Atunci când sunt nerezolvate, traumele din copilărie ne conduc viața și contribuie la o existență plină de angoase și de provocări. Dacă experimentezi unul sau mai multe din aceste comportamente este semn că e cazul să identifici ce s-a întâmplat și să începi procesul de vindecare.

Șase pași către iubirea de sine

foto interior si prima pagina: Sandratsky Dmitriy Shutterstock

1. Suferi de anxietate severă

Te simți adesea panicată și în imposibilitatea de a înțelege ușor lucrurile. Ești anxioasă deși nu există nici un motiv să fii. Viața pare dificil de gestionat, ceea ce te face să fii mereu în gardă. Mintea ta este extrem de activă și trece în revistă toate situațiie posibile. Acest lucru adaugă în plus la anxietatea ta, îți hrănește temerile și distorsionează imaginea pe care o ai despre lume.

2. Accepți ceea ce ți se pare cel mai confortabil

Traumatismul din copilărie îți afectează emoțiile. Te face să te temi să încerci lucruri noi. Deoarece cicatricile și rănile tale devin foarte adânci, îți este aproape imposibil să ieși din zona ta de confort. Chiar și simplul gând de a păși pe un nou teritoriu te sperie. deranjează. Astfel, te mulțumești cu puțin chiar și în lucrurile mărunte.

3. Îi permiți fricii să îți conducă viața

Iei decizii în funcție de gradul de "siguranță" pe care îl simți. Pentru tine, siguranța înseamnă să nu faci lucruri care te sperie. De exemplu, dacă trauma ta este asociată cu violență din familie, vei încerca să eviți să ai o familie proprie.

4. Ai tendința să fii retrasă

Te simți în siguranță numai în compania ta. Desprinderea de lumea exterioară îți aduce confort. Ești detașat chiar și în prezența membrilor familiei. Ieși în lume doar atunci când trebuie și te temi de ce spun alții.

5. Dezvolți o atitudine pasivă agresivă

O atitudine pasivă agresivă înseamnă să te opui cerințelor altora în tăcere pentru a evita confruntarea. Îi faci pe alții să creadă că ești bine când, de fapt, nu ești. Suprimarea emoțiilor tale este un mecanism de apărare pe care îl utilizezi pentru a evita abordarea directă a problemei. Acest lucru creează resentimente și amărăciune față de ceilalți.

6. Cedezi nervos mereu

Atunci când te confruntați cu o situație stresantă, cedezi nervos. Acest lucru se datorează faptului că și corpul tău fizic este traumatizat și te face să te simți tensionată timpul, în starea de ”luptă sau fugi”. Deși nu va amintești trauma inițială, corpul tău își amintește emoțiile pe care le-a declanșat în tine.

Niciun lucru nu este mai frumos decat iubirea pentru sufletul tau
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: