Ideea de baza a marketingului este ca daca oferi clientilor mai multe optiuni, acestia vor putea gasi mai usor ce le trebuie. In teorie, promovarea a 50 de perechi de blugi in loc de doua ar trebui sa creasca numarul clientilor multumiti. Cu toate acestea, studiile in domeniu arata ca suntem in permanenta bulversati de varietatea posibilitati.

Un studiu dulce-amarui

Psihologii Sheena Iyengar si Mark Lepper au publicat un studiu in care clientii dintr-o piata au fost invitati sa guste una dintre cele 24 de mostre de dulceata. In alta zi, doar 6 mostre de dulceata au fost expuse pentru a fi incercate de cumparatori.

Rezultatele au concluzionat ca cei care au fost expusi unui numar mai mic de optiuni au cumparat cu 10% mai multe borcane de dulceata decat clientii care au avut mai multe mostre de testat.

Citeste continuarea pe AndreeaRaicu.ro

foto main: pixabay

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: