Kudika
12 Februarie 2008

In ce consta alimentatia ovo-lacto-vegetariana este simplu de dedus din chiar denumirea ei. Aceasta alimentatie se bazeaza in primul rand pe vegetale: fructe, legume, zarzavaturi, cereale, toate acestea in cantitati cat mai mari. Carnea este exclusa total, chiar si cea de peste, insa sunt acceptate ouale si laptele in cantitati moderate. Adultilor li se recomanda sa limiteze consumul de oua la trei pe saptamana si sa opteze pentru lactate degresate, care au un continut scazut de grasime si evita astfel aportul excesiv de colesterol. Aceasta dieta satisface perfect din punct de vedere nutritiv nevoile organismului si este destul de usor de urmat. Desi obiceiurile alimentare se deprind din copilarie, asta nu inseamna ca ele nu pot fi schimbate.

Insa si alimentatia vegetariana trebuie sa fie extrem de variata, sa contina fructe, cereale, zarzavaturi din belsug, acestea constituind prima grupa de alimente; mai sunt necesare si alimente din grupa a doua: leguminoase, oleaginoase, oua si lactate; alimentele din grupa a treia trebuie consumate cu moderatie, si includ grasimi din ulei de masline sau floarea soarelui, zahar si dulciuri.

Alimentatia ovolactovegetariana nu este sinonima cu infometarea asa cum multi considera gresit. Pentru a fi sanatos un regim trebuie sa contina toate elementele nutritive necesare, si aceasta alimentatie le contine atata timp cat este corect inteleasa si pusa in aplicare. Asa ca daca va hotarati sa urmati o astfel de dieta, priviti-o ca pe un mod de viata extrem de sanatos si nu ca pe un regim de slabire. Si nu uitati ca trecerea se face progresiv, eliminand treptat carnea din dieta si oferindu-i organismului timp sa se adapteze la noua dieta.

Nu am vrut ca acest articol sa fie perceput in mod necesar ca un indemn la urmarea unui regim ovolactovegetarian. Am vrut sa punctez insa succint avantajele acestei alimentatii, in speranta ca in acest fel consumul de carne va fi redus. Daca nu puteti sa renuntati total la carne, incercati cel putin sa eliminati acele produse din carne care au cel mai mare continut de grasimi, precum carnea de porc sau cea de vanat. Optati mai bine pentru carnea alba (de pasare) sau pentru peste.

Nu uitati ca cele mai multe boli sunt determinate de stilul nostru de viata, de aceea nicioadat nu este prea mult pentru a insista pe necesitatatea adoptarii unui regim sanatos. Repetati-va cat mai des celebrul dicton latin: “Mens sana in corpore sano!” si incercati sa ii patrundeti intelesul si la nivel practic, nu numai teoretic.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: