să mă analizez din exterior, omul din spatele Carlette reprezintă un alter ego, o figură care mă provoacă în fiecare zi la inovație și mă solicită creativ pentru a aduce la lumină accesorii de fashion valoroase și de calitate.

Retail jobs

2. Cum a luat naștere brandul Carlette? Care este filosofia brandului Carlette?

Povestea Carlette a început în Elveția, fiind un brand conceput în spiritul

inovației elvețiene. Bijuteriile Carlette au prins contur din nevoia de

inovație în arta accesorizării, un segment al artei prin care creativitatea

feminină ar trebui să iasă cât mai mult în evidență.

Carlette Jewellery s-a născut la inițiativa unei echipe puternice, cu spirit antreprenorial. Sloganul “Be Sensual. Be Unforgiven. Be You” pune în evidență senzualitatea femeilor, dar în același timp le încurajează să își descopere încrederea în sine și să își definească propriul stil, indiferent de starea lor de la un anumit moment al zilei.

Prin modelul nostru de business ne dorim să aducem clientul final în procesul de creație, pentru a deveni propriul său designer și pentru a-i oferi curajul de a se exprima prin intermediul bijuteriilor noastre.

3. Care au fost primii pași pe care i-ai făcut în lumea antreprenoriatului? Cum a arătat această perioadă pentru tine?

Debutul în antreprenoriat este o experiență palpitantă, cu multe speranțe și emoții. Deși cunoșteam procesul, din experiența de atâția ani în lumea consultanței de business, demararea propriei afaceri a fost cu adevărat o provocare. Primii pași i-am realizat cu răbdare. Am avut răbdarea și motivația de a obseva în detaliu piața potențială pentru ideea mea de business, am analizat caracteristicile potențialului client și, bineînțeles, am șlefuit ideea mea de afacere pentru a se plia nevoilor consumatorilor. A fost și este o perioadă solicitantă, dar și frumoasă. Fiind o fire perfecționistă, am dedicat mult timp pentru a ajunge la produsul pe care îl vedeți astăzi. Brandul Carlette este rezultatul multor ore de muncă în care eu și echipa mea ne-am străduit să oferim clienților un produs inovator care să atragă atât prin modularitate, cât și prin design.

De altfel, aceasta este inovația pe care Carlette o aduce pe piața bijuteriilor - un design modular, care îți permite să personalizezi, să te joci practic cu diferitele elemente care formează bijuteriile, astfel încât combinațiile să se potrivească în orice situație - la birou, pe stradă, la un eveniment corporate sau informal.

4. Care crezi că este cea mai mare piedică de care se lovește un antreprenor?

Cea mai mare piedică pentru un antreprenor, din punctul meu de vedere, este frica de eșec. Frica are uneori tendința de a-ți paraliza imaginația, creativitatea. Cred că această frică este principalul motiv pentru care mulți nici măcar nu pornesc pe acest drum. Cei care se află la început sau vor să înceapă o afacere, trebuie să se pregătească moral pentru a face față tuturor obstacolelor pentru că, pe lângă frica de eșec, sunt nenumărate piedici, așa cum sunt cele financiare, care dau bătăi de cap oricărui antreprenor. Cred că, dacă ar fi să tragem o concluzie, noi, antreprenorii, reprezentăm de multe ori o piedică în atingerea idealului nostru, tocmai prin temerile noastre, indiferent de natura lor. De aceea, e important ca setea de reușită și dorința de a-ți vedea visul împlinit, să fie mai mari decât frica de eșec.

Cum depășim această teamă? Uneori o poți depăși singur, alteori este nevoie de suportul unei echipe puternice care să-ți fie alături.

5. Ce greșeală te-a învățat cea mai importantă lecție de business?

Cred că mulți dintre noi greșim când avem tendința de a le face pe toate singuri. Este greșit și am învățat asta în timp. Greșeala aceasta este făcută de mulți antreprenori la început de drum. Ești foarte tentat să încerci să le faci pe toate, dar te poate epuiza foarte mult.

Trebuie să crești echipa potrivită lângă tine, formată din profesionști, din oameni dedicați și să ai încredere în ideile lor. Încercam la început să le fac pe toate singură, dar am învățat în timp să las echipa de lângă mine să-și atingă potențialul și să ascult mai mult propunerile lor în realizarea brandului Carlette.

6. Care sunt top 3 calități care trebuie să definească un antreprenor?

Pentru a deveni un antreprenor înseamnă mai mult decât a pune bazele unei afaceri. A fi un antreprenor înseamnă a avea atitudinea potrivită, motivația de a oferi un plus societății prin tot ceea ce faci si să ai dorința de a reuși.

Atitudinea potrivită este cea care îți oferă disciplina, creativitatea și perseverența necesare oricărui antreprenor.

Motivația de a oferi un plus societății privește nu numai oferta de produse și servicii pe care antreprenorii le dezvoltă, dar și plusul în ceea ce privește participarea activă în economie, la crearea unor locuri de muncă, la responsabilitatea pe care ți-o dă acest statut, de antreprenor.

Dorința de a reuși este indispensabilă oricărui antreprenor și face diferența între succes și eșec. Desigur, un eșec nu va opri niciodată un antreprenor din a încerca din nou și din nou, dar această dorință de a avea succes cu brandul pe care l-ai construit este motorul din spatele oricărei activități antreprenoriale.

7. Ce sfaturi ai pentru femeile care vor să pornească pe calea antreprenoriatului?

Să aibă încredere că vor reuși dacă și-au propus să reușească. Dacă vor să realizeze ce și-au propus, trebuie să creadă cu toată convingerea și vor reuși. În această aventură trebuie să aibă mult curaj și determinare pentru că, din păcate, competiția este mare, iar femeile nu sunt nici menajate în business, nici ajutate doar pentru că sunt femei.

Este într-adevăr o cursă cu multe suișuri și coborâșuri, pentru orice antreprenor, nu numai pentru femei, iar succesul nu este niciodată garantat. Cu toate acestea, tot acest periplu este un generator de experiențe frumoase și lecții valoroase, de aceea încurajez pe oricine care are înclinații spre inovație să pornească pe acest drum.

8. Cum arată planurile tale de viitor în ceea ce privește afacerea ta? Ai un business plan?

Suntem încă în perioada în care lucrăm la construirea unui brand awareness de calitate și de aceea suntem recunoscători tuturor celor care sprijină brandul Carlette și popularizează conceptul inovator al bijuteriilor noastre, așa cum este și platforma Kudika.

În această perioadă, cel mai important obiectiv pe care îl avem, alături de vânzări, este popularizarea acestui concept inovator al bijuteriilor modulare. Este un concept încă necunoscut publicului larg din România, dar care prinde în Europa și nu numai. Tendința aceasta a noilor generații de a-și personaliza pe stilul lor orice, de la telefonul mobil, căruia îi pun fel de fel de huse creative, până la stilul vestimentar.

Ca planuri, ne dorim ca pe viitor să ne extindem și mai mult, spre țări precum Franța, Germania sau Spania. Planul nostru de business se poate spune că urmărește o poziționare tip business to business to consumer. Carlette se adresează clientului final, dar își dorește să ajungă la acesta și prin intermediul unor parteneri.

Viziunea Carlette depășește lumea bijuteriilor pășind în domeniul accesoriilor pentru genți, pantofi, gadgeturi și ochelari de soare, unde inovația noastră patentată în Elveția va putea aduce o nouă savoare și curiozitate tuturor clienților noștri.

Colaborăm deja cu anumiți furnizori de calitate din industria de fashion care au intrat în parteneriat cu noi și suntem deschiși în continuare la parteneriate.

Vizionare placuta


Carmen este redactor-șef Kudika.ro și scrie de când își aduce aminte. A început cu integrame sustrase pe furiș de la tatăl ei și 30 de ani mai târziu se relaxează...

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri