Există patru sfaturi importante de la psihologi pentru a gestiona anxietatea pe care o simți cu privire la lucrurile pe care nu le poți schimba.

9 Tipuri de dureri direct legate de starea ta emotionala

foto interior si prima pagina: Irina Alexandrovna, Shutterstock

1. Ține pasul cu poveștile pe care mintea ta le spune despre orice situație

Mintea este un super povestitor; îi place să înflorească, să inventeze, să schimbe, să transforme. Răspunsul natural la orice situație neconfortabilă este să creezi o poveste cu o listă de ipoteze, o viziune asupra lumii și o cronologie despre trecut și viitor.

Treaba ta, totuși, este de a separa faptele de ficțiune.

Ce poți face: învață să scrii o listă cu ideile pe care le ai despre lucrurile pe care nu le poți schimba și vei începe să vezi totul mult mai clar; nu vei mai fi absorbită în lumea poveștilor.

2. Meditează asupra durerii și rezistenței

Suferință = Durere x Rezistență.

Ce poți face este să îți îndrepți atenția asupra gândurilor și sentimentelor tale. Întreabă-te "Dacă aș putea să accept această durere complet, doar pentru câteva secunde, cum s-ar simți durerea?"

Dacă durerea scade semnificativ, este clar că experiența a fost dominată de rezistență. Dacă, totuși, există o mică schimbare, atunci durerea fizică este adevărata problemă. De cele mai multe ori rezistența este mai rea decât durerea în sine.

3. Concentrează-te pe aspectele pozitive ale lucrurilor pe care nu le poți schimba

Concentrează-ți atenția asupra aspectelor care sunt pozitive cu privire la lucrurile pe care nu le poți schimba și, foarte important, sărbătorește puținul câștig.

De exemplu: "Astăzi mă doare spatele foarte tare, însă cel puțin nu mă oprește să merg la sală." Și dacă ai o zi în care durerea este mai puțin gravă decât în alte zile poți încerca să exprimi acest lucru într-o formă pozitivă: "Ziua mea a fost una frumoasă. Am făcut o grămadă de lucruri și aproape că nici nu am simțit durerea."

4. Practică arta renunțării

Există două aspecte asupra cărora trebuie să te concentrezi: adâncimea renunțării - sau cât de mult poți renunța conștient la ceva care te deranjează - și modul în care poți face acest lucru în mod corespunzător adică cât de bun este acest moment.

Învață să devii mai puțin îngrijorată cu privire la lucrurile pe care nu le poți schimba deoarece aceasta este o abilitate incredibil de valoroasă și de lungă durată. Uneori trebuie să învățăm aceste lucruri prin provocări reale și disconfort, însă este important să o facem deoarece putem scoate ceva drăguț din lucrurile pe care nu le putem controla.

10 Semnale pe care corpul ni le trimite cand suntem prea stresati
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Vizionare placuta