10 Moduri prin care poți avea grijă de sănătatea ta mentală în timpul distanțării sociale

10 Moduri prin care poți avea grijă de sănătatea ta mentală în timpul distanțării sociale
Kudika
26 Martie 2020

Nu există sănătate fără sănătate mentală

În această perioadă totul este incert - nu știm ce urmează să se întâmple, nu știm cum va fi viața noastră de acum înainte, nu știm cât vom sta izolați. Primim semnale mixte din toate părțile și nu știm nici cum să răspundem, și nici la ce să ne așteptăm.

Singura informație clară pe care o avem este că trebuie să ne distanțăm social pentru siguranța noastră și a celor din jurul nostru. Actul de distanțare socială este pus în practică diferit în funcție de fiecare persoană.

Este posibil ca fiecare dintre noi să aibă stări emoționale foarte diferite și brusc schimbate - de la fericire la tristețe sau deznădejde în doar câte minute. Scopul nostru în această perioadă este să încercăm să avem grijă de sănătatea minții noastre astfel încât să totul să fie bine.

Iată câteva variante simple:

1. Pune-ți în ordine viața. Dacă nu poți vedea în mod clar faptele fundamentale despre tine și viața ta, nu poți gândi clar și nu poți funcționa așa cum trebuie. Recunoaște-ți problemele astfel încât să poți descoperi soluțiile.

2. Privește grijile în mod logic. Nu îți aglomera gândurile cu tot felul de griji. Ține-ți mintea ocupată într-un mod cât mai pozitiv - concentrează-te pe lucrurile frumoase, care să te ajute să rămâi optimistă.

3. Da-ți reset la gânduri. Activitățile de respirație concentrată și meditație sunt utile în această perioadă.

4. Fă exerciții fizice - nu doar pentru a îți pune în mișcare corpul, ci și pentru a îți îmbunătăți starea de spirit.

5. Dormi suficient. Este foarte important că în această perioadă să îți faci un program pe care să îl respecți cu strictețe - încearcă să mergi la culcare la o oră normală și să te trezești dimineața devreme. Mintea și corpul se odihnesc cel mai bine între orele 22 și 7.

6. Mănâncă sănătos. Fă-ți provizii cu alimente cât mai sănătoase; din alimentația ta nu ar trebui să lipsească fructele și legumele.

7. Vorbește cu prietenii tăi la telefon sau prin facetime. Nu pierde legătură cu ei pentru că discuțiile te vor ajuta să rămâi optimistă, să fii cu zâmbetul pe buze și să păstrezi relația frumoasă pe care ai construit-o în timp.

8. Fii recunoscătoare. Pentru ce? Pentru că ai un acoperiș deasupra capului, pentru că oamenii dragi ție sunt sănătoși, pentru că tu ești sănătoasă, pentru că ai ce pune pe masă, pentru că te-ai bucurat de o cafea delicioasă sau de un ceai cald. Găsește tu și alte motive.

9. Relaxează-te. În fiecare zi găsește un lucru pe care să îl faci pentru a te relaxa și a îți pune zâmbetul pe buze.

10. Învață lucruri noi. Ai atâta timp la dispoziție acum, folosește-l cu multă inspirație.

foto main: Popmarleo, Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri