Mananca sanatos fara a-ti schimba obiceiurile

Mananca sanatos fara a-ti schimba obiceiurile

Cu totii stim ca nu ne putem minti papilele gustative. Acestea inca prefera chipsurile de cartofi in locul piureului de legume, puiul prajit in locul pestelui la cuptor sau pastele in locul supelor.

Cu totii stim ca nu ne putem minti papilele gustative. Acestea inca prefera chipsurile de cartofi in locul piureului de legume, puiul prajit in locul pestelui la cuptor sau pastele in locul supelor.

Dar cum ar fi daca nu am avea de ales intre mancarea gustoasa, insa nesantoasa, si mancarea buna pentru organismul nostru, dar fara savoare? Cum ar fi daca am putea manca sanatos si, in acelasi timp, ne-am bucura de gustul bun al mancarii?

Exista alimente care nu ar trebui sa lipseasca din nicio bucatarie deoarece acestea contin foarte multi nutrienti, vitamine si antioxidanti care ajuta corpul nostru nu doar sa arate bine, ci si in lupta impotriva bacteriilor si a virusilor.

1. Sandwich-urile

Cuvantul “sandwich” ne duce cu mintea direct la mancarea nesanatoasa, tip fast food, cu sute de calorii, prajeli si sosuri. Insa, nu trebuie neaparat sa fie intotdeauna astfel.

Daca esti o fana infocata a acestui tip de mancare, incearca sa iti pregatesti sandwich-ul singura, in propria bucatarie. Pe langa placerea de a-ti pregati gustarea, ai nevoie doar de indemanare si putina rabdare.

In ceea ce priveste ingredientele, iti trebuie piept de pui la gratar sau peste, salata verde, o rosie, o jumatate de castravete, un ou fiert, paine neagra sau din cereal feliata, sare si piper pentru gust. Timpul de preparare este de doar 10 minute.

Asadar, intr-un timp foarte scurt iti poti pregati singura o gustare delicioasa si, in acelasi timp, sanatoasa.

2. Pastele

Daca stim ce ingrediente sa folosim pentru a le prepara, pastele se pot transforma in adevarate delicii culinare, pline de vitamine si de nutrienti si, cel mai important, cu foarte putine calorii.

Tot ce trebuie este sa inlocuiesti ingredientele cheie ale acestui tip de mancare cu alimente sanatoase, cum ar fi: nuci sau alune, frunze de busuioc, usturoi, ulei de masline, carnati italienesti si broccoli. Deasupra presarati branza ricotta sau mozzarella pentru un plus de savoare.

3. Shaorma

Cine nu pofteste la o shaorma mare cu cartofi prajiti si maioneza din abundenta? Desi este un deliciu pentru papilele noastre gustative, o shaorma de 300 de grame contine peste 730 de calorii. De aceea este considerata o adevarata “bomba calorica”.

Vizionare placuta


Kudika
18 August 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri