Kudika
19 Martie 2019

A trăi concentrată pe perfecțiune este un stil de viață extrem de stresant, care te face să fii rea nu doar cu tine, ci și cu cei dragi. Poți lupta pentru a reuși să obții ceea ce îți dorești, poți munci pe brânci pentru a ajunge acolo unde visezi, însă niciodată nu va fi de ajuns și asta din cauza așteptărilor nerealiste. 

Ai așteptări mult prea mari de la tine? Sunt aceste așteptări uneori nerealiste?

Cele 10 porunci pentru o viata fericita

Vrei să ai o viață perfectă? Aștepți perfecțiune și din partea altor oameni?

Ești deseori dezamăgită de faptul că lucrurile nu merg așa cum aveai planificat?

Ești destul de dură cu tine?

Simți că indiferent de ceea ce faci nu ești niciodată nu suficient de bună și întotdeauna ai ceva de comentat la adresa ta?

Perfecționiștii stabilesc standarde imposibil de înalte pentru ei înșiși și pentru oamenii din jurul lor, ajungând de foarte multe ori la frustrare, dezamăgire și epuizare. Concluzia este că a trăi concentrată pe perfecțiune este un stil de viață extrem de stresant, care te face să fii rea nu doar cu tine, ci și cu cei dragi. Poți lupta pentru a reuși să obții ceea ce îți dorești, poți munci pe brânci pentru a ajunge acolo unde visezi, însă niciodată nu va fi de ajuns și asta din cauza așteptărilor nerealiste.

Alternativa este să îmbrățișezi umanitatea - imperfecțiunile și neajunsurile tale - și să alegi să fii mai fericită cu ce ai. Să apreciezi mai mult lucrurile mărunte, să te bucuri de ce îți face plăcere, să fii tu însăți, cu calități și defecte.

Iată care sunt cele 10 modalități de a renunța la perfecționism astfel încât să fii mai bună cu tine:

1. În loc să te simți în mod constant dezamăgită, setează așteptări mai realiste. Cum aceste așteptări sunt imposibil de realizat, de multe ori ajungi să te simți dezamăgită, tristă, frustrată. Reevaluează situația și învață să faci pași mici, dar siguri.

2. În loc să te critici, învață să te iubești. Cu toții facem greșeli; bunătatea te poate motiva să fii mai bună, să ai mai multă încredere în tine și, cel mai important, să te iubești pentru ceea ce ești.

3. În loc să vezi greșelile ca eșecuri, adoptează o mentalitate de creștere. Când ai o astfel de atitudine, alegi să vezi greșelile ca o parte normală și utilă a procesului de învățare.

4. În loc să lași ca realizările să te definească, alege să te concentrezi asupra caracterului tău. Perfecționiștii tind să se definească prin realizările lor, acest lucru determinându-i clipă de clipă să încerce mai mult și mai mult și mai mult. Nu face această greșeală; concentrează-te, în schimb, pe calitățile tale, pe cine ești ca persoană.

5. În loc să te concentrezi asupra venitului financiar, bucură-te de acest proces. Nu este vorba despre câți bani faci, ci despre a te trezi zi de zi cu zâmbetul pe buze pentru că faci ceea ce îți place.

6. În loc să încerci să mulțumești pe toată lumea, fii sinceră cu tine. Începe să îți trăiești viața concentrându-te asupra ta, asupra nevoilor tale, asupra dorințelor tale, asupra valorilor tale. Trăiește sincer și frumos.

7. În loc să îți pui nevoile pe ultimul plan, fii mai atentă la tine. Refuzarea nevoilor tale poate avea consecințe grave nu doar asupra stării de spirit, ci și asupra sănătății.

8. În loc de practicarea gândirii rigide, perfecționiste, provoacă-ți gândurile negative. Nu rămâne concentrată pe lucrurile neplăcute care se întâmplă; în schimb, privește-le precum o oportunitate de a ieși din zona de confort și de a încerca ceva nou.

9. În loc să te compari cu alte persoane, cunoaște-ți valoarea. Fiecare om duce propria bătălie, nu te concentra asupra comparării cu alte persoane pentru că îți faci mai mult rău decât bine.

10. În loc să te concentrezi pe alte persoane, alege să te cunoști pe tine însăți. Descoperă-te! Explorează lucrurile care îți plac, experimentează și privește-ți sufletul pentru a înțelege cum se simte.

foto main: Nina Buday Shutterstock

Cum sa fii fericita in cuplu: 9 sfaturi de la specialisti

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: